Homepage | Inloggen | Registreren |

Dag lieve Tessy 💔 Ons mooie, vrolijke meisje ❤️

Dit topic hoort bij het dossier: Afscheid

Woensdag 6 februari 2019 | 15:24 uur
Afgelopen donderdag hebben we met heel veel pijn in ons hart afscheid moeten nemen van ons lieve kleine meisje Tessy 😰💔 Ze was heel ernstig ziek en mocht maar 6 jaar worden...

Eind oktober zag ik blekere slijmvliezen in haar bekje en ze was wat rustiger. Ik ben direct met haar naar de dierenarts gegaan. Tessy bleek een zeer laag gehalte witte en rode bloedcellen te hebben... fikse bloedarmoede. Daar schrokken de dierenarts en wij heel erg van, want ze toonde helemaal niet ziek en ze rende nog in volle vaart elke keer heerlijk achter de bal aan, ze bleef er zelf om vragen, ze was zo dol op ballen 😍 Dit gaf aan dat het geen inwendige bloeding kon zijn, maar bloedafbraak wat al lange tijd speelde, waardoor haar lichaam zich er op had aangepast en ze niet ziek toonde. Tessy moest door naar de hematoloog/internist in Utrecht voor uitgebreide onderzoeken. De oorzaak was niet precies te achterhalen, maar alles wees op een auto immuunziekte. Hierdoor maakte Tessy’s lichaam nog nauwelijks bloedcellen aan en de bloedcellen die ze aanmaakte werden door haar afweersysteem weer vernietigd voordat ze in haar bloedbaan kwamen. Dat is afschuwelijk nieuws. Tessy kreeg meteen een bloedtransfusie om weer op krachten te komen en prednison om haar afweersysteem te resetten. Met de bloedtransfusie kochten we tijd en het was onzeker of haar lichaam het zelf weer zou oppakken. Bij de controles bleek dat de prednison wel wat deed, maar niet genoeg. Ze kreeg Sporimune erbij, zodat haar afweersysteem helemaal plat werd gelegd. Dit is een langzaam werkend medicijn, waarbij pas na 4-6 weken te zien is of het wat doet. Tessy ging steeds meer achteruit, haar slijmvliezen werden steeds bleker en op 2 januari had ze een tweede bloedtransfusie nodig en die kreeg ze toen. De medicatie werd ook verdubbeld in de hoop dat haar lichaam zo’n boost zou krijgen, dat het zelf weer goed zou gaan werken. Door de prednison had ze ontzettende trek en ondanks veel meer voer en lekkers viel ze af. Door de prednison had ze veel spierafbraak en lopen werd steeds moeilijker en ze wilde buiten steeds vaker gedragen worden, de uitlaatrondjes waren al heel snel heel klein. Vorige week woensdag bij de controle bleek dat Tessy haar bloedwaardes weer heel erg gedaald waren en haar lichaam helemaal geen bloedcellen meer aanmaakte. Dit was onverwachts heel erg slecht nieuws, er was geen hoop meer... Mogelijk had ze toch kanker waardoor de maximale medicatie niet aansloeg. Onze lieve dappere schat zou niet lang meer bij ons zou zijn... hartverscheurend en zo oneerlijk en onwerkelijk... Tessy had het zwaar, sinds dinsdag ademde ze ook zwaar, hijgde bij weinig inspanning en haar hartslag was structureel hoog, we besloten haar in alle liefde los te laten...
Donderdagmiddag kwam de dierenarts bij mij thuis en is ons lieve meisje in mijn armen rustig ingeslapen 😰💔 Ze mocht maar 6 jaar worden...

Kimmie heeft in alle rust op haar eigen manier en in haar eigen tempo afscheid genomen van haar kleine zusje. Tessy en Kimmie waren een Match made in heaven 💖💞 Tot onze grote verdriet hebben we maar 5 jaar samen mogen genieten.

Vrijdagmiddag is Tessy gecremeerd en ‘s avonds was ze weer thuis. Het is allemaal heel erg onwerkelijk, het is zo snel gegaan, dit hadden we woensdagochtend voor de controle niet verwacht... Het is hartverscheurend, ik voel me geamputeerd. We missen onze lieve kleine Tessebess... Het is ook heel stil in huis zonder haar, ze was altijd behoorlijk aanwezig, blaffen, piepen en door de prednison ook hyper wat eten betreft, dus ook daarin is er nu een totale omslag, ook al hoor en zie ik Tessy in mijn gedachten reageren, het blijft stil... Het is een Rollercoaster, veel verdriet, maar ook prachtige herinneringen ❤️
En van veel warme herinneringen heb ik een ode met muziek voor Tessy gemaakt https://youtu.be/g6X96vizF9s

Lieve Tessebess, we houden zielsveel van je en missen je ontzettend ❤️😰
Je was ons lieve kleine dappere vrolijke meisje ❤️ Bedankt voor al je liefde, warmte, vrolijkheid en de prachtige jaren samen ❤️ We waren zielsgelukkig samen ❤️💞 Lief moppie, je bent voor altijd bij ons, in onze gedachten en in ons hart ❤️ ❤️❤️
Rust zacht lieve kleine schat en speel maar fijn met je lieve grote zussen Kelly en Tina en alle andere lieve cavaliertjes achter de regenboogbrug 🌈❤️💖
Till we meet again ❤️ Wait for us Somewhere XXXX ❤️💞💕💖🌈🕊
userJeannette | 2692 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Woensdag 6 februari 2019 | 18:16 uur
geen foto

Vreselijk 😥
Heel veel sterkte met het verlies van jullie vriendinnetje
userHarpie | 21 forumberichten
Woensdag 6 februari 2019 | 20:15 uur
Wat een zorgen om jullie lieverd. 💔
Het loslaten is zo moeilijk en verdrietig. 😢 Onze Sien is gelukkig nog 10,5 jaar mogen worden. Maar het verdriet is zo alles overheersend...
Veel sterkte! 🌹🌹🌹
userEllenB | 986 forumberichten
Woensdag 6 februari 2019 | 20:16 uur
Wat een vreselijk verhaal ... zo jong nog ook ...

Veel sterkte met dit grote verlies
userKelly en Pacco | 152 forumberichten
Woensdag 6 februari 2019 | 20:27 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 20:28 uur

Liefde is ook .... loslaten
Heel veel sterkte, Jeannette en Kimmie xxx
userSabine | 1179 forumberichten
Woensdag 6 februari 2019 | 21:30 uur
Ach wat verdrietig, nog zo jong.
Heel veel sterkte toegewenst!
userSacha & Nicky | 2378 forumberichten
Donderdag 7 februari 2019 | 09:22 uur
Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte Jeannette met dit grote verlies.
userannette | 347 forumberichten
Donderdag 7 februari 2019 | 13:52 uur
Heel veel sterkte met het zwaar verlies
en nog zo jong ,veel te jong
userbilly | 617 forumberichten
Donderdag 7 februari 2019 | 17:25 uur
Tjee, wat een verdrietig verhaal!
En zo jong... Het is inderdaad hartverscheurend... En een grote klap als jullie het niet hebben zien aankomen.. Een moeilijk beslissing uit liefde gedaan.
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve meisje...
Dikke knuffel...
userMayke en Amber | 1418 forumberichten
Vrijdag 8 februari 2019 | 10:06 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 16:47 uur

dubbel
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5128 forumberichten
Vrijdag 8 februari 2019 | 10:09 uur
Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte! Het is dan net alsof he in een hele slechte film zit.... je rolt van het een in het andere. Wat naar dat ze zo'n ziekte heeft gekregen, vreselijk toch. Zo jong nog!

Wat een prachtig filmpje, ze lijken ook echt op elkaar! Mooi gedaan.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5128 forumberichten
Vrijdag 8 februari 2019 | 14:02 uur
Wat een afschuwelijk verhaal, dit wens je niemand toe, voor Tessy het beste, maar je wil ze niet missen, soms moet je ingrijpen, maar het is oh zo moeilijk !!Heel veel sterkte.
userWil, Noa en Lindi. | 565 forumberichten
Vrijdag 8 februari 2019 | 21:46 uur
Sterkte! Jullie hebben flink wat meegemaakt met lieve Tessy.
userMinke met Eliza en Joy | 2610 forumberichten
Zaterdag 9 februari 2019 | 17:45 uur
Heel veel sterkte met dit grote verlies
userBenzie | 334 forumberichten
Zaterdag 9 februari 2019 | 20:05 uur
geen foto

Te verdrietig voor woorden, zo jong nog.
we weten het allemaal.....het doet zo'n pijn, verliezen is zo erg.......houden van je schat, betekent ook afscheid nemen.......heel veel sterkte de komende tijdt.
userC J Wisse | 1733 forumberichten
Zondag 10 februari 2019 | 15:21 uur
Kheb tranen in men ogen 😭 ik leef met jullie mee! Het doet zon verschrikkelijke pijn je maatje verliezen sterkte cavalier vrienden! 😖😭😢🐾♥️♥️😘💓
userMathisja 4cavaliertjes | 8 forumberichten
Dinsdag 12 februari 2019 | 20:28 uur
Heel veel sterkte. Het verlies van je hondje doet vreselijk pijn.
userAnneke en Lana (Petal†) | 3580 forumberichten
Vrijdag 15 februari 2019 | 21:53 uur
Heel veel sterkte met het verlies van tessy ❤️Ik ben hier al een hele tijd niet geweest en dit is echt een schok om te lezen
usersuzanne | 261 forumberichten
Zaterdag 16 februari 2019 | 19:53 uur
Hoe gaat het nu met jou en Kimmie?
userCarina, Kyra⭐ & Indy | 597 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage