Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Artrose

Medisch
profielfoto fnoordhuis
24%
    fnoordhuis

0
Onze Noah van 12,5 jaar loopt met stramme/stijve achterpoten. Vermoedelijk artrose. Wie weet een goed medicijn tegen artrose achterpoten.

Reacties

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

1

Je schrijft 'vermoedelijk artrose'. Ik zou toch eerst de diagnose door je da laten stellen en op diens advies afgaan mbt medicatie.
Veel meer dan pijnstilling is er niet volgens mij. Weet dat sommige mensen goede ervaringen hebben met cbd olie en/of glucosamine. Hopelijk krijg je hier tips

profielfoto fnoordhuis
24%
    fnoordhuis

0

Dierenarts heeft rimadyl 20mg meegegeven. 1.5 tablet per dag voor zijn gewicht van 8kg. Het werkt wel maar een paar uur en geen hele dag.

profielfoto Erna
    Anoniem

1

Eventueel fysio maar verder is er niet veel aan te doen is onze ervaring .

profielfoto C J Wisse
14%
    C J Wisse

1

Hallo,mijn hondje Chico,heeft ook artrose,voordat hij een tia kreeg,heeft hij heel veel baat bijglucosamine &chondroitine complex,gehad.
Het is te koop bij Holland &Barret,en kost 24 euro voor 60 dagen.
Voor Chico was het een verademing omdat hij er heel de tijd zonder pijn mee verder kwam.
Nadat hij die vervelende tia had,moest ik hier mee stoppen.
Hij krijgt nuCarporal1/4 van 100 mgper dag en dat werkt ook.
We hebben een hele zware weg afgelopen,voordat we zijn waar we nu zijn....het is het echt wel waard we kunnen weer samen verder.
Ik kan het glucosamine preparaat erg aan bevelen...probeer het,en heeel veel sterkte..heb zelf ook heel erg veel last van artrose het is een helse pijn. sip.gif

profielfoto Marga en Fleur
42%
    Marga en Fleur

1

Pijnstillers

profielfoto Keballeke
13%
    Keballeke

1

Hallo, ik geef mijn cavaliertje flexadin is niet echt een medicijn meer een voedingssupplement wat ontstekingswerend werkt, is voor mijn hondje echt een heel verschil kon bijna niet meer op de zetel en dat gaat nu weer goed, moet je wel blijven geven, ik ben eens gestopt en was direct verschil van dag en nacht is bij de dierenarts verkrijgbaar.
Grtjs heidi

profielfoto Katelijne Eggermont
15%
    Katelijne Eggermont

1

We hebben overplaatst Indy een CT Scan laten doen.Omwille dat hij soms pijnen heeft om het jaar of half jaar.Erg sneu om te zien.Hij kreeg twee spuiten met cortisone en geven hem nu nog een maandje Metacam.Op de CT Scan was goed te zien dat er ontkalking aanwezig was rond en tussen de rugwervels.Nog niet zo erg voor een operatie.Afwachten nu.Onze dierenartse,gaf ons wel mee dat het nogmaals zal voorkomen,maar we zijn nu voorbereid en kunnen zijn gedrag in het oog houden.Die reclame over Flexadin had ik al wel gezien,zal het eens voorleggen aan de dierenartse.