Homepage | Inloggen | Registreren |

v ruco sunshine

Dit topic hoort bij het dossier: Familie gezocht

Vrijdag 22 april 2016 | 13:58 uur
zijn er hier soms broertjes en zusje van Marly geboren op 21 nov.2015 uit de kennel van Ruco sunshine van Corry ik ben erg nieuwsgierig
hug.gif happy.gif
userde Wollies | 687 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Zaterdag 23 april 2016 | 13:50 uur
Bericht is gewijzigd op zaterdag 23 april 2016 om 13:50 uur

Zou leuk zijn Ria hartje.gif dog.gif
Je bent toch nieuwsgierig hé of ze even groot zijn en er hetzelfde uitzien. thumbup.gif
Heb ik ook hoor. lol.gif
userMinke met Eliza en Joy | 2612 forumberichten
Zondag 3 maart 2019 | 21:12 uur
geen foto

ik heb een teef van Corrie gehad. zo ziek als wat. PSOM , syringomelia, hartafwijking, op het laatst epilepsie en een alvleesklier die niet meer werkte. enorm afgezien. ze is overleden in 2014.
userpemaso | 5 forumberichten
Zondag 10 maart 2019 | 14:18 uur
Hoi Ria, nou 1 reactie heb je in ieder geval al, ook al is het geen broertje of zusje van Marly waar je om vraagd!
Dat is niet zo erg want alle reacties zijn natuurlijk welkom wel jammer dat ene Pemaso, naam niet te achterhalen, zo'n trieste mededeling heeft geplaatst!
Als goede fokker, waar ik mij onder schaar, doet het veel verdriet dat iemand zo'n bericht openbaar kan plaatsen zonder de fokker van al het leed op de hoogte te hebben gebracht, omdat wij altijd betrokken willen blijven bij het wel en wee van de pups die wij gefokt hebben. Ik heb niet de mentaliteit om in mijn schulp te kruipen als er zich problemen voordoen dat zit niet in mijn aard. Dus aan alle mensen die bij mij een pup hebben gekocht: Laat mij weten als er zich problemen voordoen zodat wij daarvan op de hoogte zijn en we samen naar de beste oplossing kunnen zoeken! Nou Ria dit moest me even van het hart, ik hoop dan ook voor je dat er ook nog een paar leuke reacties komen! Wij gaan door met alle testen zoals we al vele jaren doen omdat wij ervan overtuigd zijn dat met goed geteste honden fokken het de enige manier is om dit prachtige ras zo gezond mogelijk te krijgen!
De mensen die mij kennen weten dat.
Hartelijke groeten, Corrie van Esch tel. 073 5994883
userCorrie van Esch | 118 forumberichten
Maandag 11 maart 2019 | 10:00 uur
Nou ik kan in ieder geval zeggen dat ik een gezonde pup heb van Corrie, de DA zei laatst dat hij nog nooit zo'n mooie en gezonde cavalier had gezien in zijn praktijk.
userde Wollies | 687 forumberichten
Maandag 11 maart 2019 | 10:39 uur
Dank je Ria voor je lieve berichtje, kijk daar wordt ik dan weer blij van!
Ik zou je zo de namen van de broertjes en zusjes kunnen geven maar je weet dat de nieuwe wet van privacy dit niet mogelijk maakt.
Misschien dat er nog mensen reageren.
Groetjes, Corrie
Zaterdag 16 maart 2019 | 14:38 uur
geen foto

Bericht is gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 14:39 uur

Beste Corry, ik zal je geheugen even opfrissen. wij, familie Ivens, hebben bij jou Francis gekocht. een teefje van toen 5 jaar oud die je ons verkocht hebt voor € 500. zij kwam bij ons en bleek stokkedoof. PSOM. en dat hoort bij syringomelia. dat weet elke fokker. het diertje graafde in de stenen van de pijn. ik heb jou op de hoogte gesteld kort nadat wij Francis van jou gekocht hadden. en je gevraagd om niet met haar nakomelingen te gaan fokken vanwege deze problemen.. je reactie was toen vrij laconiek. jouw honden hadden geen syringomelia of psom. na controle door de dierenarts bleek ze ook een forse hartruis te hebben. dat was ons allemaal niet verteld toen we Francis kochten. of dit bewust of onbewust gedaan is weet ik niet. maar wij zaten wel met een heel ziek hondje. later kwam daar EPI bij en op het laatst epilepsie. dat had ze nog niet toen ze bij jou vandaan kwam. wel die syringomelia en psom en ziek hart. dus ik snap je onschuldige antwoord hier niet. het is allemaal wat jaartjes geleden maar ik moest mijn ervaring toch kwijt.

Zaterdag 16 maart 2019 | 20:45 uur
Beste Marina, fijn dat je mijn geheugen even opfrist nu heeft het hondje een naam en ook de naam van de eigenaar.
Die prachtige Frances een lief hondje in de kleur ruby met een beetje wit op de borst en gek op apporteren van een bal.
In mijn geheugen weet ik nog hoe blij je was met Frances vooral je dochtertje Soraya hoe gek ze met haar was. Ook herinner ik mij nog de foto's die je mij gestuurd hebt samen lekker wandelend in het bos met geen woord toen over syringomyelia of hartproblemen. Ik ben even in de archieven gedoken en Frances is geboren 06-09-2002. Als zij op 12 jarige leeftijd overleden is sta ik ervan te kijken dat ze nog zo oud is geworden ondanks de helse pijnen, zoals jij omschrijft. Als ik een hondje zou hebben met zo'n ernstige klachten van syringomyelia zou ik met de dierenarts zeker hebben overlegd of het nog wel een hondswaardig bestaan zou zijn.
Elke fokker weet dat psom los staat van syringomyelia er zijn echt wel hondjes die wel psom hebben maar geen syringo!
Op iedere leeftijd kan syringo of een hartprobleem ontstaan.
Ik neem aan dat je een M.R.I. scan hebt laten maken nadat je het vermoeden kreeg dat zij deze vreselijke ziekte onder de leden zou hebben, dit is namelijk de enige manier om de diagnose vast te stellen. Ik zelf heb met Frances een M.R.I. scan laten maken op 18-02-2006 dat is dus 13 jaar geleden in het Diaconessenhuis in Meppel nog de plaats waar de fokkers die durfden voor het eerst hun hondjes lieten scannen en de onderzoeken nog in de kinderschoenen stonden.
Deze scan heb ik op cd en kan hem helaas niet zelf aflezen maar Eric Noorman in Best zal dat wel kunnen evenals de scan die jij hebt laten maken. Ook ga ik uitzoeken of de hartuitslagen nog te achterhalen zijn van toen. Mijn voorstel is dat ik een afspraak maak bij Eric Noorman en hij beide scans zal beoordelen waar jij ook bij bent dat lijkt mij de beste oplossing. Dat neemt het verdriet wat je hebt gehad niet weg daar ben ik mij van bewust! Ik hoor wel wanneer je kunt. M.v.g. Corrie
Zaterdag 16 maart 2019 | 23:15 uur
geen foto

Corry ik had liever gehad dat je serieuser op mijn bericht ingegaan was toendertijd na mijn melding over Francis en haar doofheid. dan dat je nu jezelf zit te verdedigen voor een forum, om je naam als fokker hoog te houden. ik heb niets met een ego wat zich nu vrij wil pleiten, jaren later nu Francis al zo lang geleden overleden is. had je toendertijd moeten doen toen ik je op de hoogte stelde van de psom. ik heb je kort na aankoop van Francis hierover in kennis gesteld. en ja tuurlijk waren we blij met haar. eenmaal opgenomen in je gezin ben je ook gehecht aan zo,n lieverd. kosten noch moeite zijn gespaard in haar behandelingen en medicijnen en verzorging. ik ga verder niet mee in jouw plan . Francis is er al lang niet meer en zoals ik al zei, had je me toendertijd moeten vertellen. ik heb je nooit gehoord over testen. als Francis toen getest zou zijn had je me dat mee kunnen delen toen we haar kochten. nu nog naar dr Noorman heeft geen enkel nut dan jouw ego vrijpleiten en daar werk ik niet aan mee. ik heb mijn ervaring over een hondje uit jouw kennel gegeven aan topicstarter en verder laat ik het hier bij. de welles / nietes discussie dient geen enkel doel in dit stadium dan dat jij je naam gezuiverd wilt zien.

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage