Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Rose

Afscheid
profielfoto peter en lenie
16%
    peter en lenie

0
Gisteren hebben we onze lieve Rose moeten laten inslapen. ze wilde nog wel, maar het ging niet meer, was lichamelijk helemaal op. ze is maar 9 jaar geworden.
haar officiele naam was
Pippie v. Hafrino.
we zijn blij dat ze uit haar lijden is verlost, maar wat doet het ontzettend veel pijn.

Reacties

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Gecondoleerd met het verlies, veel sterkte toegewenst hoor. Dan sterft een stuk van je hart mee hé. Was ze erg ziek, dat het niet meer ging? hug.gif tears.gif

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Dubbel

profielfoto billy
16%
    billy

1

Veel sterkte met het verlies van jullie kleine schat
Kan goed begrijpen hoeveel verdriet je hebt ,Was ze erg ziek
Veel veel sterkte ,is eigenlijk ,het verlies en de stilte ,we houden dan ook zeer veel van die kleine schatjes
HIj of zij zal zeker lang in jullie hart blijven bestaan ,en vergeten zullen zeker niet
hartje.gif hartje.gif

16%
    peter en lenie

0

Onze Rose werd geboren op 1/1/2010. in augustus 2011 kwam ze bij ons in Spanje wonen/
Rose was een ruby cavalier vrouwtje, met echt alle kenmerken van een ruby.
ze heeft haar leven lang kunnen rennen en zwemmen in de bergen en in zee. ging lekker haar eigen gang en deed waar ze zin in had, bv weglopen en op verkenning gaan. ongeveer drie jaar geleden kreeg ze hart problemen dat met medicijnen goed onder controle was te houden.
zo'n twee jaar geleden ging het bergafwaarts .echo, ecg en Röntgen foto's lieten een duidelijke vergroting van het hart zien, en een lekkende klep. ging goed met medicijnen.
als rose maar in de bergen kon ravotten en zwemmen was alles ok. had ook last van het ruggetje en de nek, rustig aan doen dan maar, maar die woorden kende rose niet, ze ging tot het uiterste en genoot. vorige week pakte ik haar op en ze gilde het uit, maandag naar de da die voelde iets in haar buikje en wilde een echo maken waarbij ze 15 uur zonder water en eten moest zijn. 's avonds terug naar de da om te praten, hij zei als de echo iets laat zien hij er toch niets meer aan kon doen, toen besloten om haar te laten inslapen, dinsdag, bij ons thuis. we hebben haar heel mooi opgebaard, en 's avonds om 7 uur naar de dierenarts gebracht, die de crematie verder zal regelen, dan komt haar as weer naar huis,
het is een heel verhaal en ik ben ook vast nog het een en ander vergeten maar dit van je afschrijven helpt ook al wel een beetje, en iedereen die dit ook heeft meegemaakt weet dat er een stuk uit je hart wordtgerukt en dat doet ontzettend pijn

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Zo te lezen heeft ze, weliswaar een te kort, prachtig leventje bij jullie gehad.
Wat ik wel wat raar vind is dat ze 15 uur zonder eten em drinken moest voordat de echo gemaakt kon worden? Maar ik denk dat de da wel gelijk had, was er iets gevonden dan had hij ook niks meer kunnen doen. Het zal vast een tumor in de lever oid geweest zijn. Och het is zo verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen. Het slaat een gat in je hart. tears.gif nogmaals veel sterkte en schrijf het masr van je af hoor, dat kan hier. hug.gif

profielfoto EllenB
15%
    EllenB

1

Heel veel sterkte, wat een verdriet.
Als ik het lees, voel ik Mn eigen gemis... 😢😢😢

Ze heeft een fantastisch leven gehad, je bent er nooit klaar voor om ze te laten gaan. Die beslissing neem je met je verstand terwijl je hart breekt.... 💔💔💔

profielfoto Janneke2
20%
    Janneke2

1

Heel triest!! Je weet dat het ooit gebeurt, maar als het zover is.....
Wat houd je toch veel van die schat(ten) hè. Sterkte hoor!!

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

1

Héél veel sterkte met dit grote verlies... Ze heeft het fijn gehad bij jullie....
Het gemis is enorm... Maar de mooie herinneringen blijven.. hartje.gif hartje.gif

profielfoto billy
16%
    billy

1

Als ik zo verhaal lees leef ik zeker met jullie mee zou ook zoveel verdriet hebben moest ik mijn billytje niet meer hebben
maar vind het zeer mooi ,wat jullie doen zo heb je altijd uw lief hondje bij uw
en schrijf hier maar iedereen zal zeker begrijpen ,is goed voor verdriet te verwerken
veel veel sterkte hartje.gif hartje.gif

16%
    peter en lenie

0

bedankt voor al jullie hartverwarmende reacties, samen huilen geeft wat lucht.
ik wil ook nog wat over ons vertellen, kom hier niet zomaar binnen vallen.
acht jaar geleden, na het overlijden van onze twee cavaliers kwam rose in ons leven, toen heb ik een topic geplaatst, en een keer advies gegeven aan iemand die met haar hond naar Spanje ging. verder veel meegelezen en mee gehuild als er weer een cavaliertje was overleden.
we hebben nog twee hondjes een van acht en een van tien jaar.
noah hebben we gered van de vuilnisbak, in Spanje, ze was nog heel klein, nu dus acht, wij noemen haar onze Spaanse mezcla, mix dus, ruim drie jaar geleden hebben we uit Nederland een Japanse dwerg spaniel meegekregen, haar nieuwe baas had geen klik met haar, ze was bijna zeven, en had al vijf eigenaren gehad. ze was erg mager en nerveus. Ze heeft zich snel bij ons aangepast. een paar weken later begrepen we dat ze ziek was, epileptische aanvallen en een slecht hart, lekkende kleppen. bij ons gaat het goed met haar, wat medicijnen en niet bang voor de aanvallen. ze is wel wat dominant.
ook nog een poes van vijftien,
noah en rose waren altijd samen, eten samen, samen slapen en vooral samen kattenkwaad uithalen en samen weglopen.
het is hier wel erg stil in huis, we geloven dat rose de drukte maker was.
noah mist haar erg, denken we. toen we rose voorgoed weg hadden gebracht was noah bijna hysterisch omdat rose niet mee was gekomen ze heeft de hele auto besnuffeld en begreep het niet. hoe diep grijpt zoiets in bij een hond, en wat kunnen we doen om haar te helpen, of maak ik haar nu te menselijk,
dit was weer een heel verhaal, maar schrijven helpt ,

profielfoto Erna
    Anoniem

0

Heel veel Sterkte , zo vreselijk he onze lieve Donny is nu 2 maanden geleden overleden kan er niet aan wennen zo,n gemis .

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Ach dat snijd door je ziel toch. Je kunt als enige haar afleiding geven, ga lekker vaak blokje om. Doe eens andere blokjes om. Nieuwe geurtjes. En verder heeft het tijd nodig. Heeft ze wel de kans gehad om even aan de overleden Rose te snuffelen? dog.gif

16%
    peter en lenie

0

dinsdag Rose opgehaald bij de dierenarts haar as zat in een heel mooi kistje met en uitgezaagde boom in het deksel, en een koperen schildje met haar naam. ze is nu weer thuis.
we hebben veel steun aan een lied van rob de Nijs titel zo zal het zijn en ook nog iets troostends van Enya if i could be where you are, zo mooi
met noah gaat het nog niet veel beter, mist haar erg, ligt veel te kijken en begrijpt het niet, steeds als we thuis komen zoekt ze rose, ze is bij het inslapen van rose geweest, heeft een poos op de bank naar haar gekeken, heb haar toen op schoot genomen om dichter bij te zijn
heeft haar pootjes bij haar gehad en aan haar gesnuffeld, maar was haar roosje niet meer
we geven haar extra aan dacht en lopen wat vaker, 's nachts gaat ze een aantal keren rechtop zitten huilen hier zijn we altijd bang voor geweest als er een zou wegvallen.
niet allen noah maar ook de kat sophia mist haar ook, vreemd gedrag e niet willen eten
er zijn foto's van rose te zien bij de kerstfoto wedstrijd van 2014, 2 foto's
ingestuurd door corrie met als naam rose, met vijf sterren.
gisteren bericht gekregen dat mijn zwager is overleden, nog meer verdriet
voor de begrafenis gaan we naar nederland en moeten de honden naar de oppas, hoop dat het goed gaat in deze situatie, ze is wel erg vertrouwd met de honden gelukkig

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Wat ongelooflijk verdrietig allemaal. Heel veel sterkte.

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Heel veel sterkte. Het heeft tijd nodig. Het gaat vast goed bij de oppas. Misschien juist wel goed even wat anders.

profielfoto Marga en Fleur
42%
    Marga en Fleur

0

Heel veel sterkte alsnog maar dat kun je voorlopig toch wel gebruiken.

profielfoto Ruby meissie
31%
    Ruby meissie

0

Veel sterkte...zo treurig om je maatje te verliezen...

profielfoto Kelly en Pacco
11%
    Kelly en Pacco

0

Heb een tijdje niet meer ingelogd en wat een triestig berichtje is dit ...
Ik wens je heel veel sterkte toe!!!

Vorige week is het maatje van Pacco, de Jack Russel van mijn mama, van ingeslapen. Ze was 16 geworden. Als we op bezoek gaan, is Pacco ook steeds op zoek naar haar.

Na de rouwperiode zal je nog veel terugdenken aan mooie momenten met Roosje hug.gif liefde.gif

16%
    peter en lenie

0

het verdriet houdt maar niet op. op onze kleine werkvakantie in nederland is mijn man plotseling overleden. daar de crematie geregeld en erg mooi geweest. het plan was in maart terug te komen naar nederland, maar ik wil nu niet meer alleen hier in spanje blijven
ben alles aan het regelen om 22 november voorgoed terug te zijn.
maar ook hier weer verdriet, de dierenarts hier vindt het niet verantwoord om de oudere hond en de oude kat mee terug te nemen naar nederland 5 november gaan we ze inslapen, vind het heel erg, maar wil het beste voor de dieren, ook volgens de da
worden nog moeilijke dagen, het gemis van onze rose is nu wel wat naar de achtergrond geraakt
heb helemaal geen tijd voor rouw, moet allemaal later maar komen,
ik voel alleen maar pijn.

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Och Lenie wat heftig! Gecondoleerd met het overlijden van je man. Wat vreselijk verdrietig.
En dan nog straks afscheid moeten nemen van je laatste hondje en je poes. Het is niet te doen dit. Kunnen ze echt niet mee naar nederland? Ga je met het vliegtuig? Kunnen ze dan niet bij je blijven in een tas? Gaat er iemand mee? Ik wens je ontzettend veel sterkte toe met alles.... hug.gif

16%
    peter en lenie

0

dank je wel. ik ga met het vliegtuig terug en mijn dochter gaat met me mee.
de dierenarts vindt het niet verantwoord om ze mee te nemen, is bang voor problemen onderweg.
hij moet ook de gezondheidsverklaring invullen in het paspoort en de nodige vaccinaties doen
het is ook heel moeilijk, je denkt erger kan niet maar het is wel mogelijk. je ziet het, maar in goed overleg met mij en een tolk en de dierenarts de beslissing genomen. we hebben die datum gekozen zodat ik de as van de dieren mee terug kan nemen, dus niet helemaal met lege handen naar huis.

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Okee dan is het niet anders en gezien de omstandigheden het beste. Maar wat een verdriet alles zo met elkaar. Nogmaals heel veel kracht en sterkte. hug.gif

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Okee dan is het niet anders en gezien de omstandigheden het beste. Maar wat een verdriet alles zo met elkaar. Nogmaals heel veel kracht en sterkte. hug.gif maar mu hou je dan nog 1 hondje over toch? Noah?

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Okee dan is het niet anders en gezien de omstandigheden het beste. Maar wat een verdriet alles zo met elkaar. Nogmaals heel veel kracht en sterkte. hug.gif maar mu hou je dan nog 1 hondje over toch? Noah?

profielfoto Janneke2
20%
    Janneke2

0

Van harte gecondoleerd! In december is het 10 jaar geleden dat mijn man overleden is. Joris was toen 2 jaar. De pijn van verlies is verschrikkelijk! ook Joris miste mijn man heel erg, was een beetje apathisch geworden. Later is Roemi bij ons gekomen en kwam er weer leven in de brouwerij...Mijn 2 honden hebben mij heel veel steun en afleiding bezorgd! (Ik heb geen kinderen).
Heel veel sterkte toegewenst voor jou en je dochter!!!

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Wat een nachtmerrie. Kan je alleen maar mijn welgemeende condoleances aanbieden en heel veel sterkte wensen.

16%
    peter en lenie

0

Helaas gaat ook Noah niet mee naar Nederland.
ik ben compleet ingestort en kan het niet meer aan.
de dierenarts heeft gezegd dat hij voor de dieren is maar dat ook het belang van de eigenaar
voorop staat. dus ook Noah blijft in Spanje, maar ook haar as gaat mee naar huis.
gezien mijn gezondheid is dit het beste.
klinkt misschien koud, maar dat is het echt niet, vind het zo moeilijk, mijn hart zegt ja maar mijn lichaam zegt wat anders.
alles wat ik lief heb is dan weg, hoop dat het wegnemen van deze zorgen mij wat ruimte geeft
ik dan wat tot rust zal komen. als het zo doorgaat haal ik zelf de verhuisdatum niet.
22 november gaan we verhuizen
dank voor jullie geduld om dit aan te horen

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

0

Ach Lenie, ik lees dit alles nu pas.
Wat ben je in een nachtmerrie beland! Dit is niet te bevatten...
Allereerst, gecondoleerd met het verlies van jouw man...
Dat je nu ook nog afscheid moet nemen van al je dieren, die je juist in deze tijd zoveel troost kunnen bieden, dat is heel heftig.
Ik kan niet veel anders doen dan jou heel veel sterkte toewensen.
Dit is gewoon teveel om te behappen... Heb er geen woorden voor.
Dikke knuffel... hug.gif hug.gif

profielfoto EllenB
15%
    EllenB

0

Gecondoleerd met het overlijden van je man. Wat vreselijk... hoeveel kan een mens hebben? 😢
Is er geen enkele andere optie mogelijk? Met auto naar NL bijvoorbeeld? Waarschijnlijk zal alles al tot in den treuren besproken zijn. Heel veel kracht gewenst. 🌹

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Ontzettend veel kracht en sterkte voor vandaag toegewenst. Er word asn he gedacht....het is niet voor te stellen wat je door moet maken. hug.gif hug.gif hug.gif

16%
    peter en lenie

0

hartelijk dank voor jullie steun.
gisteren zijn ze alle drie op een heel liefdevolle en respectvolle manier ingeslapen,
wat een geweldig fijne man is onze dierenarts.
was heel hart verscheurend dat afscheid, maar wat lagen ze mooi en vredig naast elkaar op de tafel, moeilijk om weg te gaan.
vandaag worden ze gecremeerd, zodat de as op tijd terug is om mee te nemen naar nederland
het is stil in huis, maar heb er nu toch een rustiger gevoel over.
nogmaals dank wat alle mailtjes, ze laten de tranen weer stromen maar dat geeft ook wat lucht.

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

hug.gif Lenie, nogmaals ontzettend veel sterkte! Over een tijdje komt het besef dat het het beste was naar alle omstandigheden denk ik en zul je het een plekje kunnen geven. Voorlopig nog drukte met het verhuizen etc en dat zal je ook afleiding bieden. Maar het is en blijft een hard gelag om ze alledrie zo af te moeten geven. Nogmaals sterkte. hug.gif

profielfoto EllenB
15%
    EllenB

0

Heel heftig allemaal. 😢 Hopelijk gaat de reis retour NL voorspoedig en mag je daarna rustig bijkomen van dit allemaal. Heel veel sterkte 🌹🌹🌹

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Even geen woorden. Wat onmenselijk wat jij moet doormaken zeg. Je man onverwacht overleden en dan ook nog afscheid moeten nemen van je hondenvriendjes. Wens je alle sterkte en rust voor als je straks weer terug bent in Nederland.

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Hoe gaat het nu met je, ben je terug in Nederland?? Moet vaak aan je denken, vind het zo verschrikkelijk waar je doorheen moet.

16%
    peter en lenie

0

hartelijk dank voor al jullie lieve woorden.
ben sinds 22 november weer voorgoed terug in Nederland. alle zaken afgehandeld in Spanje.
samen met mijn dochter teruggevlogen.
het is allemaal nog erg raar en onwezenlijk. vanavond komt de verhuiswagen mijn spullen brengen. kan ik weer beginnen met settelen.
de afgelopen week weer heel druk geweest met hier in Nederland de dingen te regelen, wat een verschrikkelijke papierwinkel is dat hier ook weer.
eet en slaap helaas niet al te best. ik mis hier alles, mijn man, mijn dieren, ook de auto mis ik erg, moet overal naar toe.
heb gelukkig de regiorijder, en ben maandag voor het eerst in vijftien jaar met het openbaar vervoer geweest.
wat een nieuwe ervaringen allemaal. in deze periode leer ik heel veel,
echt omgaan met laptop, smartphone, en allerlei klusjes doen, ben al vijfenzeventig en al die dingen werden voor mij gedaan.
ik heb ook niet het gevoel dat ik ergens doorheen moet voor mij staat alles een beetje stil en alles is vreemd.
dank dat ik dit weer even met jullie kon delen,
liefs lenie

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Fijn dat je even laat weten hoe het gaat. Wat een drukte ook. Nu je spullen allemaal weer uitpakken. Ik hoop dat je hulp hebt. Ik wens voor jou dat je je snel thuis voelt en dat je rust kringt. Tijd om alles te verwerken. Er wordt aan je gedacht hoor, juist ook met de komende Kerstperiode. hug.gif

profielfoto EllenB
15%
    EllenB

0

Fijn wat van je te horen Lenie.
Hopelijk krijg je genoeg hulp en bijstand van je omgeving. Wat goed van je dat je het toch allemaal maar oppakt. 🍀🍀🍀

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Hoop dat je snel weer went in Nederland. Lijkt me heel lastig nu in deze donkere tijd en de feestdagen in het verschiet die voor jou niet erg feestelijk zijn.
Zou inderdaad fijn zijn als je hulp krijgt uit je omgeving. Woont je dochter in de buurt en heb je verder nog veel familie en of vrienden?