Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Sientje 💔 23-8-2008 - 04-02-2019 💔

Afscheid
profielfoto EllenB
31%
    EllenB

0
Maandagavond 4 februari hebben wij Sientje laten gaan... De d’arts is bij ons aan huis geweest om haar in te laten slapen. 😢💔

Een hartverscheurende beslissing, voor Sien uiteindelijk het beste. Liefde is ook loslaten maar het doet vreselijk veel pijn.

Sientje is als Donja in 2013 bij ons komen wonen. Zij is de moeder van onze Sepke, die we in 2012 opgehaald hebben in Urk. Door omstandigheden konden haar baasjes niet meer voor haar zorgen. Ik zag de oproep hier op het forum... Wij bedachten ons geen moment, Sien/Donja hadden we dedtijds een paar keer gezien, zij had toen ons hart al gestolen. Sientje & Sepke, moeder & dochter samen bij ons, geweldig (ondanks de zeer trieste omstandigheden).

Sientje bleek later de bekende hartklachten te hebben. Het werd ons zorgenkindje, bij ieder onderzoek of operatie hou je je hart vast.
Maar wat hebben we genoten van het leven! Brokjes, snoepen, de zee, het bos, auto rijden en het vele knuffelen samen. Steeds kleine beetjes inleveren maar de pit in haar oogjes is nooit verdwenen en van aandacht en snoepen kon ze nog enorm genieten.

Tot je eerlijk moet zijn, is het nog hondwaardig? Het gehoest, plaspilletjes naast hart- en hoestmedicatie, hijgen, ademhapjes, onrust, een hart wat enorm vergroot is, de angst voor een pijnlijk en angstig einde.

Het is voor Sientje uiteindelijk het beste, vrij van klachten. Ze hield extreem veel vocht vast op haar borst/hals maar wat erger was haar extreem opgezette dikke harde buik. Vol met vocht dat vanuit haar organen kwam. Dit was ontstaan omdat deze door haar hartje niet meer goed konden functioneren. Dan moet je iets... 😢😢😢

We zijn ontzettend verdrietig, heb een gebroken hart en de tranen blijven maar stromen. Soms zou ik het uit willen schreeuwen van de hartpijn, we houden zoveel van haar. Mijn knappe eigenwijze prinses ❤️❤️❤️
Ze is vanochtend gecremeerd en we gaan haar vanmiddag ophalen. 💔💔💔

Reacties

profielfoto De Ridder Marijke
13%
    De Ridder Marijke

0

Veel sterkte. voor Sientje het beste -een moedige beslissing

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
    Anoniem

0

Wat een verdrietig bericht!
Heel veel sterkte toegewenst! hug.gif hug.gif hug.gif

profielfoto billy
36%
    billy

0

veel sterkt krijg er zelf de tranen in mijn ogen van als ik gans verhaal lees
ik begrijp het heel goed ,maar veel sterkte in deze moeilijk dagen ,het gemis zal blijven duren en moet zeker zijn tijd hebben voor het gemis van uw schatje hartje.gif hartje.gif

profielfoto Minke met Eliza en Joy
25%
    Minke met Eliza en Joy

0

Heel veel sterkte toegewenst!
Loslaten doet pijn.
Ik heb haar leren kennen als een lieve knuffelbeer.

profielfoto Harpie
0%
    Harpie

0

Heel veel sterkte met het verlies van jullie vriendinnetje 😥

profielfoto Kelly en Pacco
30%
    Kelly en Pacco

0

Moedig van jullie en ook de juiste beslissing, maar dat maakt de pijn natuurlijk niet minder erg.

Ik wens je alleszins heel veel sterkte om dit verlies te verwerken hug.gif

profielfoto Sabine
0%
    Sabine

0

Heel veel sterkte hartje.gif

profielfoto annette
16%
    annette

0

Heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies.

profielfoto Mayke en Amber
27%
    Mayke en Amber

0

Ach Sientje toch...

Een moedige beslissing, maar het doet zo'n pijn... Maar jullie hebben àlles voor haar gedaan! Zelfs deze beslissing...
Je verhaal is herkenbaar... Dat hartje he? Groot van liefde, maar ook van hartklachten... Ik w ens jullie veel sterkte de komende tijd. Zo leeg en stil in huis... Ik hoop dat de mooie momenten die jullie met haar beleefd hebben, troost bieden... Voor alltijd in jullie hartje.gif .... Dikke knuffel.. hug.gif hug.gif

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
43%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Och Ellen... en dan is het moment ineens daar... zo hartverscheurend om de knoop door te hakken maar er is geen keus. Ze heeft het zo goed gehad bij jou! Heel veel sterkte!

profielfoto Wil, Noa en Lindi.
29%
    Wil, Noa en Lindi.

0

Ach Sientje toch, wat een verdrietig bericht heel veel sterkte voor, nu en de komende tijd, Voor Sientje het beste, hug.gif

profielfoto EllenB
31%
    EllenB

0

Bedankt voor jullie lieve berichten, het troost me.

Ze wordt enorm gemist, ook al hebben we nog 2 doerakken rondlopen, je mist er een. Sien was eigenlijk de meest stabiele van het roedeltje, zo’n fijne hond. Ik probeer te denken aan de leuke dingen, maar alles is (nog) met een zwart rouw randje.

Ik heb het boek “Dan neem je toch gewoon een nieuwe” van Antoinnette Scheulderman gekregen. Ben er in begonnen, hopelijk geeft het ook wat troost.

profielfoto Mathisja 4cavaliertjes
6%
    Mathisja 4cavaliertjes

0

Veel sterkte maatjes! ♥️😘🐾💓 Ikbegrijp jullie gevoel xxx

profielfoto C J Wisse
11%
    C J Wisse

0

Ach lieve Sientje.....als het niet beter meer kan worden, danben je nu beter af.
Heel veel sterkte........ hug.gif hug.gif hug.gif

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Jee Ellen ik lees het nu pas (hier ook het e.e.a. aan de hand). Vreselijk nieuws. Sterkte met dit verlies.
Enne …. dat boek vond ik zelf heel mooi!

profielfoto EllenB
31%
    EllenB

0

Ik heb mijn boek bijna uit... Het biedt wel troost, dat mijn verdriet echt normaal is.
Oud zeer van Durske komt ook nog boven omdat ik (achteraf en toen geen andere keuze) besef bij Durske de beslissing eerder had moeten nemen. Zij was ook zo ziek maar zolang je op uitslagen wacht heb je nog hoop. 😢
Daarom ook bij Sien gekozen om niet langer meer te tobben. Maar... ohhh wat mis ik Mn eigenwijze knappe prinses. 😢😢😢

profielfoto Kelly en Pacco
30%
    Kelly en Pacco

0

Ocharme ... ik kan mij wel voorstellen dat dit erg heftig is, dat is toch rouwen, weken aan een stuk tears.gif tears.gif tears.gif

Die Cavaliers zijn onze kindjes, een deel van ons gezin liefde.gif

Veel sterkte nog verder hug.gif

profielfoto Jeannette
33%
    Jeannette

0

Zo hartverscheurend Ellen 💔😰 Ik weet nog goed dat je lieve Durske overleed 💔😰 En lieve Sien en Sepke daarna bij jullie kwamen ❤️❤️ En nu moesten jullie alweer afscheid nemen van je lieve Sientje, haar ook verlossen 😰💔 Zo heftig!!! Weet er alles van. Wij hebben onze liece Kelly in 2011 (bijna 11,5 jaar) en onze lieve Tina in 2012 (12,5 jaar) moeten verlossen en 3 weken geleden onze lieve Tessy (6 jaar), zo hartverscheurend 💔😰 We houden zo zielsveel van onze lieve schatten, het breekt iedere keer weer je hart hè? 💔😰 Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en kracht.

Lieve mooie Sientje, rust zacht en speel maar zorgeloos en vrij met lieve Durske en onze lieve schatten en alle andere lieve cavaliertjes achter de regenboogbrug ❤️🌈

profielfoto geralda
32%
    geralda

0

hug.gif ik zag net pas dat Sientje overleden is

wat een verdriet veel sterkte!

nanny breda

profielfoto EllenB
31%
    EllenB

0

Dank je wel Nanny!
Het blijft een groot gemis. Sepke en Meis (Griekse godin, ken jij nog niet) maken veel goed maar het gemis van het aankeutelen en intense contact met onze Sien laat een leegte achter. hartje.gif