Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Dunne ontlasting

Overig
profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Een week of 6 geleden had Rosa een darminfectie na het eten van kattenpoep. Gevolg was bloederige diarree en ziek hondje. Naar de da geweest en een injectie en abkuur gekregen. Gelukkig knapte ze heel snel op. Vorige week ineens weer diarree, we denken van het drinken van vijverwater. De diarree is op zich over maar ze blijft dunne ontlasting houden. Gisteren maar weer naar de da. Ze heeft geen rommelende buik, geen koorts, eet goed en is levendig. Ik moest doorgaan met Finidiar en Isogel en gekookte kip geven, wat ik al een paar dagen deed. Om nu weer een abkuur te geven vond de da te snel achterelkaar. Vandaag nog steeds dunne ontlasting en er zit geen verbetering in. Ik ben het ook wel zat om elke ochtend op 4 plekken in huis ontlasting te vinden en op te moeten ruimen. ehh.gif ondanks dat ze nog wat doet voordat we gaan slapen Ik denk dat ik morgen maar weer naar de da ga. Misschien de ontlasting laten onderzoeken. Iemand van jullie nog tips? Ze eten hier normaal Duck en Cavom. Zou ze dit nu ineens niet meer verdragen? Ze heeft altijd wel wat dunnere drolletjes in vergelijking met Lily. Wat kan ik dan gaan geven qua voer?

Reacties

profielfoto EllenB
244
    EllenB

Als Sien een wat dunnere ontlasting heeft geven we haar veendrekstof over haar ontlasting.
Dit helpt bij ons goed.

profielfoto Jolanda
56
    Jolanda

Abigail had dit vorig jaar een tijd. Van alles geprobeerd en ontlasting onderzocht. UIteindelijk kreeg ze Canikur Pro en dat heeft geholpen. Dat is een pro biotica pasta. Heb nu een tube op voorraad liggen.

profielfoto Kelly en Pacco
262
    Kelly en Pacco

Ik weet wat je doormaakt ... Pacco is nog maar enkele weken thuis nadat hij aan infuus bij dierenarts heeft gelegen (uitdroging ten gevolge van diarree met bloed) en is alweer zover. Donderdag op vrijdagnacht, in t weekend redelijk OK en deze nacht opnieuw. Pacco maakt mij wakker en ik ga dan wandelen met hem. Niets in huis maar s nachts wandelen is nu niet bepaald mijn hobby ... heb al KVV gegeven, nu Acana brokken en dat is dus niet de reden. Ik geef probiotica met vezels (Protexin Pro-Fibre pellets) maar is dus ook geen oplossing. Kan nu wel een gevolg zijn van de kuur met cortisone (verminderde weerstand) maar toch ... straks ga ik langs de dierenarts.
Indien hij een wondermiddel voorschrijft, laat ik het je weten vraagteken.gif

262
    Kelly en Pacco

Net terug van dierenarts: geen wondermiddel ontvangen ...

Wellicht dunne darmontsteking. Heb geen medicatie gekregen, enkel probiotica verder geven. Indien hij dit blijft krijgen, voeding aanpassen en indien dan nog niet in orde een echo om zijn buik te onderzoeken,

Ze dacht ook onmiddellijk aan iets verkeerd gegeten. Normaal gezien moet hij er bovenop komen omdat hij goed eet, drinkt, ...

Zeer vergelijkbaar met Rosa dus hug.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

ik wil niet teveel veranderen met voer want daar reageren de darmpjes ook weer op. Het gaat een heel klein beetje beter, de eerst ontlasting is wat steviger maar wat er daarna nog uit komt is weer dun. Vorig jaar heb ik haar op Giardia laten testen, was het ook niet. Geen wormen. Ik zal ook van die probiotica proberen en als dat niet werkt ga ik over op Farm food. Lees daar goede berichten over.

262
    Kelly en Pacco

Heel veel succes alleszins en hou ons op de hoogte he thumbup.gif

profielfoto C J Wisse
361
    C J Wisse

Het is hier in vlissingen altijd prijs met diaree, na de feestdagen.
Volgens mijn da, is dat omdat er dan veel honden uit andere streken, buitenland bv, hier in de omgeving komen ivm de feestdagen, daar zijn vaak ongeente honden bij pharvo dragers ed.
Chico heeft het ook......hij krijgt speciaal voer ivm zijn niertjes en hart problemen......maaaar hij is nu even op duck therapy....de da zegt dat ik het straks weer langzaam moet afbouwen.......het werkt wel....na een halve week gesukkel had hij vanmorgen weer een redelijke drol.. thumbup.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Dat zou best kunnen idd met al die toeristen. Maar daar is bij ons geen sprake van. Gelukkig gaat t weer de goede kant op al is het nog niet helemaal over. Gelukkig geen poep meer in huis.

profielfoto C J Wisse
361
    C J Wisse

Nou gelukkig maar, daar word je niet blij van, als je s'morgens van die drap moet ruimen.
Chico is ook weer in orde .....al hoewel zijn hartje best moeite heeft, van tijd tot tijd.
Dan is hij niet vooruit te branden, maar wil wel wandelen.......dan moet je er de tijd voor uit trekken hoor.
De volgende dag kan het dan zomaar weer goed gaan.....hij is toch zooo lief.
tong.gif

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
375
     💖 Sacha & Nicky 💖

Fijn Thea dat het weer de goede kant opgaat met Rosa. thumbup.gif

profielfoto Minke met Eliza en Joy
209
    Minke met Eliza en Joy

Thea, hier met Joy hetzelfde, ook al allerlei voer geprobeerd. En soms ook dunne ontlasting. Ook al allerlei onderzoeken gehad. Ik weet bij Joy denk ik wel wat het is, zij pakt/ eet veel dingen van straat, zoals kattenpoep, eendenkwak, afgekloven kauwgum.
Doet Rosa dat ook?
Eliza heeft altijd goede ontlasting.

profielfoto Karinn
45
    Karinn

Wat vervelend allemaal.. helaas herken ik het..
Daley werd 2-1 ziek, spugen en diarree, waarbij later bloed zat.. dit heeft met ab 2 dagen geduurd.
Wat ik doe na de ab is probiotica geven om de darmen weer tot rust te laten komen.. Tijdens ab geef ik alleen gekookte kip met rijst en na een paar dagen weer starten met een beetje voer.

Ook heb ik voor het geval meneer een keer diarree heeft (en ik niet elke keer die kont wil wassen) digest van puur. Hier doe ik dan een schepje over het voer heen, heeft ongeveer zelfde werking als isogel.

Wanneer is Rosa voor het laatst ontwormd? Al eens aan panacure ontworming gedaan? Behandeld giardia..

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Nou ik kan zeggen dat het nu weer in orde is gelukkig. Ooo ja dat vieze kontje steeds was echt brrr. Ik heb haar broek drastisch geknipt. Dat haar groeit wel weer. Ik geef haar nu Duck excellence met isogel en idd probiotica. De drolletjes mogen nog wel iets steviger maar ik ben hier al blij mee. Hopelijk blijft het zo.

profielfoto C J Wisse
361
    C J Wisse

Met chico gaat het ook weer goed, maaaar als ik met hem wandel, schrik ik van alle diaree kwakjes overal hier. sip.gif
De da heeft het razend druk met al die diaree patienten.
Ik sprak net een mevr, die zei dat haar hond ook veel bloed verloor, bij de ontlasting, en dat hij dood ziek is.....vreselijk unsure.gif

394
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

Natuurlijk is het ook lastig om diarree op te ruimen onderweg maar als je weet dat je hond diarree heeft, neem dan veel keukenrol mee en flesje met iets van sop ofzo. Door de regen zijn de drollen die mensen niet opruimen ook al zo flatserig geworden. Bah! Hier ook zo vies op plekken. Ik loop daar niet meer langs.