Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Gebeten

CavalierPage
profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0
Lieve allemaal, als of ik op het moment al niet genoeg ellende heb, is chico vanmiddag gebeten door een van de twee rothweilers waar hij eerder door gebeten is.
We deden ons middag rondje.....en voor ik het door had dat hun deur open stond zat dat rot beest al boven op chico.
De eigenaar kwam gelijk aan rennen maar dat was al te laat.....die arme schat heeft weer zo'n rot wond.
Voor zover ik het kan zien is het een wond van een hoektand net naast de staart op de bil.
We gaan zo naar de da.dan weten we pas echt hoe groot de schade is, hopen maar dat het mee mag vallen...pffff. unsure.gif

Reacties

profielfoto Frodo van Ans
0%
    Frodo van Ans

0

Wat vervelend nou toch weer. Waren ze niet aangelijnd? Zo niet, dan maar es aangifte doen bij de politie. Zo heeft jouw Chico er weer een trauma bij. Zie daar dan maar weer eens mee om te gaan.
Baasje was zaterdag ook aan het wandelen met Frodo, toen er ineens een Kooiker ( normaal wel lieve hondjes)hond uit huis kwam rennen. Hij ging meteen in de aanval tegen Frodo, maar baas kon hem nog net in zijn nekvel pakken en op de grond kwakken. Hij hield hem vast tot de bazin eraan kwam. Geen excuus, niks....
Gewoon asociaal. En dit was ook de tweede keer met dezelfde hond. En dan ook nog los laten lopen ook. Gelukkig is er niks gebeurd, maar de volgende keer vouwt hij de hond om die bazin haar nek......
Laat nog even weten hoe het is afgelopen met Chico.

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
    Anoniem

0

Ach die arme Chico. tears.gif
Tjonge weer door diezelfde rottweilers... Wat slordig van die eigenaars om weer die voordeur zomaar open te laten staan... Je mag na één incident toch verwachten dat ze er alles aan doen om zoiets te voorkomen... Misschien toch maar eens de politie hierover verwittigen.
Beterschap voor Chico en hopelijk houdt hij er geen trauma aan over.
hug.gif

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Whowww dat is schrikken en erg.
Wat is dat toch dat honden niet aangelijnd zijn?,zijn dat onverwachtse zaken van eigenaren die je het niet kwalijk kunt nemen?
Bij herhaling kun je daar niet meer van spreken.
Zou mezelf ook rotschrikken, zou er niet meer langs durven lopen en de wijk agent daar over vragen, wat te doen. Deze heeft daar wel een taak in , lijkt mij. Als zijn advies aangifte is doen , sta je ook mooi sterk toch, komt het in het scherm.
Ben nu ook benieuwd naar nieuws! Gr Monique

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Ik heb aangifte gedaan en kreeg te horen dat deze twee al veel meer schade hebben veroorzaakt bij hondjes.
Er gaan nu stappen tegen de eigenaar onder nomen worden.

Chico is bij de da. geweest en dat viel behoorlijk tegen.
Hij heeft een volle beed van alle vier de hoektanden die behoorlijk diep zijn.
De da.was opgelucht dat chico wel gewoon kan lopen en alle vitale delen bewegen zoals het moet.
Wel vewacht hij dat chico morgen heel stijf zal zijn en dat hij pijn zal hebben.....daarvoor heeft hij pijnstillers mee gekregen.
Verder mag het niet erg gaan zwellen dan moeten we terug.
Ik ben met de rekening gelijk naar die lui toe gegaan....ze heeft het betaald ze zei dan heb je het sneller......volgens mij betaald de verzekering niet meer voor die fijne hondjes. tong.gif als ik terug moet naar de da. kan ze de rekening weer krijgen! boos.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Voor aangefte's over dit soort zaken bel je gewoon
144(red een dier)dan ben je gelijk bij de dieren politie thumbup.gif tong.gif

profielfoto EllenB
18%
    EllenB

0

Wat ontzettend vervelend voor Chico. Sterkte & beterschap! 🍀🌹🍀

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Ach, wat erg ! De hoektanden erin, wat zal dat zeer doen.
Moet he het schoonhouden, of mag hij in een warm kont badje met soda!? Dan houd je de wonden schoon en open. Stel er komt een korst op, dan kan de pus er niet uit.
Ik wist trouwens niet dat een verzekering , honden beten dekt, van eigenaar, of is dat dan een wa verzekering hond?
Ik heb mij daar nooit in verdiept, mag je graag uit leggen.

Ik zou toch echt een andere route lopen gewoon omdat je zelf ook dan ontspannen kan lopen. Toch? Morgen maar effe niet veel lopen dan met stijve pijnlijke spieren van je arme schat , sterkte daar en eerst maar uitrusten van deze schrik
Gr mo

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Een wa verzekering dekt ook schade van huisdieren mits je dat netjes aangeeft bij je verzekering.
Ik weet nog dat jaren geleden ik poezen had.....er kwam iemand op bezoek...ze had een soort gebreid rokje aan.....en oeps mijn poesje haalde een draad omhoog met zijn nagels.. ehh.gif verzekering betaalde het euvel bigsmile.gif
Chico heeft een desinfecterende zalf mee....die houd de wond schoon soepel en open....dit moet ik twee keer per dag smeren....heb het net gebruikt volgens mij voeld dat fijn...verder is hij suf van de medicatie..de lieve schat.

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Och arme lieverd, je weet toch ook niet dat je in de kont gebeten wordt, wat een schrik zeg!
Liep Chico daar te kwispelen , dat deze de hond zo Triggerde?
Of concurentie met loopse teef in de buurt. Vind het wat hoor zou mij rot schrikken want zelf vechten met een rottweiler overleef je zelf niet toch?
Ben je niet ontzettend geschrokken?
Ik zou geschreeuwd heb en hoor!
Gr mo

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

O bah, ik zou hem bij zn strot gegrepen hebben! Op zo'n moment doet adrenaline veel met je! Maar die arme Chico weer, potverdorie zeg, ook niet meer dan normaal dat ze de rekening betalen. Ik hoop dat Chico snel opknapt. Heeft hij geen antibioticakuur gekregen? Goed in de gaten houten hoor maar dat doe je wel. Misschien wat haar wegknippen rondom de beet? Kan het lychten en doet de zalf beter zijn werk.
Sterkte hoor!

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Chico had een doede nacht de medicatie werkt prima...maaar vanmorgen kon hij niet naar beneden lopen...dat deed te veel pijn.
Ik heb hem naar beneden gebracht geen probleem.
We zijn een rondje gaan maken zoals elke morgen dat starte begrijpelijk wat stroef....maar door in beweging te komen ging het stram lopen over.
Hij heeft ook antybiotica gekregen hoor...gelijk al bij de da.die heeft ook wat haar weg geknipt.
Ik moet vanmorgen pas 10.45 werken ben om 13.oo alweer terug zo kan ik hem wat extra vewennen die lieve dappere vent rol.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Wat die rot hond betreft..die heeft vast een buil op zijn kop en koppijn ook.....ik heb dat kreng zoooo hard op zijn kop gemept met mijn rollijn lol.gif als hij daar nou voor de helft zoveel last van heeft als ik van mijn hand dan kan hij bedenken dat chico no deal is tong.gif boos.gif

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Wat goed! Ach , ook zo zielig, je kunt als cavalier er gewoon niet tegenop. Ik denk ook dat de vorm van het gebit bij ons ras ook niet echt het zelfde is als van zo n ras.
Rust zal deels goed doen, maar soepel houden ook. Je kent je hond goed, lekker verwennen lijkt mij en goed op ontwikkeling van de wond letten,als ik dichterbij woonde , kon hij hier wat uurtjes terecht uiteraard, maar wellicht gaat hij heerlijk effe slapen als jij werkt. Misschien dat de medicatie ook slaapverwekkend werkt. Succes weer met herstel!dat je die hond zo geslagen hebt! Dapper hoor!
Maar die hond is niet vooral schuld, dat zijn de eigenaren . Gr Monique

profielfoto jackie1970
0%
    jackie1970

0

arme Chico en jij... wat zal je geschrokken zijn.
Die mensen mogen wel beter opletten, ik hoop dat er goede maatregelen genomen worden.
Knuf aan Chico hug.gif

profielfoto billy
16%
    billy

0

arme chico de mensen zouden beter moeten opletten ,ben daar ook bang van als ik ga wandelen en er lopen er los neem ik billy altijd op want hij is daar bang voor.
veel sterkte en hopelijk is jou hondje vlug genezen boos.gif hartje.gif happy.gif

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Wat afschuwelijk CJ. Ik begrijp niet dat mensen met zulke honden de deur open laten staan.
Wij hebben het met Petal ook gehad; gebeten door een rotweiler.
Wim en ik laten alletwee op de grond. Het gaat zo snel!!
Bij Petal viel het mee dank zij haar dikke tuig.
Hopelijk knapt Chico snel weer op. Sterkte met je ventje. hug.gif

profielfoto Mayke en Amber
11%
    Mayke en Amber

0

Arme Chico, maar ook arme baasje! Wat zul je geschrokken zijn! Ik hoor vaker dat boze honden opeens naar buiten komen gestormd als ze de kans zien.. Is mijn zus een keer gebeurd toen zij aan het wandelen was met haar labrador. Komt daar zo,n bullmastiff type naar buiten gestormd. De hond van mijn zus werd ook gebeten, maar dat was zo'n goede loebes, die snapte eerst niet wat hem overkwam! Zelfde verhaal. Baas komt naar buiten gestormd, maar kreeg de hond niet onder controle. Toen heeft mijn zus hem een schop verkocht en toen liet ie los...
En die cavjes zijn altijd zo vriendelijk... Ongelooflijk. Altijd oppassen geblazen.. Sterkte samen en spoedig herstel voor Chico.

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Dank je wel voor alle lieve woorden.....dat beurd echt op!!
Met chico gaat het redelijk....als hij lang blijft liggen dan is hij wat stram maar als hij eenmaal loopt gaat dat wel goed.
De da. zegt ook blijf goed met hem lopen dat houd hem soepel....dat gaat ook wel goed.
Als hij ontspannen gaat liggen dais de zere poot zover mogelijk gestrekt dat voelt schijnbaar het fijnst.
Verde is hij wel duf van de medic.hij eet en drinkt goed.....we hebben allebei tijd en rust nodig.
We redden het wel zo denk ik de tijdt heelt het wel en heel veel liefde entoe weiding voor het ventje hartje.gif hartje.gif

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Fijn zo n goed baasje zeg! Elke knapt hij meer op, en rust roest maar moet ook wel rusten, de goede afwisseling is de remedie succes! Gr mo

profielfoto Frodo van Ans
0%
    Frodo van Ans

0

Verwen je arme ventje maar goed. En het wordt inderdaad tijd dat er iets gedaan wordt aan die valse rotweilers. Tenminste verplicht een muilkorf! Frodo wenst Chico een voorspoedig herstel en een lekkere natte lik.

45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Gelukkig dat het zo aardig goed gaat met Chico. En in beweging blijven is goed hoor, hij is natuurlijk bont en blauw dus rustig aan.
Goed van je dat die hond zo gemept hebt, ik hoop dat hij goed koppijn heeft. En die baasjes pijn in de portemonnee.... tijd voor een goed hek en muilkorven die hap.

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

profielfoto Chica & Nicky (Tess)
0%
    Chica & Nicky (Tess)

0

Sterkte Chico, hopelijk snel weer helemaal opgeknapt hug.gif

profielfoto Kelly en Pacco
9%
    Kelly en Pacco

0

Ocharme Chico! Heel erg voor hem en jij moet ook wel verschoten zijn zeker?! Toen ik kleine Pacco uitliet (net voor onze garage, gelukkig stond ze nog open) zag ik ook een loslopende hond, Snel snel weer binnen!
Goed dat je stappen zet tegen de eigenaar van de rottweiler, dit kan toch echt niet hoor.
Veel sterkte voor jou en spoedig herstel voor Chico knipoog.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Hartelijk bedankt.....chico is nuweer even in een diepe slaap , de medicatie bregt rust en zo is hij ook pijnvrij.......gelukkig maar zo helen de wonden goed.
straks nog even een kort rondje en dan weer lekker slapen...t'komt goed. thumbup.gif

profielfoto ♡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡
0%
    â™¡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡

0

Wat een schok en verdriet....hopelijk is de psy schade niet te groot...sterkte!!

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Ik heb chico mee naar de stad genomen puur om hem in contact met andere honden en mensen.
Ik loop ook met hem langs de plek van de aanval.....dat lijkt gemeen maar mijn da. zegt als de kust veilig is wel doen.
Verder veel knuffels en aandacht de medicatie en rust.
En vanmorgen hoosde het hier van de regen......chico heeft zijn regenjasje aan gehad ik wil de wond graag droog houden.
Het gaat best goed...het gaat best een tijdje duren maar als het goed blijft gaan dan is het maar zo.

profielfoto Gertruida
2%
    Gertruida

0

Wat een zorg he om je lieve schat en dat door een ander , geef knuffel aan je schat van ons ❤️❤️❤️

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Fijn, dat je er zo goed voor zorgt! Dat doet hem vast goed! Ik geniet van mensen die zo lief zijn voor hun dier, liefde.gif liefde.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Nou die knuffel geef ik zeker door hoor bigsmile.gif
En ja heel lief voor mijn chico ben ik altijdt hoor....
dat moet ook he anders moet je er niet aan beginnen toch. thumbup.gif

profielfoto Willeke
15%
    Willeke

0

Arme Chico. Ze zijn ook zo kwetsbaar tegen grote honden.
Hopelijk houdt hij er geen trauma aan over.

Beterschap hug.gif en een troostende lebber van Banjer

45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Hoe gaat het met Chico? Heelt alles goed?

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Chico gaat wel aardig.....de wonden zijn nog steeds open en er komt nog vuil uit.
Volgens de da. gaat het naar verwachting goed.
Hij krijgt nog steeds pijn medicatie en is daar door wel snel moe door.
We passen ons gewoon aan het is niet anders.
Ik vewen hem maar een beedje.....het komt wel goed. bigsmile.gif

profielfoto Gertruida
2%
    Gertruida

0

Doe je ook zalf op de wonden ?
Bij Sylke deed ik honingzalf erop en dat hielp wel.
Knuffel voor je schat en jij knuf voor je goede zorg !❤️

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Is toch een langdurige kwestie, voordat het dicht gaat zeg!.sneu. Ik deed met snoet vroeger er ook honingzalf op van van der pigge/ Haarlem.
Ik vond dat het een plakzooi werd Hihihihi. Maar snoet likte het eraf vond het wel lekker misschien. Gr Monique

profielfoto jackie1970
0%
    jackie1970

0

dat duurt lang zeg maar goed dat het nog open is als er nog pus uit komt ...knuf voor Chico hug.gif dog.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Ja ik smeer er zalf op die de da.voorschrijft.
De zalf houd de wonden soepel en open op de plek waar nog viezigheid uit komt.
De da. was wel tevreden over de situatie hij zei vergeet niet dat de wonden vreselijk diep zijn je zult zien dat wanneer de vuil resten echt weg zijn de wonden snel zullen genezen chico is een heel gezond hondje en dat geneest stukken beter dan bij ziekelijke beestjes.
Hij zegt chico is een kanjer.....het is wel heeeel erg dat hij geen emotie toont bij deze situatie......hij is in zijn leven zo mishandeld dat hij deze ellende maar gewoon voorbij loopt. unsure.gif
Hij loopt ook gewoon naar grote honden toe....als we langs de plek waar het gebeurde lopen rent hij al kijkend naar het huis snel voorbij maar verder geen emotie. schaam.gif

Anoniem

0

Gelukkig dat hij er geen trauma aan overgehouden heeft.
Hopelijk genezen de wonden nu snel.
Dikke knuffel voor dappere Chico. hug.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Heel langzaam zijn de wonden nu mooi van kleur ik denk dat ze nu wel zullen gaan genezen.
De da.heeft dus echt gelijk.....eerst moet al het vuil eruit trekken dan komt de heling.....pff gelukkig maar......chico mist het strand heeeeeel erg.

Dank allemaal voor het informeren naar mijn super chico.. knipoog.gif

profielfoto Kelly en Pacco
9%
    Kelly en Pacco

0

Nog even vriendje en je kan opnieuw super ravotten aan de zee happy.gif happy.gif happy.gif
Ben blij dat je genezen bent thumbup.gif

profielfoto Chica & Nicky (Tess)
0%
    Chica & Nicky (Tess)

0

Fijn dat het beter gaat met Chico hug.gif

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Gelukkig en straks weer heerlijk naar het strand als de beet gaten dicht zijn, zijn ws erg diep geweest en dan duurt dicht gaan van binnen uit lang. Maar het lukt je! Ge mo

45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Dat is goed nieuws! Ga zo door hug.gif

Anoniem

0

Fijn dat het beter gaat met Chico! thumbup.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Yes.......er zitten korstjes op de wonden......nu gaat de heling goed.
Zodra de korstjes los laten kunnen we weer lekker onze gang gaan.........het eind is in zicht. happy.gif happy.gif thumbup.gif

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Gelukkig maar, wat een lang geheel bij elkaar he? Tjonge, hij is flink gepakt.
Heb je verder nog iets gehoord van de DADER ?
Je zult idd wel opgelucht zijn. Gr mo

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Nou de daders werken nog niet aan de afgesproken hekken......
Ik wacht dit nog even af en dan vraag ik de politie om opheldering. tong.gif

profielfoto Moniquemanon
5%
    Moniquemanon

0

Tjonge, mijn ervaring is dat hand haven vaak niet gebeurt, dat is hier het geval, blijkbaar niet interessant genoeg als werk, zeg ik gefrustreerd.
Ik vind zeggen en beloven en uitvoeren vaak blijkbaar twee verschillende werelden, en daar loopt een hoop op stuk, zo jammer!
Ik snap dat werkelijk niet, zo vervelend en wat kost dat niet een hoop ellende. Gr mo