Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Tussentijdse APK Amigo

CavalierPage
profielfoto Josee R.
3%
    Josee R.

0
Vanmiddag met Amigo voor een extra APK naar de dierenarts. Ik ben best wel zenuwachtig. De schrik zit er zo in, omdat ik nu weet dat actief zijn geen garantie is voor een goedwerkend hart.

Hij wilde gisteren nog wel de liefde bedrijven met een loopse spaniel :-(

Vanochtend heeft hij wraak genomen door een grote hoop te deponeren op mijn zoons kamer.

Reacties

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

lol.gif tong.gif die doerak, nou zo te horen hoef je je geen zorgen te maken! Is hij al wat minder aan het zoeken naar Tygo? En je weet het niet maar misschien vind hij het ook wel juist leuk om nu enig hondje te zijn, àlle aandacht thumbup.gif
Hou ons op de hoogte en succes straks!

profielfoto Mayke en Amber
11%
    Mayke en Amber

0

Succes hoor! Tuurlijk is dat nu extra spannend! We duimen... thumbup.gif thumbup.gif

profielfoto Josee R.
3%
    Josee R.

0

Wat ben ik blij weer bij mijn oude DA geweest. Amigo heeft een zware hartruis, maar hij krijgt pas medicatie als hij gaat hoesten of benauwd krijgt. De rest was prima in orde. Gelukkig weer iets aangekomen. Hij woog altijd 8 kg, maar vorig jaar woog hij nog maar 7 kg. Hij weegt nu 7,5 kg. Voor de rest verkeert hij in prima gezondheid, maar ook zijn hartje kan het begeven. Heel dubbelzijdig. Ook het advies gehad om er geen hond bij te nemen, want hij is nu in een fase van zijn leven dat hij doof gaat worden en steeds meer in zichzelf gekeerd. Het gaat ook buiten iets beter met hem, maar als je vrouwtje verdriet heeft dan word je als hondje ook niet blij. Dus maar goed genieten van dit mannetje en hopen dat hij nog lang bij ons is. Een heel gesprek gehad met de DA. PSOM schijnt momenteel veel voor te komen. Syringo is goed te behandelen met medicatie. Ook wist hij mij te vertellen dat als je een zieke hond koopt van niet geteste ouders, dat de fokker verplicht is het aankoopbedrag terug te betalen. Er zijn al veel rechtszaken geweest in Nederland en België.

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Wat een spanning, ik kan mij dat goed voorstellen, steek maar niet je kop in het zand, je kunt het dan maar weten! Gelukkig zegt jouw da, hoe en wat en als je daar vertrouwen in hebt is dat heel wat waard!
Geniet maar lekker . Ik mis mijn snoet nog elke dag enorm,maar pip maakt mij ook wel weer aan het lachen, en dat is welkom en ook goed. Ik trek er gewoon tijd voor uit!
Zo en nu ONTSPANNEN! Succes daarmee Gr mo

45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

thumbup.gif idd genieten!
Had de da dan nog nooit eerder hartruis opgemerkt bij Amigo? Omdat het toch nu al een zware ruis is.
Goed in de gaten houden en verdiep he er in. Vetmedin wordt bijv al vaak eerder ingezet dan vroeger.

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Dat is allemaal erg spannend, ik heb daar ook altijdt de zenuwen voor.
Maar het Is goed........dus lekker uitpuffen en dan fijn genieten van die kleine snuit.!!!!! thumbup.gif

profielfoto Josee R.
3%
    Josee R.

0

Ik heb in deze dierenarts heel veel vertrouwen. Hij is heel lief naar dieren toe.

Amigo heeft al jaren 1/6. Vorig jaar was het 3/6. Als hij last krijgt neem ik direct contact op. Hij hoest namelijk nog niet en hij is buiten nog een snelle jongen.

Ik begrijp heel goed hoe erg je Snoet mist. Ieder hondje heeft zijn eigen karaktertje. 's-Avonds na het uitlaten kregen ze altijd een paar brokjes voor het slapen gaan. Hij rende en stopte dan alles in zijn bek. Amigo kreeg dan stiekem wat toegestopt. Lag er een brokje onder de kast of onder de bank. Hij liet het dan wel horen. Hij was dan zo lekker fel. Ik ben blij dat Pip je weer vreugde geeft.

Mijn zoon had trouwens die beloning gekregen na een aai over zijn bol :-) Stank voor dank.

45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Ok dan is het duidelijk, het leek nu alsof hij ineens zware hartruis had ontdekt. Maar in de gaten houden meer kun je niet doen. Ik hoop dat het nog een poos zo blijft.
Toen Daisy verslechterde, heeft ze veel baat bij de medicatie gehad dus dat was fijn. Maar goed het bleef natuurlijk uitstel.
Voor nu genieten van je boef! hug.gif

profielfoto Josee R.
3%
    Josee R.

0

Amigo wordt heel goed in de gaten gehouden. Het standpunt van mijn dierenarts is om pas medicatie te geven als het nodig is. Hij vindt het nog niet nodig.

45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Was hier ook zo hoor. bigsmile.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Ik hoop voor jullie allebei dat de medic. nog heel lang niet nodig is. bigsmile.gif

profielfoto Josee R.
3%
    Josee R.

0

Met de vakantie neem ik toch wel voor alle zekerheid een paar strips mee...

Wij zouden al niet meer naar het zuiden van Frankrijk gaan, omdat wij daar Amigo te oud voor vonden. Hij probeerde altijd wel zijn witte vlekken bruin te laten worden in de zon. Vermoedelijk was hij ook liever een black & tan geweest.

Ik zie er zo tegenop...Altijd 2 honden voor het bed. Tygo vulde het looppad behoorlijk in de caravan hartje.gif maar Amigo heeft het altijd geweldig naar zijn zin in Cheverny. Een fijne camping met een groot natuurgebied, waar hij lekker vrij kan lopen. Schaduwrijke plekken en heerlijke bosgrond om door te rollen. Wat wil je nog meer voor een Cavalier?