Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Loopsheid

Loopsheid
profielfoto Marga en Fleur
42%
    Marga en Fleur

0
Hoi allemaal,
Kunnen jullie mij vertellen of het karakter van een teefje verandert na castratie? Laparoscopisch) heb nu een tamelijk dominant teefje en vroeg me dat af.

Reacties

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Lily is vorig jaar gecastreerd masr ze is al ouder. We kunnen niet merken dat ze in gedrag anders is. Nu is zij totaal niet dominant dus ik weet het niet.
Is je pup al zo dominant dan?

profielfoto Janneke2
20%
    Janneke2

0

Toen Roemi bij mij kwam was ze ongeveer 5. Omdat ze kennelijk lekker rook was ze erg intrek bij de heren. Altijd reuen achter haar aan. Na haar sterilisatie is dat helemaal over. Dominant is ze niet. Wel wat pittiger dan Joris, als er een andere hond te opdringerig wordt, waarschuwt(gromt) ze wel even. Ik merk aan haar karakter geen verschil, voor of na de ingreep.

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Heb in totaal 4 teefjes gehad en nooit enige gedragsverandering gemerkt na castratie. Maar mag ik vragen waar je problemen mee ondervindt? Ze is toch een pup van een maand of 4? Is ze dominant naar jou en je man of naar visite, kinderen of andere honden? Is het te kort door de bocht als ik stel dat het een kwestie van opvoeden en consequentie is? Ga je naar puppycursus met haar? Zo niet misschien toch doen, zij kunnen je naar mijn idee wel handvatten bieden om e.e.a. In goede banen te leiden.
Vergis je niet, Cavaliertjes zijn natuurlijk enorme zachtaardige hondjes, weinig rassen die ook zo zijn. Heb drie Cavjes gehad en geen van drieen was dominant, eerder het tegenovergestelde. hooguit de jongste heeft weleens een poging gewaagd, maar een klein beetje streng was al genoeg om haar eieren voor haar geld te laten kiezen. Denk dat je met een Boomertje wel iets anders in huis hebt. Waarmee ik dus bedoel, is ze echt zo dominant of lijkt dat maar zo omdat je een Cavaliertje gewend was.

42%
    Marga en Fleur

0

Dat zou ook kunnen Truus. Ik heb vier Cavaliertjes gehad. Er was er wel eentje die slecht luisterde maar niet zoals Yara. Ze blijft maar overal in bijten. Kleren ( als ze probeert op de bank te komen), tenen, handen, meubels, dus alles dik innde boenwas gezet. Vlgs vriendin moest ik peper gebruilen maar dat vind ik zielig. En ja, ik zit idd op puppycursus. Ze rijd op de rand vab haar mandje. Slecht zindelijk worden. En s morgens eerst naar buiten. Nu slaapt ze ff in de bench en daarna gelijkweer naar buiten. Daar doet ze overigens niets. Als ze binnen komt zoekt ze een rustig plekje innde kamer waar wij haar niet zien en daar gaat ze rustig plassen en poepen. Zet je haar innde tuin, doet ze niks. Belonen met snoepjes of een lieve/hogere stem hebben geen effect. Idd, dit is geen cavaliertje.

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

1

Het klinkt mij in de oren als een heel normaal ondeugend pupje. Eén troost, het gaat over. Ze is natuurlijk nog wel erg jong, veel te jong ook voor een evt sterilisatie/castratie. Rijden doen alle pups, dat hoort er gewoon bij. Wat betreft dat bijten, ik zou blijven verbieden, zet haar maar gewoon op de grond of aan de kant en negeer haar dan verder. Ze moet leren dat bepaald gedrag niets leuks oplevert. Maar je hebt wel een lange adem nodig. Net zoals het zindelijk maken. Je hebt de tijd van het jaar natuurlijk niet echt mee. Maar na het eten of slapen direct naar buiten en niet eerder naar binnen voordat er geplast is. Het kwartje gaat echt wel een keer vallen.
Misschien heeft de fokker nog tips?

42%
    Marga en Fleur

0

Hoi Truus. Ik ben wat meer gaan optreden tegen die ‘ schattige’ Yara. Ik merk nu al wat verschil. Dus ik blijf op deze weg doorgaan. Ze probeert enorm uit om haar zinndoor te drijven en ik stel nu beter grenzen. Iss een ander karakter dan een Cavaliertje.

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

1

Heel goed, consequentie is hier het steekwoord. Wat niet mag, mag nooit, echt nooit. Niet een keertje wel omdat het even beter uitkomt, nee, nooit.
Dergelijke hondjes hebben behoefte aan duidelijkheid, anders snappen ze er niets meer van.ook zijn ze er goed in om je hele hand te nemen als jij één vinger aanbiedt.
De cavaliertjes die ik heb gehad maakten er niet zo'n punt van, maar jouw Yara is uit ander hout gesneden. Nogmaals succes

42%
    Marga en Fleur

0

Nou, vanavond vrienden op visite die zelf altijd honden hebben (gehad). Zonder mijn tussenkomst heb ik ze kennis laten maken met Yara. Hun reactie aan het eind van de avond: het is wel een erg dominant teefje. Nou, ik weet het niet meer. vraagteken.gif

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Ik lees tussen de regels door dat je een behoorlijk probleem hebt met je pup? Het valt je behoorlijk tegen? Heel erg jammer. Heb zo gauw geen tips voor je, behalve dan consequent zijn. Ik ken je niet persoonlijk en heb dus geen idee van de interactie met je hondje. Er zijn meerdere fora waar mensen komen met veel kennis over dit onderwerp. Ook als je googelt kom je veel tegen. Wat zijn de voornaamste problemen waar je tegenaan loopt? Misschien eens een gedragstherapeut uitnodigen? Zij kunnen na observatie vaak wel vertellen waar de schoen wringt. Communicatie tussen honden is vaak heel subtiel, té subtiel voor ons.

42%
    Marga en Fleur

0

Hoi Truus, het is idd een probleem. Maar ik ben nog niet uitgeprobeerd hoor. Vanaf volgende week krijgt ze gehoorzaamheidstraining. Dus we gaan weer verder.

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Jammer, vooral omdat ze nog zo jong is. Succes met de training, laat je nog eens weten hoe het gaat??