Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Morgen sterilisatie Nicky

Sterilisatie & Castratie
profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Uiteindelijk hebben we besloten om Nicky morgen te laten steriliseren. De onregelmatige loopsheden, soms met tussenpozen van maar 4 maanden, het schijnzwanger zijn... we zijn er helemaal klaar mee.
Maar ik zie zo tegen de operatie op!!! Hoop dat alles goed mag gaan morgen. Zal blij zijn als het allemaal achter de rug is. dog.gif

Reacties

profielfoto Kelly en Pacco
262
    Kelly en Pacco

Heel veel sterkte hoor
Het zullen lange uren zijn ... maar het komt zeker goed! hug.gif

profielfoto Janneke2
181
    Janneke2

Roemi is 3 jaar geleden ook gesteriliseerd.
Enorm meegevallen!! Ze was geen bench gewend, maar we hebben haar er wel 2 nachten ingelegd, voor haar eigen veiligheid! Ze sprong 's avonds namelijk al gelijk van de bank af!!! Schrikken!!! Ik heb toen de DA nog gebeld, maar de hechtingen(binnenwaarts) waren kennelijk keurig blijven zitten. Ze plaste ook al gelijk weer een paar uur nà de operatie.
Als alles goed verloopt, valt het best wel mee! Sterkte en veel succes!!

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Ze is weer thuis onze lieve schat! hartje.gif Alles is goed gegaan. Wat een opluchting! hartje.gif thumbup.gif

262
    Kelly en Pacco

Joepie!!!

En nu genieten en verwennen he happy.gif liefde.gif

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Dat gaan we zeker doen! happy.gif
Ze is nu nog wel wat misselijk en rillerig. Straks maar even proberen of ze een hapje eten lust. Ze ligt nu lekker op mijn schoot te slapen gehuld in een warme fleecedeken, het is zo'n lieve kroelkont. liefde.gif hartje.gif

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Je zult opkijken hoe snel ze weer de oude is. Lily moest immers laatst met spoed vanwege baarmoederontsteking. Die sprong dus ook al meteen vd bank....je schrikt je dan wezenloos. Maar ging goed. Heeft Nicky een snee of is het laparascopisch gedaan?

profielfoto EllenB
244
    EllenB

Beterschap voor Nicky! 🍀
Herstel gaat vlot, zeker als je haar nu extra vertroeteld. ❤️

profielfoto Wil, Noa en Lindi.
192
    Wil, Noa en Lindi.

Gelukkig weer achter de rug, het blijft altijd spannend zo'n operatie, maar meestal knappen ze heel snel weer op.Beterschap voor Nicky . hartje.gif

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

@Janneke. Zag dat Nicky net ook al aanstalten maakte om op de bank te springen... lijkt mij ook niet zo'n goed idee met die hechtingen.

@Thea. Het is een gewone sterilisatie geworden. Eierstokken en ook de baarmoeder (op mijn verzoek) zijn verwijderd.

Het gaat goed met Nicky. Ze heeft heel de nacht geslapen en heeft net lekker gegeten. happy.gif hartje.gif

profielfoto Janneke2
181
    Janneke2

Goedzo Nicky, ga zo door happy.gif happy.gif happy.gif

profielfoto C J Wisse
361
    C J Wisse

Fijn, dat het achter de rug ie, en nog veel fijner dat het zo goed gaat.
Wat zijn ze sterk he.......nou maar weer fijn genieten, en verwennen mag ook best toch. bigsmile.gif happy.gif

profielfoto Minke met Eliza en Joy
209
    Minke met Eliza en Joy

Fijn dat het achter de rug is. thumbup.gif
Bij Eliza is ook alles eruit.
Joy is in 2020 aan de beurt. dog.gif
Beterschap! hug.gif

profielfoto truus poel
195
    truus poel

Wat fijn dat het goed gegaan is. Beterschap voor nu

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Hier ook alles eruit ook omdat t ontstoken was natuurlijk. Ze zijn zo veerkrachtig hé. Niet alleen mooi maar ook sterk vind ik. Als die kwalen er niet in waren gefokt dan was t helemaal super geweest.

profielfoto billy
214
    billy

Hopelijk gaat het terug goed ,zijn soms lage uren wachten maar is achter de rug sterkte

ik ben ook teug moeten gaan met billy voor chemische castratie dacht dat ging gedaan zijn nu hij
jaar is ,maar was terug van alles woen ,maar nu is terug ok is al al 3 weken maar was ook mooie prijs 165 euro voor 1 jaar

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Kon gisterenmiddag merken dat ze toe was aan een pijnstiller. Helaas had ze 's avonds een paar keer waterdunne ontlasting. Of dat kwam door die pijnstiller of dat het nog een reactie was op de narcose, geen idee. Gelukkig heeft ze wel heel de nacht geslapen en vandaag ook goed gegeten.

@Billy. Ik hoor meer positieve berichten over chemische castratie. Fijn dat het bij Billy ook het gewenste resultaat heeft!

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes! dog.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Och die ziel. Heeft ze ab? Kan dan daar ook van komen plus alle chemische rommel in haar lijfje. Ook de pijnstillers kunnen die reactie geven. Sterkte hoor.

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Ze heef een antibiotica injectie gekregen na de operatie, geen pillen.

Vermoedelijk toch een reactie geweest op de pijnstiller (Metacam). Kort na toediening begon de ellende.
Gelukkig heeft ze nu weer normale ontlasting. thumbup.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Gelukkig! Ja Metacam is wel een dingetje voor de darmem. Daisy was ook meteen van de mik. Fijn dat het weer beter gaat.

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Vanmorgen weer naar de dierenarts geweest. Ging niet goed met Nicky. Ze wilde vanmorgen namelijk niets eten. Wond zag er rustig uit. Wel had ze een kleine zwelling aan de binnenkant, was ook gevoelig. Toch waarschijnlijk een ontsteking. Nu weer een AB meegekregen en andere pijnstillers. Balen dit zeg!

profielfoto pandoraluna
80
    pandoraluna

He wat jammer. Zowel Emma en Amber zijn gesteriliseerd en dat ging inderdaad supergoed. Zo vervelend om je hondje zo ziekig te zien, kan ik ook nooit goed tegen. Maar gelukkig genezen ze sneller dan wij mensen. Hopelijk voelt ze zich snel wel beter.

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Och dat is even een tegenvaller zeg. Hopelijk gaat het snel weer beter met de ab kuur nu. Sterkte en beterschap dog.gif

profielfoto C J Wisse
361
    C J Wisse

Wat een tegen valler zeg.....echt zo'n geval van negen keer gaat het zonder probleem, en de tiende heeft dit.Ik leef met jullie mee hoor!
Hopen maar dat het nu snel beter gaat.

profielfoto Janneke2
181
    Janneke2

Wat triest zeg. Operaties blijven toch risicovol! Hopelijk slaat de AB aan! Van harte beterschap Nicky!!

262
    Kelly en Pacco

Hoe gaat het intussen met Nicky?
Hopelijk slaat de medicatie aan en herstelt ze snel ! hug.gif

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Nicky is nog niet helemaal de oude, maar bemerk wel verbetering. Ze slaapt nog best veel en merk dat ze ook nog steeds schijnzwanger is. Vrijdag weer terug naar de dierenarts voor de nacontrole.

Bedankt voor jullie meeleven, dat doet goed!

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Och wat sneu. Het duurt even voordat de hormonen rustig zijn. Was hier met Lily ook zo. Veel beterschap!

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Het gaat inmiddels super goed met Nicky!!! Ze is actiever, loopt weer normaal, eet (weer) als een bootwerker, we zijn zo ontzettend blij! happy.gif thumbup.gif happy.gif

profielfoto billy
214
    billy

Sacha ben blij voor uw dat goed gaat met uw hondje nu hartje.gif hartje.gif

profielfoto C J Wisse
361
    C J Wisse

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif ballon.gif

profielfoto EllenB
244
    EllenB

Gelukkig!!! 🍀🍀🍀🌹🌹🌹

262
    Kelly en Pacco

Leuk voor zowel Nicky als Sacha thumbup.gif

Houden zo ! happy.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Gelukkig! Dat is goed nieuws.

profielfoto  Pip
59
     Pip

Pip vanmiddag ook gesteriliseerd vanochtend, baarmoeder en eierstokken eruit. Ze slaapt heel veel en is nog zo suf als wat. Drinkt en eet nog niet (nu zo'n 9 uur na de operatie. Hijgde net een beetje. Hoop dat het goed gaat en ze morgen weer wat beter voelt. Heeft nu een pijnstiller inject gekregen, morgenochtend pil pijnstiller. Niks leuk om je hondje zo te zien sip.gif

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Het is inderdaad niet leuk om je hondje zo te zien! Meestal herstellen ze overigens verbazingwekkend snel.
Hopelijk voelt Pip zich gauw weer wat beter. Beterschap en een dikke knuffel voor Pip! hug.gif hartje.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Is idd niet leuk. Hou haar maar goed in de gaten, misschien had ze het gewoon te warm ? Na een narcose moet je ze wel warm houden maar niet te. Lekker laten slapen. Had ze ook iets gehad wat de narcose weer neutraliseert? Meestal na een nachtje rust zijn ze al beter. Beterschap hoor!

profielfoto C J Wisse
361
    C J Wisse

Hopelijk gaat het deze keer gemakkelijker, het zou toch vreemd zijn als het nu weer een probleem geeft!
beterschap voor die schat, en sterkte met een dikke tong.gif van chico.

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Hoe gaat het met Pip?
Is ze al een beetje opgeknapt?

profielfoto  Pip
59
     Pip

Gaat goed met Pip, inderdaad wat jullie allemaal al zeiden, de dag erna zijn ze vaak al weer redelijk normaal. Springt op de poef (wat ik probeer te vermijden maar ja) en loopt met drafje door het huis en eet gewoon weer prima. Sterilisatie was overigens wel nodig, baarmoederslijm was verdikt, alles was bloederig en ze had cystes in eierstokjes. Dus alles eruit. En nu minimaal 25% minder voeding gaan geven. Wordt een dobbertje, het is een ontzettende lekkerbek!

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Fijn dat het zo goed gaat!
Zo te lezen maar goed dat je haar hebt laten steriliseren. dog.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Gelukkig dan was je idd mooi op tijd. Qua voeding kun je haar wat meer "loze" vulling geven door die 25 % te vervangen door groentes. Ik geef bijv vaak gekookte sperzieboontjes ( niet uit blik ivm zout) of gekookte broccoli door het voer. Dan heeft ze iig de maag gevuld maar komt er niet van aan. Fijn dat het weer goed gaat met Pip!

profielfoto  Pip
59
     Pip

Heeft iemand ervaring of zo'n pakje na sterilisatie echt 10 dagen aan moet blijven? Wond ziet er al heel netjes uit en partner zei ik laat Pip niet zo lang in dat strakke badpak lopen. Maar ja, men zegt niet voor niets 10 dagen..

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Nicky heeft dat medical petshirt ook 10 dagen gedragen, tot de nacontrole.
Ze zullen het zeker niet voor niets zeggen.

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

???? 10 dagen, hier niet 1 schaam.gif
Hangt ervan af of ze eraan zit. Als je erbij bent kun je dat in de gaten houden en ' s nachts eventueel wel dat medical shirt aandoen. Maar Lily taalde er niet naar dus we hebben eigenlijk meteen zonder gedaan. Ze kunnen er volgens mij ook niet goed bij. Maar de een is leniger dan de ander.

profielfoto  Pip
59
     Pip

Alweer terug geweest naar de dierenarts met Pip. Ze was zo timide en voelde warm aan. Wond was niet helemaal ok en dierenarts voelde verdikkingen onder de wond. Nu een spuit antibiotica en extra pijnstillers. Maak me natuurlijk weer veel zorgen. Vrijdag moet het beter zijn anders weer terug. Is dit iets wat vaker voorkomt? Ik kan op internet er niet heel veel over vinden.

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Nee!!! Oh wat erg! Hetzelfde als Nicky.
Ik begrijp je bezorgdheid maar al te goed. Ik weet ook niet of het vaak voorkomt op internet lees je niet veel daarover. De dierenarts waar wij met Nicky zijn geweest staat supergoed bekend en zijn zeker niet de goedkoopste, dan verwacht je zoiets eigenlijk ook niet hè.
Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en Pip weer snel opknapt! Sterkte en beterschap hoor! hug.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

O dat is balen zeg. Veel beterschap hoor.

262
    Kelly en Pacco

Veel beterschap voor Pipje.
Geen ervaring met sterilisatie ... het is bang afwachten maar het komt zeker goed hoor!

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Hoe gaat het nu? Al wat beter? Vervelend zeg, blijkbaar toch niet goed steriel gewerkt ofzo bij de da. Lily is kort geleden ook gesteriliseerd maar dat ging gelukkig probleemloos. Heel veel beterschap! dog.gif

profielfoto billy
214
    billy

thea zou dat normaal zijn Billy heeft chemische kastratie en sproeit nog altijd tegen mijn tafel soms ,
heeft al 3 maal een gehad en werk precies niet meer misschien weet er iemand raad
kan dat zijn door dikwijls te geven anders had ik nooit problemen
dank hiervoor

profielfoto  Pip
59
     Pip

Antibiotica lijkt vooralsnog goed te helpen bij Pipje. Haar oren staan weer 'op' en herken weer haar normale doen. Heerlijk om weer te zien. Vrijdag nog even laten kijken door da of het verder goed is maar heb er wel vertrouwen in smile.gif

375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Fijn dat het beter gaat met Pip! thumbup.gif hartje.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

@ billy; ik weet dat niet. Ik heb er geen ervaring mee. Maar als je hem steeds chemisch castreert dan kun je hem toch permanent laten castreren nu?

Fijn dat de ab aanslaat bij Pip. Hopelijk goed nieuws bij de da. thumbup.gif