Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Herplaatsters

Tweede hondje, waarop letten?

profielfoto Lanabanana
0%
   Lanabanana

0
Ik ben aan het overwegen om een tweede hondje erbij te nemen. Gewoon omdat ik dat zelf erg leuk zou vinden en ook omdat Lana dan een speelkameraadje zou hebben. Nu moet nummertje 2 in eerste instantie natuurlijk goed bij mijn huidig hondje Lana passen.

Lana is een gesteriliseerd cavalier teefje van bijna 4j. Ze is heel zachtaardig van karakter, heel erg braaf ook. Ze is eerder aan de onzekere kant al betert dat nog elke dag, maar ze zal altijd haar onderdanige karaktertje blijven houden. Op zich niet erg, want Lana is een vrij en vrolijk hondje die geniet van het leven. Ze is speels en ze is ook heel graag in het gezelschap van andere hondjes, dan bloeit ze echt helemaal open. Een voorname reden voor mij om er een tweede hondje bij te nemen. Maar.. welk hondje?

Hoewel een pup wellicht de makkelijkste optie zou zijn ben ik altijd eerder geneigd om een asieldier een thuis te geven. Lana heb ik ook overgenomen op eenjarige leeftijd. Maar waar moet ik op letten? Qua leeftijd? Qua karakter? Qua geslacht?

Zoek ik best een jonger / ouder / ongeveer even oud hondje?

Gezien de onderdanige aard van Lana denk ik dat het best is dat ik geen al te dominant hondje bij haar zet want ze is nogal snel onder de indruk van drukke dominantere honden. Ook grote honden maken haar onzeker. Maar om nu een even onderdanig hondje te zoeken? Is dat wel een goed idee? Misschien versterken ze elkaar hierin dan in negatieve zin? Of zou dit juist voor beide positief kunnen uitdraaien dan?

Verder lees ik her en der dat je beter geen 2 teven bij elkaar kan zetten, maar beter een reu-teef combinatie kan maken. Al vraag ik me af of dit ook voor de cavalier opgaat? Ik kan mij echt geen enkele agressie inbeelden bij Lana en bij andere cavaliers die ik ken. Maar een herplaatser cavaliertje kom je niet erg dikwijls tegen dus ik focus mij niet alleen op dit ras.

Reacties

profielfoto C J Wisse
4%
   C J Wisse

0

Ik zou zelf voor een nog een teefje gaan, en ook van een zelfde, of wat jongere leeftijdt.
Dat is persoonlijk hoor, en lang niet iedereen zal het hier mee eens zijn.
En een herplaatsertje heeft ook echt mijn voor keur, heb er zelf ook eentje, Chico die ook alweer 6 jaar is.
Chico komt van de dierenbescherming, hij heeft een nare pupy tijdt gehad, is zelf mishandeld.
Het is een ergggg lief dankbaar beestje, en zou hem voor geen goed meer willen missen.
Via "ik zoek baas, kom je terecht op de plek voor allerhande rassen......regelmatig zijn daar ook cavaliertjes bij.
Als je kiest voor een twede hond, ga dan eerst een paar keer kijken met jou hondje, ga samen met beiden een eindje lopen enz......bij de dierenbescherming krijg je daar de tijdt voor.

ook vie het prikbord alhier staan regelmatig herplaatsertjes.
Heel veel plezier met jullie zoek tocht......hou ons op de hoogte....wie weet we denken graag mee hoor!!!! thumbup.gif happy.gif

profielfoto pandoraluna
0%
   pandoraluna

0

Het is denk ik ook afhankelijk wat je zelf wil, een puppy of een herplaatser. Wij wilden ook graag een tweede hondje en Amber was toen drie jaar oud. Amber is nogal snel onder de indruk en onzeker. Wij wilden eerst een herplaatser, maar toen we gingen kijken naar een teefje (dat was voor ons wel duidelijk dat we dat wilden) zagen we daar ook puppies en toen waren we verkocht. Wij wilden toch een puppy ook omdat je die zelf nog kan opvoeden. Toen er een puppy beschikbaar was, hebben we die opgehaald. Ik was best nerveus hoe het zou gaan met Amber. Toen Emma de eerste stappen in de kamer zette, was Amber helemaal in shock, ze keek echt alsof ze gruwelde van de pup. In het begin was ze ook niet zo aardig naar Emma toe, maar Emma is een makkelijk hondje en die vond het duidelijk heel fijn dat er een ander hondje was, ze kwam natuurlijk ook net van de fokker tussen de andere hondjes vandaan. De eerste maanden was Amber totaal niet geinteresseerd in Emma, maar ook niet echt supergemeen. Inmiddels kunnen ze het hartstikke goed met elkaar vinden, alhoewel Emmas liefde voor Amber iets groter is dan andersom.Ik heb in ieder geval nooit spijt gehad en ben superblij met de dames. Nu heb ik twee zanghondjes in plaats van een. Ze kunnen namelijk nogal geluid maken. Wat ook fijn was dat Emma in mum van tijd zindelijk was en de routine volgde, wel een voordeel. Ik wens je veel succes en het wordt sowieso leuk met twee honden.

profielfoto Lanabanana
0%
   Lanabanana

0

Hey alvast bedankt voor jullie reacties. Net als Amber is lana ook eerder onzeker en idd snel onder de indruk. Dat doet me twijfelen om voor een volwassen hondje te gaan. Langs de andere kant kan je wel meteen inschatten bij een ontmoeting hoe het klikt tussen beide karakters.
Ik had het er gisteren nog over met mijn vriend en hij neigt meer naar een puppy. Hij denkt ook dat de puppy de vele goede eigenschappen van lana zal overnemen. Alleen wij wonen op een appartement, weliswaar een ruim appartement en de tuin van het glvl staat ons ter beschikking, maar voor het zindelijk maken van een puppy is dit niet zo handig denk ik.. tegen dat we in de tuin of beneden op straat zijn is het waarschijnlijk al pipi 'in de broek. Tenzij we het balkon gebruiken om de pup zindelijk te maken, maar weet niet of dat echt aangeraden is?
Maar jullie hebben dus wel gewoon twee teefjes bij elkaar zitten en dat gaat goed?
Toch veel om over na te denken ehh.gif

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
   Anoniem

0

Wij hebben twee teefjes. Gaat hier supergoed, zijn dikke vriendinnen.
Sacha (onze oudste) is ook best wel onderdanig. Was bang dat ze helemaal ondergesneeuwd zou worden door een herplaatser. Daarom hebben wij uiteindelijk gekozen voor een pupje erbij. Nooit geen spijt van gehad!
Veel succes met jullie zoektocht. Ben benieuwd! dog.gif

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
2%
   Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Het is ook eng want doe je er goed aan idd en watvoor hondje neem je dan en wat als t niet klikt.... lastig hoor..toen we Lily en Rosa ophaalden, vind ik get ook dubbel. Wat als Daisy het niet leuk zou vinden of als ze ruzie gingen maken. Ach en het was eig meteen goed. Even een rangorde bepalen en voila. Daisy had niet echt aansluiting met ze, ze lagen nooit met zn drietjes bijelkaar ofzo maar t was wel goed.

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
2%
   Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Dubbel

profielfoto pandoraluna
0%
   pandoraluna

0

Ja, hier gaan de twee teefjes prima samen. Ze zijn ook beste beschermend naar elkaar toe. Ik begrijp dat van je met de flat en zindelijkheid. Wij woonden bij onze eerste hondje op een flat en die wilde niet op het balkon iets doen, wij hebben dus haar iedere keer als we dachten dat ze iets ging doen, naar beneden gedragen en we hadden kranten op de grond. Ik denk dat door het principe van de trappen en niet meteen de tuin in, het bij Luna iets langer duurde dat ze echt zindelijk was. Maar op zich hoeft het geen probleem te zijn. Maar twee teefjes kunnen ook wat mij betreft prima samen. Echt gezellig hoor twee hondjes.