Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

KVV aanstaande moeder

Fokken
profielfoto Maria R.
5%
    Maria R.

0
Hallo,

ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Marja, getrouwd en moeder van 2 dochters van (bijna) 17 en (bijna) 19 jaar. We hebben 3 lieve Cavaliertjes, Luna van 11, Amika van 9 en Maddie van (bijna) 2.5 jaar. 9 Jaar geleden hebben we eenmalig een nestje gekregen met Luna en Amika uit dit nestje gehouden. Dit was zo'n leuke ervaring dat het altijd is blijven kriebelen en nu willen we graag een nestje met Maddie. Maddie heeft een stamboom en heeft alle benodigde testen gehad en deze waren allemaal goed. We hebben nauw contact met een bekende Cavalier fokster die ons zoveel mogelijk helpt en die ook een gezonde reu voor haar heeft uitgezocht. We hebben echter vragen m.b.t. de voeding van Maddie en zij kan ons hier niet mee helpen. Ook degene bij wie we de voeding bestellen kan ons niet adviseren. We hopen dat iemand van jullie ons wel kan helpen.
Luna, Amika en Maddie krijgen KVV en we zouden graag willen weten of het verstandig is om Maddie KVV te blijven geven en zo ja, hoe we haar voeding aan moeten passen of aan moeten vullen tijdens de dracht en als de pups geboren zijn. Als KVV niet geadviseerd wordt, horen we graag wat we haar het beste wel kunnen geven.
Voor de volledigheid: Maddie weegt rond de 7 kg en krijgt nu 2x per dag 85 gr. KVV, 's avonds aangevuld met ┬▒ 30 gr. gemalen groente (mengeling van andijvie, bloemkool en wortels). De KVV bestaat afwisselend uit kip, eend, kalkoen, rund, runderpens, lam, geit, hert en zalm, 3 maaltijden achter elkaar dezelfde diersoort (om logistieke redenen).
Hopelijk kan iemand ons helpen.
Alvast ontzettend bedankt!
Met vriendelijke groeten, Marja

Reacties

profielfoto Myrrka
19%
    Myrrka

0

Hoi Marja,
Welkom op dit forum. Misschien is het verstandig om deze vraag eens te stellen op Barfplaats.nl. Ik weet niet of je bekend bent met dat forum, maar dat gaat volledig over het voeren van vers vlees, in barfvorm of KVV. Er zitten daar meerdere mensen die fokken en zowel de moeder als de pups krijgen vaak vers vlees. Veel succes met het je verder ori├źnteren.

profielfoto Maria R.
5%
    Maria R.

0

Hallo Myrrka,

Dankjewel voor je reactie! Ga ik doen.

Groetjes, Marja