Pacco heeft ook Syringomyelie
Dit topic hoort bij het dossier: Medisch: Syringomyelia
Vrijdag 8 februari 2019 | 19:07 uur
Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.
Vrijdag 8 februari 2019 | 19:17 uur
Vrijdag 8 februari 2019 | 21:53 uur
Zaterdag 9 februari 2019 | 20:09 uur
Zaterdag 9 februari 2019 | 21:43 uur
Zaterdag 9 februari 2019 | 21:53 uur
Ach nee, zo zielig
Veel sterkte
Harpie
| 21 forumberichten
Zondag 10 februari 2019 | 10:51 uur
Och arme Pacco, wat een verdrietig bericht.
Hopelijk slaat alle medicatie aan en mogen jullie nog lang van elkaar genieten.
Hoe groot is de kans dat het terugkomt en hoe snel? Anders wellicht 1x proberen??
EllenB
| 986 forumberichten
Vrijdag 22 februari 2019 | 21:17 uur
Vrijdag 22 februari 2019 | 22:37 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 23:23 uur
Hoi Kelly, wat vreselijk verdrietig nieuws over jullie lieve Pacco 😰💔 Ik duim heel hard dat hij heel snel verbeterd met de juiste medicatie. Kimmie werd ook erg slaperig door de Gaba en viel ook niet goed bij haar. Zij krijgt nu al ruim 2 jaar Pregabaline (25 mg van het merk Accord) en doet t daar erg goed op. Er zijn meerdere en duurdere merken Pregabaline, Accord is t goedkoopste en werkt heel goed bij Kimmie. Het lijkt ook minder belastend te zijn voor haar dan de Gabapentine De Pregabaline (en de omeprazol en voorheen ook de gabapentine) haal ik met een recept vd dierenarts bij mijn eigen (mensen)apotheek, dat is stukken goedkoper dan bij de dierenarts. Ik haal voor 3 maanden tegelijk, dat is veel voordeliger. Je geeft de Pregabaline 2x per dag 1 capsule met 12 uur er tussen (werkt 12 uur lang). Je kunt Gaba niet zo direct stoppen zonder een soortgelijk middel (anti epileptica) te geven. Dus als je nu snel overstapt op pregabaline, dan kan dat wel. Anders rustig aan afbouwen in overleg met de dierenarts. Kimmie krijgt nu 1x daags omeprazol en beetje furosoral per dag, anders kan ze niet plassen. En door de furo ook kaliumpoeder, anders wordt dat te laag en verslechterd ze daardoor. Kimmie heeft 2,5 jaar geleden maag/darm zweren en bloedingen gehad door medicatie, zij mag daardoor geen nsaid pijnstillers meer. Het was heel erg heftig en we zijn samen met de internist ruim een half bezig geweest om haar er weer bovenop te krijgen, dachten haar echt kwijt te raken. Kimmie eet sindsdien ook lichtverteerbare gastro intestinal hondenbrokjes van Royal Canin. Kimmie heeft ook psom in beide oren en ons werd door neuroloog Mandigers afgeraden haar te opereren, omdat het heel vaak en vrij snel weer terug komt. En zoals je zelf al zegt, de narcose en stress is ook niet goed voor je lieverd en vooral niet met deze gezondheidsproblemen. Ik wens je veel wijsheid. Ik hoop dat je hier iets mee kunt en wens jullie heel veel sterkte en dat Pacco heel snel opknapt en jullie nog heel lang samen mogen genieten ❤️🍀🤞🏻 Dikke beterschapsknuffel voor lieve Pacco 😘❤️
Jeannette
| 2692 forumberichten
Vrijdag 22 februari 2019 | 22:48 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 23:16 uur
Pacco’s klachten kunnen van de cm/sm/psom zijn. Alles kan t trickeren. Kimmie likt nu weer meer aan haar pootjes, bijt/krabt meer en haar hoofd en lijf schud vaker. Ze heeft nu ook een darmontsteking, waar ze een abkuur voor krijgt en ze gaat gelukkig wel elke dag beter met haar darmen. Kimmie heeft al 2 jaar geen last meer gehad van haar darmen, maar ik denk dat haar weerstand nu verminderd is, mogelijk door stress door de ernstige ziekte en overlijden van haar lieve zusje Tessy 3 weken geleden 💔😰 Kimmie is ook een heel gevoelig hondje, dus dit heeft ook heel veel impact op haar, ze is ook aan het rouwen 💔😰
Jeannette
| 2692 forumberichten
Zaterdag 23 februari 2019 | 15:56 uur
Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.