Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Lana op dieet

Gewicht
profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

1
Lana is te dik. Vorige week zei de DA dat ze echt te zwaar was. 7,6 kg en toch te dik. Petal was ook rond dat gewicht en prachtig slank, maar Lana heeft een heel ander figuur. Ze is compacter en korter.
Tja ik moet nu dus 10% minder voer gaan geven en geen tussendoortjes meer.
Dat betekent nog maar 2x 70 gr. vlees per dag. De gedroogde kippenek op 8 uur 's avond weg en oh dat laatste is moeilijk.
Ze is gewend om na het rondje van half 8 een halve eendenek of kippenek te krijgen en ze begrijpt er niets van!
Kijkt je aan met die mooie grote ogen vol verwijt tears.gif tears.gif tears.gif
en dat vind ik zo moeilijk.
Nu geef ik haar na de laatste rond, als ze in haar bench gaat, een halve kippenek. Hopelijk went ze snel aan dit strenge regime, maar ja, te dik betekent ook gevaar voor hartproblemen. Dus ik blijf maar sterk. thumbup.gif

Reacties

profielfoto jantien
7%
    jantien

0

Meer bewegen zal zeker ook helpen.
Zou jij dat kunnen, Anneke?
Wat meer wandelen en misschien een wat hoger tempo?

Succes in ieder geval. thumbup.gif

profielfoto C J Wisse
14%
    C J Wisse

0

O Anneke, wat vervelend, maar meer bewegen gaatzeker goed mee helpen.
Chico heeft door hart en nierfalen ook een nog net goed gewicht 11.5 zwaarder mag ook niet.
Als hij zich goed voelt, wandel ik ook echt meer dan anders, en hij staat op een nier dieet, en dat is gelijk ook goed voor zijn hartje.
Vraag je da, ook eens naar snackjes die weinig of geen invloed hebben op gewicht.....die zijn er wel hoor.
Sterkte hoor. hartje.gif hug.gif

profielfoto billy
16%
    billy

0

Veel bewegen ik ga 3maal daags wandelen met billy
zijn gewicht is 10,5 kilo maar hij is ook 10 en 4 maanden
hopelijk lukt bij uw ook
sterkte

profielfoto jantien
7%
    jantien

0

profielfoto Minke met Eliza en Joy
0%
    Minke met Eliza en Joy

0

Dan is Lana net zo"m ukkie als Eliza, die weegt 7,1 kg. Meer moet echt niet.
Joy is iets hoger en langer en weegt 8,5.Maar dit past goed bij Joy. Vorige week nog goedgekeurd door de da.
Moeilijk is dat he? Die ogen van die schatjes weerstaan happy.gif
Succes!

0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Bewegen doen we echt genoeg. Ze maakt flinke wandelingen. Maar ja, die tussendoortjes die doen het.
Elke dag tussen de middag hoort ze dat ik de bordjes pak om een broodje te maken en staat ze al naast me in de keuken. Zou ze wat krijgen. Dan heft ze die prachtige ogen naar me op en ben ik verloren.
Maar goed, ik ben streng bezig. Broodje maken doe ik nu alleen. Deur achter me dicht. Kippenekken in 4 delen gesneden en dat is het. Nu moet ik ook Wim heel streng aanpakken die altijd snoepjes in zijn jaszak heeft zitten.
En minder eten. Tja moeilijk hoor. Ze is net zo'n vreetzak als Petal, maar die kon het hebben en Lana niet.
Hopelijk zien we snel resultaat!

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Er is ook niet 1 gelijk. Hier ook altijd een strijd met Lily haar gewicht maar dat is ook zo'n propje in vergelijking met Rosa die lang over de rug is en veel atletischer. Alhoewel die juist wat gegroeid was bij de laatste controle. De da kon nog steeds de ribben voelen dus niks aan de hand. Maar het blijft oppassen, afwegen en bewegen.

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Je dierenarts vindt haar te dik. Ben benieuwd, vind je dat zelf ook?? Mijn ervaring is dat dierenartsen er wat anders tegenaan kijken dan wij eigenaren. Was eens op een informatiebijeenkomst van een dierenarts en die toonde een foto van hoe een hond er uit zou moeten zien. Kan je vertellen, zou me kapot geschaamd hebben om met dat dier over straat te gaan, hij was zo vreselijk dun. In mijn ogen is echt dik heel erg ongezond, maar een beetje mollie moet toch kunnen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat jouw hond met dat gewicht echt dik te noemen is. Maar uiteraard ken ik haar niet en heb ik haar nooit in handen gehad. Wat ik maar wil zeggen, laat je niet gek maken, soms is zorgen dat ze op gewicht blijven al prima en vaak ook moeilijk genoeg.

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Truus, dat vind ik ook hoor. Toen ze dat zei vroeg ik haar meen je dat echt?? Rosa is in mijn opgen prima zo. Mooi gevuld, ribben nog goed te voelen, aftekening heupen en rug goed te zien. Ja ok ze was 1 kilo aangekomen maar toen vonden we haar te dun. En nu mooi, vacht super dus we laten het zo. Lily was tijdje terug bij de cardioloog en die zei ook ze heeft andere bouw en dan lijkt het meteen ook anders. Bij haar ook geen vetrollen hoor maar ze is meer model appel lol.gif

profielfoto cavaliertjes3
11%
    cavaliertjes3

0

Onze lexi weegt 10 kilo en is goed zij de dierenarts ze is best wel groot hoor maar ze ziet er keurig uit en is bijna 11 jaar het is wat je er ook zelf van vind hoor

0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Ik ben het toch wel eens met de da. Lana werd echt mollig. Ik kon haar ribben niet goed voelen. Afgelopen lente zag ik bij de hondensport ook dat ze langzamer was dan de andere honden. Maar ja, het was warm dit voorjaar, dus je bent geneigd om het daar aan te wijten.
We zijn nu wel consequent. Althans ik. Baasje vindt het moeilijker en vindt dat de stukjes beloning wel erg klein zijn.
Maar ……….Lana is al wat afgevallen dus we gaan op deze manier door.
En ze heeft echt een andere bouw dan Petal. Lager op de poten, korter lichaam. Dus het gewicht van Petal was goed voor haar, maar te veel voor Lana.

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Dan ga je mooi zo door toch, en idd de ribben moet je wel goed kunnen voelen. Baasje moet ook wennen haha, ach en weet je het gaat er niet om hoeveel je geeft aan een lekker tussendoortje bij ze want het is toch hap slik weg. Dus dan beter kleine dingetjes.

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

0

Ach Anneke, ik weet precies wat je bedoelt...
Amber woog altijd rond de tussen de 7 en 7,5 kilo.. Dat was nooit een probleem totdat wij een nieuwe DA kregen. Bij het 1e consult kreeg ik te horen dat Amber véél te dik was, en dat dit extra risico's voor het hart meebracht. Ik was eerst best een beetje beledigd, ook omdat ik voorheen nooit iets te horen had gekregen over haar gewicht. Amber is uiteindelijk teruggegaan naar 6,9 kilo. En was toen inderdaad super slank. Ik probeerde e.e.a op te vangen door halve porties te geven. Aan haar eten lag het niet, dat was altijd afgemeten. Maar... Amber was een enorme schooimiep, en leek altijd honger te hebben. Vond ik ook wel zielig. Maar ja, alles voor de gezondheid... liefde.gif liefde.gif

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

0

Thea, even een berichtje voor jou... Wat een lieve foto van jouw 2 dames!! Kippenvel!! hartje.gif hartje.gif liefde.gif liefde.gif dog.gif dog.gif

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Dankjewel Mayke, ja zo lief hé dat ze zo samen liggen, en de blik van Lily. Smelt.

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
    Anoniem

0

Bij ons zijn ze ook op dieet. In de vakantie zijn ze een beetje teveel verwend... Maar het blijft lastig om die lieve smekende oogjes te weerstaan.

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
    Anoniem

0

Omhoog i.v.m. topics buitenlandse rommel.

profielfoto Marga en Fleur
42%
    Marga en Fleur

0

Ik weet nog wel dat mijn liefje zich erg verwend voelde met jouw kippenekje ik had Fleur op dieetvoeding staan waar ze geen probleem mee had. Zodoende kon ik haar soms nog wat extra s geven. Ze was 8 kilo. Precies goed. Geef je Lana een extra knuffel van me en doe Wim de groeten. Liefs

profielfoto C J Wisse
14%
    C J Wisse

0

OMHOOG!!

profielfoto Lukalief
0%
    Lukalief

0

Oei ons luka een reutje weegt 14 kilo dus te zwaar. Lukt me niet. Hij schooit. Blaft aan tafel tegen iedereen dus krijgt hij van alles want dan is hij stil. Ik zie hem zo graag. Weet dat ik anders te werk moet gaan maar hoe. Graag tips.smorgens 1 crackott 1 dentastick middag korreltjes schepje van ons anders voortdurend blaffen. Namiddag koek van de onze tijdens koffiepauze. Wat fruit ook.avond 150 gr duck dynamica. Tussendoortjes kauwstaafje. 3 hondenkoekjes. 6TAL beloningssnoepjes. Bij tv chips of yoghurt. Ik weet veel te Veel maar hij kijkt zo lief. Blaft enorm als hij geen krijgt en krabbelt aan de tafel. Hoe los ik dit.op . Help aub

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Ooooooo dat komt zo NIET goed met Luka! Stoppen met zoveeeeel te geven. Je bent zo hem aan het overvoeren. Sorry als het te hard klinkt maar dit kan zo niet. Goed van je om tips te vragen. Hoe oud is luka?
Ik raad je aan te stoppen met de crakott en de chips en koekjes en alles wat voor een mens is. Chips zijn veeeel te zout en suiker is ook niet okee. Duck verdelen over 2 x per dag 50 gram. Geen korrels erbij dit matcht niet. Bij de Duck geef je bijv gekookte sperzieboontjes ( niet uit blik of pot) broccoli. Als tussendoor een worteltje of iets van kipreepjes. Geen dentastick dit is veel te vet. De groente vult zijn maagje maar hij groeit daar niet van. En negeren dat schooien. Hij windt je om zijn pootjes! Anders in de bench of in zijn mand. Klinkt streng maar als je wilt dat hij nog een poosje bij jullie is....en meer wandelen. Zet m op en je moet een beetje strenger worden. Dat hoort ook bij het zijn van een goed baasje. bigsmile.gif dog.gif

profielfoto C J Wisse
14%
    C J Wisse

0

Ja ook ik zeg altijd er is honden voer, en mensen eten.....dat zijn twee verschillende dingen.
Als je s'avonds samen aan tafel gaan, is het handig om bv, de hond zijn eten op zijn/haar plaats te geven.....als dat op is geef dan een vaste plek aan, waar de hond heen moet.
Niet reageren op schooien, maar negeren.....en blaffen om de zin te krijgen....stem verheffen, en terug naar de plaats.
Hou dit samen een paar dagen vol.....en je zult ziendat het gaat werken.
Er zijn momentjes dat ik mijn Chico wat lekkers geef:s'morgens als ik koffie drink, krijgt hij vier kleine honde koekjes....hiervoor moet hij in de keuken wachten.....ik verstop de koekjes, en dan gaat hij zoeken....hierdoor is hij heerlijk bezig, en hij moet er ook bij denken...dat is goed voor je beestje...hij krijgt tussen de middag een dessertlepel (blikvlees van de da)met zijn hartmedicatie erin.s'middags bij de koffie, krijgt hij een kauw botje(rauwhide)na de koffie gaan we er samen opuit, en lopen dan 1.5 uur, hier door raakt hij zijn soepmoment wel weer kwijt.
Om vijf uur krijgt hij:100 gr blikvlees, met wat groente, en dan verder niets.....s'morgens krijgt hij 100 gr brokken, zodat hij goed moet kauwen, wat weer goed is voor het gebid, en heeeel zelde krijgt hij meer, en ja die mooie vraag oogjes, daar moet je echt niet te veel op in gaan, hoe lief ook....dat mag in het weekend, dan is er altijd gekookte kip, of gekookte vis....hij heeft nier en hartfalen, en ik wil hem graag nog lang bij me houden, en Chico is een blij en gelukkig hondje hoor, en zooooo lief. lol.gif tong.gif

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Jammer dat er dan verder geen reactie komt. Je vraagt om hulp en er wordt gereageerd en that's it. Hopelijk krijgt het hondje nu beter eten....

profielfoto Lukalief
0%
    Lukalief

0

Hier ben ik hoor, ik pas enkele tips toe. Brood krijgt ons luka niet meer. Dietsnoepjes gehaald bij da. Maar dat schooien kan ik nog moeilijk weerstaan. Die lieve oogjes. Ik ga nu wel veel wandelen met luka. Hij heeft een nieuw balletje.ik doe heus mijn best
thanks iedereen

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Okee, nou alle beetjes helpen uiteindelijk toch? je bent iig begonnen! Stop alsjeblieft met al het menseneten en de dentastick, geef dan een stuk bullepees of gedroogde kippennek. is echt veel beter voor hem. En minder van het gewone eten, gewoon een schepje minder doen. Succes hoor.

profielfoto Steegen Michael
0%
    Steegen Michael

0

Dat valt goed mee,Mila weegt 10,6 kg en ik ga 2x per dag wandelen ik krijg het gewicht niet meer omlaag ze eet maar 120 gram brokken samen met erwten gekookt met brokken van royal canin adult light volgens DA is hart en nieren en zou dat graag willen houden ze is ook maar 2jaar en 2 maanden, wie kan mij helpen want ik heb de indruk dat de DA ten einde raad is grtjs

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Wat bedoel je met erwten precies?

Misschien toch nog iets minder brokjes, 100 gram en aanvullen met vers gekookte sperzieboontjes. Geen vette snacks, koekjes maar een gedroogde kippennek of bijv een wortel. En eerlijk gezegd de Royal canin brokjes....tja er zijn echt betere brokjes te koop. Light is rommel.
Hoe lang wandel je met haar?

profielfoto sas1976
0%
    sas1976

0

Alles hangt toch af van de grootte van je hond ? Onze Oscar is een gigantische reu lol.gif en weegt 15kg maar volgens de da perfect. Moby is dan weer kleiner en fijner qua bouw en is perfect met zijn 10kg. Volgens mijn da is een hond zoals een mens, de ene heeft een zwaar bottenstelsel, de andere dan weer niet. Of klopt dit niet ?

profielfoto C J Wisse
14%
    C J Wisse

0

Hoe gaat het nu methet gewicht,van die kleine schat?
Kun je die mooie vraag oogjes al een beedje laten... bigsmile.gif
Ik moest het gewoon eens even weten hoor schaam.gif

profielfoto Lukalief
0%
    Lukalief

0

Hoi. Lukalief is 1kg kwijt. Volgens Da graag nog eentje eraf. We gaan nu veel wandelen en gezonder eten. De lieverd

30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

1

Top!!!!!! Ga zo door hoor. Super gedaan.

profielfoto Lukalief
0%
    Lukalief

0

Dank je. We doen verder happy.gif

profielfoto C J Wisse
14%
    C J Wisse

0

GEWELDIG hoor 1kg eraf zie je wel je kunt het...op naar de volgende kg. happy.gif thumbup.gif

profielfoto Lukalief
0%
    Lukalief

0

Hoi. Dank voor de aanmoedigingen. Op naar de volgende. Ik breng jullie op de hoogte. Yes we can happy.gif