Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Aanschaf

Prijs pup

profielfoto Linda & ruby
23%
   Linda & ruby

0
test Hallo,
Mijn cavaliertje heeft 1,5 maand geleden de 13 gepasseerd en ik weet dat mocht hij de 14 halen dit een godswonder zal zijn helaas.
Of er na lucky nog een cavaliertje komt weet ik nog niet, maar ik zeg nog geen definitieve nee daarop.
Daarom ben ik benieuwd wat een cavalier pup ano 2020 kost. Ik wil een pup aanschaffen die volledig uit geteste ouders komt. Moet ik hierbij denken aan 1500 euro of richting 2500?
Hopelijk begrijpen jullie mij niet verkeerd, ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik wil een pup van een fokker die de gezondheid van het ras bovenop stelt.

Reacties

profielfoto truus poel
13%
   truus poel

0

Voor Corona lagen de prijzen tussen 1400 en 1800 euro.
Nu de vraag vele malen het aanbod overtreft kan het best zijn dat sommige fokkers de prijzen hebben verhoogd.
De enige manier om erachter te komen is fokkers bellen of mailen en je vraag voorleggen. Kan je je misschien gelijk op een wachtlijst laten zetten ( veel fokkers beginnen daar al niet meer aan ) de wachtlijsten zijn ellenlang

profielfoto Joyful Surprice
   Anoniem

0

Het is inderdaad de vraag wat de Covid 19 met de pupprijs heeft gedaan. In iedergeval kun je er van uit gaan dat een hondje met stamboom geteste ouders heeft. Anders krijgt het geen stamboom. dog.gif

profielfoto Linda & ruby
23%
   Linda & ruby

0

Dank je, nu heb ik iets van een idee. Ik had al begrepen dat de laatste jaren een aantal onderzoeken verplicht zijn gesteld voor pups met stamboom. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat een fokker verder kijkt en zo dus nog extra onderzoeken laat doen die momenteel nog niet verplicht zijn.

Op dit moment weet ik nog niet wat het gaat worden en geniet ik nog van de momenten met lucky. Als het moment daar ik zal ik kijken wat het wordt, maar dan weet ik al waar ik rekening mee moet houden en kan het financiële plaatje opzij geschoven worden smile.gif

profielfoto Marga en Fleur
16%
   Marga en Fleur

0

Ik hoop dat je nog een tijdje van Lucky nag genieten.

profielfoto Virginia
11%
   Virginia

0

Meestal is de prijs tussen de €1500-€1800

profielfoto Linda & ruby
23%
   Linda & ruby

0

Ik hoop het inderdaad ook marga, maar zijn coördinator in de achterpoten gaat achteruit. Zijn al tot de conclusie gekomen dat hij erg slechte heupen heeft en staat nu op metacam. Ga morgen andere medicatie proberen of dit een beter effect heeft.

profielfoto Kelly en Pacco
16%
   Kelly en Pacco

0

Eens je fokkers echt goed opvolgt, zie je ook wel een verschil: als ze de teven heel jong laten testen op bvb. SM bestaat de kans dat ze “OK” zijn (0 of 1) en een jaar later de ziekte toch nog ontwikkelen ... de testen zeker opvragen. Ook deze van de reu. Is nog geen garantie, maar toch ... ik zou nu nóg veel kritischer op zoek gaan. Té veel nestjes op een jaar zou voor mij nu een reden zijn om ergens anders te gaan.
Maar nu eerst nog met volle teugen genieten van Lucky!