Homepage | Inloggen | Registreren |

Pacco heeft ook Syringomyelie

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch: Syringomyelia

Vrijdag 8 februari 2019 | 19:07 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 19:07 uur

Na de MRI vorige week vrijdag heb ik intussen ook het verslag ontvangen: een syrinx met diameter van 2,3mm tussen wervels C2 en C3. En daarbij ook PSOM in het linkeroor.

Net 2 jaar geworden 😔,
Beide fokkers al verwittigd. Zijn ouders zijn getest en vrij t.t.z. SM0 en SM1 (mag gecombineerd worden), dus opnieuw dat verhaal van complexe vererving ...

Hij krijgt nu 3x daags Gabapentine en 1x daags Omeprazole. Hij heeft eigenlijk vrij milde klachten tijdens de dag en daar zie ik weinig verandering in. Dit kan er ook op wijzen dat de klachten van de PSOM komen, ‘s Nachts merk ik wel een enorm verschil: al 4 nachten op rij slaapt Pacco als een roosje.

Na 3 weken behandeling moet ik opnieuw contact opnemen met de neuroloog dierenarts. Dan bekijken we ook of we slijmprop in oor laten verwijderen en oor laten spoelen. Ik twijfel vooral omdat hij toch weer onder narcose moet en de kans groot is dat de PSOM terug komt ... misschien één keer proberen?

Die lieve, mooie Cavaliers met hun verdomde ernstige ziekten
userKelly en Pacco | 152 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Vrijdag 8 februari 2019 | 19:17 uur
Ach wat weer ontzettend triest, ik heb geen ervaring met de psom en syringo maar ik wens je veel sterkte. Ik denk ook dat ik dan een keer ging spoelen, maar misschien doet de medicatie nu wat.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5128 forumberichten
Vrijdag 8 februari 2019 | 21:53 uur
Arme Pacco.
Sterkte!
userMinke met Eliza en Joy | 2610 forumberichten
Zaterdag 9 februari 2019 | 20:09 uur
geen foto

Arme lieve Tacco......het houd maar niet op.
Ik wens jullie sterkte, en heel veel wijsheid......denk vooral aan wat het allemaal voor die schat betekend.........heeeeeeel veel sterkte.
userC J Wisse | 1733 forumberichten
Zaterdag 9 februari 2019 | 21:43 uur
Ach arme Pacco.
Heel veel sterkte!
userSacha & Nicky | 2378 forumberichten
Zaterdag 9 februari 2019 | 21:53 uur
geen foto

Ach nee, zo zielig
Veel sterkte
userHarpie | 21 forumberichten
Zondag 10 februari 2019 | 10:51 uur
Och arme Pacco, wat een verdrietig bericht.
Hopelijk slaat alle medicatie aan en mogen jullie nog lang van elkaar genieten.

Hoe groot is de kans dat het terugkomt en hoe snel? Anders wellicht 1x proberen??
userEllenB | 986 forumberichten
Vrijdag 22 februari 2019 | 21:17 uur
Drie weken zijn voorbij sinds de diagnose ...

Veranderingen door de medicatie?
Ja, maar dan eerder in negatieve zin ... geen eetlust meer en Pacco lijkt wel suf te zijn, slaapt veel meer dan voorheen, weinig tot geen verschil met hoofdje schudden/krabben, ...
Ben vorige week overgeschakeld van Acana naar Carnilove en deze laatste eet hij precies wel liever (eet bakje na beetje aandringen toch leeg, de Acana brokken bleven staan). Wou vorige week zondag zelfs niet drinken!

Om deze redenen stoppen met de Gabapentine (één van de bijwerkingen zijn blijkbaar sufheid). De Omeprazole wel verder geven.
Opnieuw een volledige week goed observeren of er al dan niet verandering is. Indien meer krabben/schudden/smakken/geeuwen wellicht andere medicatie (komt dan van de SM). Indien geen wijziging komen de klachten zo goed als zeker van zijn oren. Dat wordt dan een (kleine) operatie.

Te veel “proberen” met ontstekingsremmer en/of antibiotica mogen we niet doen rekening houdende met zijn gevoelige maag en darmen.

Hadden jullie hondjes bijwerkingen van de Gabapentine?

Wat een zoektocht om onze vriend zo goed mogelijk te helpen
userKelly en Pacco | 152 forumberichten
Vrijdag 22 februari 2019 | 22:37 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 23:23 uur

Hoi Kelly, wat vreselijk verdrietig nieuws over jullie lieve Pacco 😰💔 Ik duim heel hard dat hij heel snel verbeterd met de juiste medicatie. Kimmie werd ook erg slaperig door de Gaba en viel ook niet goed bij haar. Zij krijgt nu al ruim 2 jaar Pregabaline (25 mg van het merk Accord) en doet t daar erg goed op. Er zijn meerdere en duurdere merken Pregabaline, Accord is t goedkoopste en werkt heel goed bij Kimmie. Het lijkt ook minder belastend te zijn voor haar dan de Gabapentine De Pregabaline (en de omeprazol en voorheen ook de gabapentine) haal ik met een recept vd dierenarts bij mijn eigen (mensen)apotheek, dat is stukken goedkoper dan bij de dierenarts. Ik haal voor 3 maanden tegelijk, dat is veel voordeliger. Je geeft de Pregabaline 2x per dag 1 capsule met 12 uur er tussen (werkt 12 uur lang). Je kunt Gaba niet zo direct stoppen zonder een soortgelijk middel (anti epileptica) te geven. Dus als je nu snel overstapt op pregabaline, dan kan dat wel. Anders rustig aan afbouwen in overleg met de dierenarts. Kimmie krijgt nu 1x daags omeprazol en beetje furosoral per dag, anders kan ze niet plassen. En door de furo ook kaliumpoeder, anders wordt dat te laag en verslechterd ze daardoor. Kimmie heeft 2,5 jaar geleden maag/darm zweren en bloedingen gehad door medicatie, zij mag daardoor geen nsaid pijnstillers meer. Het was heel erg heftig en we zijn samen met de internist ruim een half bezig geweest om haar er weer bovenop te krijgen, dachten haar echt kwijt te raken. Kimmie eet sindsdien ook lichtverteerbare gastro intestinal hondenbrokjes van Royal Canin. Kimmie heeft ook psom in beide oren en ons werd door neuroloog Mandigers afgeraden haar te opereren, omdat het heel vaak en vrij snel weer terug komt. En zoals je zelf al zegt, de narcose en stress is ook niet goed voor je lieverd en vooral niet met deze gezondheidsproblemen. Ik wens je veel wijsheid. Ik hoop dat je hier iets mee kunt en wens jullie heel veel sterkte en dat Pacco heel snel opknapt en jullie nog heel lang samen mogen genieten ❤️🍀🤞🏻 Dikke beterschapsknuffel voor lieve Pacco 😘❤️
userJeannette | 2692 forumberichten
Vrijdag 22 februari 2019 | 22:48 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 23:16 uur

Pacco’s klachten kunnen van de cm/sm/psom zijn. Alles kan t trickeren. Kimmie likt nu weer meer aan haar pootjes, bijt/krabt meer en haar hoofd en lijf schud vaker. Ze heeft nu ook een darmontsteking, waar ze een abkuur voor krijgt en ze gaat gelukkig wel elke dag beter met haar darmen. Kimmie heeft al 2 jaar geen last meer gehad van haar darmen, maar ik denk dat haar weerstand nu verminderd is, mogelijk door stress door de ernstige ziekte en overlijden van haar lieve zusje Tessy 3 weken geleden 💔😰 Kimmie is ook een heel gevoelig hondje, dus dit heeft ook heel veel impact op haar, ze is ook aan het rouwen 💔😰
userJeannette | 2692 forumberichten
Zaterdag 23 februari 2019 | 15:56 uur
Sterkte... Rotziekte ook...
Hopelijk snel verbetering met de medicatie... Dikke knuffel.
userMayke en Amber | 1418 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage