Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

2 Ruby zusjes bij ons gekomen

Herplaatsters
profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

1
Sinds een tijdje hadden we ons ingeschreven als opvangadres voor Cavalier in nood. En sinds deze week zijn er 2 ruby zusjes Julia en Romy bij ons in huis. We hebben ze dinsdagavond opgehaald nadat ze al een lange rit achter de rug hadden. Bij de kennismaking waren beide beetje schuw wat ook niet verwonderlijk was. Na een korte autorit bij ons thuis kennis laten maken met Rosa en Lily op neutraal terrein. Dat ging moeiteloos. Daarna naar huis. Eerst heerlijk gewassen en eten gegeven. Wolfjes zijn het. Er is enig achterstallig onderhoud qua oren en gebit zoals zo vaak. Toen in de grote bench gedaan en zijn we allemaal gaan slapen. Ze zijn de hele nacht stil geweest. Geen kik. Echt zo super. Later in de week naar de da geweest voor de gezondheidscheck en inentingen. En idd in redelijke conditie. Beide hartruisje de een meer als de andere. Gebit bij Julia heeeel slecht. Oren vies. Dus Julia gaat dinsdag voor een gebitsbehandeling. Romy krijgt in augustus een doppler voor haar hartje en dan gaan we kijken of ze ook voor haar gebit behandeld kan worden. Och ze zijn zo lief en makkelijk. Vinden alles interessant. Niet bang voor de stofzuiger oid. We gaan ze heerlijk verwennen. Rosa en Lily hebben zoiets van vraagteken.gif maar geen geruzie gelukkig. Wat is het toch een superras hartje.gif

Reacties

profielfoto Benzie
9%
    Benzie

1

Hoi Thea het is ook super dankbaar werk. Ik heb zelf de oma en mama van de zusjes raja en Ella. Die zijn ook zo super lief.

profielfoto Minke met Eliza en Joy
0%
    Minke met Eliza en Joy

2

Top Thea thumbup.gif
Ik las het al op Facebook.
Ik roep hier steeds al ohh ahh.
Mijn man vind dat ik maar niet te vaak op Facebook moet gaan kijken. Maar die arme lieverds komen steeds maar langs tears.gif
Sterkte met de verzorging van de meisjes hartje.gif

profielfoto Wil, Noa en Lindi.
15%
    Wil, Noa en Lindi.

1

Oh, Thea wat goed van je hartje.gif Wens je heel veel succes met de meisjes hug.gif

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

1

Heb het natuurlijk op Facebook gezien...
Jullie zijn echt toppers!!!
Ik zou zoiets zelf niet kunnen, ben ik bang... Ik zou ze niet meer kwijt willen!
Maar ze hebben het getroffen hoor, die dames!
Fijn dat ze bij jullie kunnen opbloeien! thumbup.gif thumbup.gif
happy.gif happy.gif happy.gif liefde.gif liefde.gif liefde.gif

profielfoto Janneke2
20%
    Janneke2

1

Wat goed zeg!!! Maar ik begrijp dat jullie ze alleen maar opvangen en opknappen en daarna gaan (her)plaatsen? Wel dankbaar werk, maar afscheid nemen later...zoals Mayke zegt...
Ik had deze situatie met Roemi, zij was ook alleen maar tijdelijk. In eerste instantie heb ik een nieuw adres voor haar gezocht, maar toen het er op aan kwam, heb ik haar toch maar zelf gehouden....
Veel geluk met de dames! happy.gif happy.gif happy.gif happy.gif happy.gif happy.gif

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Dankjulliewel liefde.gif och het zijn zulke lieve meisjes. Zo nieuwsgierig en gelukkig niet bang. Gek op eten en knuffeltjes. Morgen spannende dag want Julia moet voor haar gebit onder narcose..en ze heeft een heel klein ruisje. Ze zal in goede handen zijn maar toch. Het zijn ook echt clowntjes zo samen. Voor Rosa is het wat heftig want omdat ze loops is, gieren de hormonen door haar heen. Vooral het geurtje bij Romy is erg aantrekkelijk. Hopelijk zakt dat gedrag van willen rijden snel. Gek hondje ook lol.gif met haar rug gaat het aardig met pijnstilling.

profielfoto EllenB
15%
    EllenB

1

Ik heb het gezien op Facebook, geweldig dat je dit wil doen voor die lieverds. ❤️❤️

profielfoto Marga en Fleur
42%
    Marga en Fleur

0

Hoi Thea, wist niet dat jij dezelfde Thea was. Hihihi. Gaat lekker met ze. thumbup.gif

profielfoto EllenB
15%
    EllenB

0

Hoe gaat het met alle meisjes Thea?

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Tijd voor een update! Ze zijn nog steeds bij ons en het gaat steeds een beetje beter. Gedrag is nog wel een dingetje...Romy rooft de tafel leeg als ze de kans krijgt en wachten op het eten...eeh wat is dat? Ben bang dat dat niet af te leren is...de tijd zal het leren. Verder is Romy voor haar hartecho geweest en de scote was B1. Iets lekkende hartklep, geen vergroot hart en geen medicatie nodig. Over een jaar weer echo.Toen naar de tandarts en wat schetst onze verbazing.... behandeling niet nodig, gaan poetsen was het advies thumbup.gif dus dat is een klusje waar we mee aan het trainen zijn. Het zijn echt schatjes hoor, Julia geniet van de aandacht en komt echt bij me zitten om geaaid te worden. Romy is nog schuw en gaat meer haar eigen gang. Ze speelt wel graag, iets wat Julia niet boeit. Wandelen gaat redelijk, ze gaan nog alle kanten op maar vinden het snuffelen overal bere interessant. Dus ach genoeg te doen met ze maar o zo leuk. dog.gif liefde.gif

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

@Marga, zit jij dan ook in die fb groep?

profielfoto EllenB
15%
    EllenB

0

Hoe moet dat, die poetstraining?

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

We doen dan elke dag bijv na het avondeten eerst laten wennen aan een vinger in de bek met daarom heen een gaasje. Deze natgemaakt en zo proberen we steeds wat meer aan de tanden en kiezen te komen. Later, als dat goed gaat eens met een kindertandenborsteltje. Hopelijk wil het zo. Je hoeft ook eigenlijk alleen maar de buitenkant te doen.

profielfoto cavaliertjes3
11%
    cavaliertjes3

1

Goed bezig thea als ik alles zo lees mis ik het wel hoor

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

De zusjes zijn geadopteerd en woensdag uitgezwaaid met een lach maar zeker ook met een traan. Want na 8 weken viel het zwaar om ze te laten gaan. Maar ze zijn zo goed terechtgekomen en met hun kontjes in de boter gevallen en dat gunnen we hen. De nieuwe baasjes zijn zo gelukkig en om dat te zien maakt veel goed. We zijn dankbaar dat we Romy en Julia hebben laten kennismaken met hoe het leven is buiten de schuur en dat ze nu weten wat liefde is. Inmiddels is hier de rust weer in huis en alles bij het oude, wat ook wel weer fijn is.

profielfoto C J Wisse
14%
    C J Wisse

0

oThea,wat geweldig zeg,die zitten goed bij jullie!
En wat geweldig zeg,dat het met zn viertjes zo goed gaat.
Ik vind dit een enorme mooi gebaar TOP!! thumbup.gif thumbup.gif hartje.gif