Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Ervaring bravecto

CavalierPage
profielfoto Yvonne love caveliers
0%
    Yvonne love caveliers

0
Wie heeft er ervaring met pillen tegen teken en vlooien van bravecto
Ik bedoel eigenlijk wie gebruikt het en heeft er slechte ervaring mee
Of dat je merkt dat je hondje minder gaat eten
Herhaaldelijk diaree spugen bv

Reacties

profielfoto willy
7%
    willy

0

Het bevalt mij prima ! Geen teken en vlooien meer gezien sinds Ziva het gebruikt. Wij gaan er dus mee door😀!

profielfoto Leida en Benji
0%
    Leida en Benji

0

Benji heeft afgelopen jaar al 4x Bravecto gehad. De laatste keer 1 maart 2016.
Ik vind het super makkelijk om te geven.
Benji vind de pil ook lekker(smaakt blijkbaar naar lever) en hier totaal geen problemen.
Geen vlooien en geen teken. Voor Benji een prima product.

profielfoto Karinn
18%
    Karinn

0

Begin april de eerste x bravecto gegeven op advies van da.. Daley is heel gevoelig voor teken en vlooien.. Nu nergens last van! Ook geen bijwerkingen gezien na het toedienen..

profielfoto Nelly
0%
    Nelly

0

Hier zijn er 4 van de 6 die bravecto gebruiken, nergens last van.
Het verwonderd me dat er nog niemand hier de link van een facebookgroep heeft geplaatst waarin staat dat het dodelijk is.
Verschillende mensen, ik ook, hebben info gevraagd aan de da of het dodelijk kan zijn? Wij allen kregen een negatief antwoord.

profielfoto Mayke en Amber
11%
    Mayke en Amber

0

Amber heeft het nu 2x gebruikt. Nergens last van... In oktober 2014 had Amber voor het eerst van haar leven plots vlooien! Ik schrok me te pletter! Altijd preventief anti-vlooienmiddel gebruikt (Tick-off, tegen vlooien en teken). Opeens werkte dit niet meer.
Daarna een tijdje overgestapt op Advantix (op advies DA, bravecto was toen heel nieuw).
Maar Amber was een paar dagen echt lusteloos als ze advantix had gehad, dus vorig jaar toch maar eens bravecto geprobeerd. Ook fijn dat je dat maar één keer per 3 maanden hoeft te gebruiken...

profielfoto Lynn&Charlie
0%
    Lynn&Charlie

0

Ik lees heel nare verhalen over Bravecto... Ik zal het bij Charlie dus nooit durven gebruiken. We gebruiken eigenlijk heel zelden chemische producten tegen vlooien. Als ik merk dat hij vlooien heeft krijgt hij een paar weken een Seresto vlooienband om, wanneer alle vlooien weg zijn gaat hij er weer af. Maar meestal redden we het wel met natuurlijke producten. Maar als ik dan toch voor iets chemisch moet kiezen, dan liever een band. Dit gaat tenminste niet in de bloedbaan van de hond.

profielfoto carolien1967 Ollie & Tommy
0%
    carolien1967 Ollie & Tommy

0

Ik was enthousiast....
Ollie vorig jaar 2 keer gehad. Geen vlooien en teken. Maar een week na inname een paar dagen flinke diarree gehad. Ik dacht eerst toeval, maar toen het bij de 2e keer weer was...
Ik stap over op iets anders.

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Ja hier ook...diaree, en gewoon niet lekker in zijn vel.ik geef het ook echt niet meer.chico krijgt atvantix, en is weer blij, en net zo vlooi en teek vrij.
het natuurlijk een middel, dat in de bloedbaan komt, en dat schijnt niet voor alle hondjes de zelfde fijn uitwerking te hebben. bigsmile.gif
een pipet werkt op de huid(vet)laag, en dus anders.
ik kan de pipetjes bij mijn dierspeciaalzaak tegenwoordig los kopen, zodat het ook maandelijks niet zo'n knal geeft. lol.gif dus prima geregeld.

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Er is als er hier een echte vlooienplaag is, ook altijd nog vlokill, vorig jaar nog een keer nodig gehad, toen ik bij een heeeeeel erg vervuild huishouden moest werken schaam.gif
ik ben erg overgevoelig voor vlooien, en als er een in mijn buurd is dan ben ik altijd de klos...bah!!!

profielfoto Floris
    Anoniem

0

Floris heeft er geen enkel problemen mee. Werkt fantastisch! Geen bijwerkingen.
Sterker nog: dit werkt echt super!
Voor elk product zijn er wel bijwerkingen. Lees maar eens de geneesmiddelen van mensen. Daar word je toch ook niet goed van?
Niet iedere hond is gelijk. De een kan heftiger reageren op een medicijn dan de ander. Dat is bij mensen niet anders.

profielfoto Wilma de Vries
0%
    Wilma de Vries

0

Het is een fantastisch middel. Er gaan inderdaad rare verhalen rond op internet. Ik werk bij een da en heb de reactie aan de fabrikant doorgegeven. De reacties op internet zijn van mensen die zelf middelen verkopen en daarom dit middel negatief neerzetten.

0%
    Wilma de Vries

0

Wij verkopen juist geen advantix meer. Omdat klanten zeggen dat het zo vettig is op de huid.

profielfoto Janneke2
21%
    Janneke2

0

Hier al diverse keren gegeven, geen enkel probleem. Ik vind het ideaal bigsmile.gif bigsmile.gif bigsmile.gif

profielfoto Lynn&Charlie
0%
    Lynn&Charlie

0

Er bestaat een groep of Facebook: Does Bravecto kill dogs. Staat vol met rechtstreekse ervaringen van baasjes, sommigen die hun honden zelfs verloren hebben aan het middel. sip.gif

profielfoto Nelly
0%
    Nelly

0

En wat te denken van frontline
https://www.facebook.com/frontlineproduc ...

Soms heb je geen keuze en moet je ze chemische troep geven.

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Advantix, is niet meer zo vet, op huid en vooral haar.
Er is veel over geklaagt, en is nu beter. smile.gif

profielfoto jackie1970
0%
    jackie1970

0

Laika krijgt diarree en spugen van bravecto en van druppels krijgt ze een soort van epileptische aanvallen...
Lizz krijgt nog steeds adventix druppels maar Laika durf ik niks meer te geven tears.gif

profielfoto carolien1967 Ollie & Tommy
0%
    carolien1967 Ollie & Tommy

0

Bolfo gold werkt bij Ollie heel goed tegen de vlooien maar is niet voor teken. Ik weet ook niet meer wat ik moet gebruiken...
Seresto vlooien- en tekenband blijkt ook goed te werken maar ik ben bang dat Ollie dan continue gaat krabben omdat hij een band niet gewend is...

profielfoto Katelijne
0%
    Katelijne

0

Vorige week voor eerste keer gegeven.Afwachten,voorlopig nog alles goed.Veel mensen zijn er tegen,maar ook voorstanders.We houden hem in de gaten.

profielfoto Nelly
0%
    Nelly

0

Het wennen aan de serestoband is een kwestie van een paar dagen. Hier waren die 2 ook geen halsbandjes gewend omdat ze tuigjes aankregen. Met enkele dagen waren ze gewend.
Het enige nadeel is dat de vacht op de plek van de band iets vlugger gaat klitten.

profielfoto Astrid
0%
    Astrid

0

Ik kom hier niet vaak meer maar zag deze topic en dacht moet even reageren. Ik heb helaas mijn hondje in moeten slapen waarschijnlijk door het gebruik van bravecto. Symptomen die ze kreeg was erg bloedige diaree, braken, geen eetlust, toevallen. Ze was alleen nog een hoopje hond.Dit heeft mij doen besluiten om haar te laten gaan. Ik hoop door mijn reactie mensen hiervoor te behoeden en dat ze niet als mij hun grootste vriend moeten laten gaan! En nee ik ben geen verkoper of iets. Was het maar waar dan lag ze nog op m'n schoot!

0%
    Yvonne love caveliers

0

O wat erg ik wil je heel erg veel sterkte wensen met het verlies
Ik hou me hard vast met me eigen hondje
Ik heb hem ook al paar keer bravecto gegeven en had steeds diaree maar ik dacht steeds dat hij buiten iets op ad
Hij begin ook minder te eten enzo maar is gelukkig nog jong dus dat is zijn redding hopelijk
Nog maals heel veel sterkte
❤️🐾

profielfoto patriciazagers
0%
    patriciazagers

0

Ook hier al een aantal keren Bravecto (halve tablet) gebruikt en geen bijwerkingen gehad. Nu ik dit zo lees ga ik met toch nog eens flink bedenken de volgende keer.

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Astrid, heel veel sterkte met dit grote verdried.
Heel goed dat je deze informatie met ons deeld.
bravecto, blijft een middel dat door de bloedbaan gaat, en dat geeft soms nare bijwerking!
nogmaals sterkte. hug.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Ynonne, mischien is dit een tip, voor het eten.
probeer een duck theraphy....dat zit vol met goede stofjes, die je kleine snuit weer op kracht kan brengen
Het helpt bijzonder goed tegen diaree, en dat lusten ze meestal ook erg graag.
Ik wens je heeeeel veel sterkte, en hou ons op de hoogte hoor!!! hug.gif

profielfoto Astrid
0%
    Astrid

0

Dank jullie wel. Het is natuurlijk dat elke hond er anders op reageert en denk dat het vaak ook wel goed gaat. Maarja het blijft natuurlijk gif dat best lang in het lichaam blijft. Ik gebruik het zeker nooit meer natuurlijk en hoop dat mensen er tich goed over nadenken voor gebruik

profielfoto Mieks
0%
    Mieks

0

Luna heft ook nergens last van met bravecto. Als we haar van die pipeptjes geven krabt ze zich suf dus voor ons lang leve de bravecto. We hebben ook nog kleinere kindjes in huis dus op die manier ook handiger want bij pipetjes mogen ze haar dan een tijdje niet aaien of knuffelen. Moeilijk hoor voor ons kapoenen. Dus wij zijn fan van bravecto...

0%
    Yvonne love caveliers

0

Ik,ben inderdaad al begonnen met vers vlees en gaat tot nu toe goed
Erg bedankt allemaal voor jullie reactisch dog.gif

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Hier ook een grote fan van Bravecto. Onze hondjes zijn al aardig op leeftijd ( bijna 14 en bijna 12 ), maar hebben geen enkele last van deze tablet. Geef hen ieder een halve tablet bedoeld voor een hond van 20 kg. Nooit meer een vlo of teek gezien.
@ Astrid, weet je wel zeker dat je hondje is overleden aan de gevolgen van de bijwerkingen van Bravecto?
Je zou toch denken dat hij dan de enige niet was die eraan overlijdt of ernstig ziek wordt. In dat geval zou het toch wel uit de handel genomen worden. Wat zegt je dierenarts daarover??

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Petal reageerde ook heel goed op Bravecto.
Eerst hadden we voor haar en ook de kat een seresto band, maar bij Petal vonden we toch nog af en toe een vlo.
Met de pil geen vlo of teek meer gezien en ook geen bijwerkingen.

Lana weegt inmiddels 5,1 kg en mocht van de week voor het eerst de bravectopil hebben. Nergens last van gehad.

profielfoto Astrid
0%
    Astrid

0

@ Truus. De symptomen die ze had kwamen allemaal overeen met alles wat geschreven werd over does bravecto kill dogs op fb. Ik heb het er met de dierenarts ook over gehad en dit laten lezen en ook hij vond het erg vreemd en verdacht. Maar hij had nog geen klachten gehoord. Het was voor hem wel zo als hij nu klachten krijgt er na kan handelen. Ik heb er nu niks meer aan maar hoop andere wel

0%
    Yvonne love caveliers

0

Wat goed van je hopelijk ligt hij ook andere collega's in
Ik heb het ook naar mijn dierenarts gestuurd maar nog geen reactie gehad
Ik vind erg dapper van je
Heel veel sterke nog met jouw grote verlies
😘🐾🐶

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Yvonne, hoe gaat het nu, is er al wat verbetering??

0%
    Wilma de Vries

0

Truus, ik heb begrepen dat je de pillen niet mag breken. Het is waarschijnlijk goedkoper om 1 grote te delen. Maar volgens mij mag het niet.

profielfoto truus poel
30%
    truus poel

0

Daar is vorig jaar al een hele discussie over geweest. Mijn conclusie was toen dat dit door de fabrikant en door de dierenarts wordt beweerd om meer inkomsten te genereren. Een pil voor elke hond kost plm 30'euro, een pil voor een grotere hond kost 34. Pillen zijn een homogene massa.. Bovendien, ik heb echt het hele seizoen geen enkele vlo of teek gespot.

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Yvonne, na je pb...het komt echt wel goed.
Fijn dat het eten weer goed gaat.
Als de darmpjes tot rust zijn zie je de eetlust, en weer fitter worden vanzelf weer bij komen FIJN..! thumbup.gif

profielfoto vrouwtje van Tinker
0%
    vrouwtje van Tinker

0

Hai,

Ik heb Tinker 5 februari voor het eerst dit merk gegeven. We hebben het gekregen na een (katten) vlooienplaag in het nieuwe huis. En Tinker was een zielig hoopje triestheid. Na de 'tablet' was het met een uur weer een wit hondje en was ze weer vrolijk.

Ze is eigenlijk overal allergisch voor. Alles uit de winkel al geprobeerd en maar krabben en maar bijten op haar oren en poten. Maar met dit middel heb ik bijna geen reactie anders dan dat er niet gebeten of gekrabt wordt. Ik heb het toevallig gisteren weer gegeven. En ze eet het als een koekje.

Ieder hondje zijn eigen oplossing.

profielfoto Josee R.
3%
    Josee R.

0

Ook ik ben heel blij met Bravecto! Geen vlooien en teken meer, maar het belangrijkst is dat zij niet ziek zijn. Van andere middelen konden ze altijd enige dagen loom zijn. Amigo en Tygo zijn inmiddels ruim 11 en 9, dus ook niet meer de jongsten.

profielfoto Miek
0%
    Miek

0

Door een berichtje op facebook, ging ik verder zoeken en kwam ik hier terecht.... als oud lid van deze page, weinig actief geweest de afgelopen jaren, en dus dit topic gemist.

Had ik maar, denk ik nu.
Toen wij van vakantie terug kwamen en onze honden vlooien bleken te hebben, hebben ze beide een Bravecto pil gekregen. Viktoria kreeg last van haar darmen, diaree, werd wat lusteloos, en Emmy vonden we smorgens stuiptrekkend in de bench. Hersenbloeding was de conclusie, we hebben haar moeten laten inslapen.
Tot vorige week (Emmy is op 10 augustus overleden) is Viktoria af een aan aan de dunne geweest (af en toe met bloed erbij). Inmiddels zijn we op de goede weg, en lag ze van de week weer op een kluifje te knauwen. Ze is bijna 2 maanden aan het kwakkelen geweest. Nu pas realiseer is me, dat het van deze tablet zou kunnen komen. tears.gif

Zijn er nu al ergens duidelijke aanwijzingen dat deze pil deze gevolgen zou kunnen hebben?

Veel sterke aan diegenen die ook een zieke hond hebben gehad, mogelijk hierdoor, of een hondje hebben verloren.

profielfoto Mayke en Amber
11%
    Mayke en Amber

0

Jee wat een verhaal !!
Amber gebruikt bravecto zonder problemen of bijwerkingen. Maar blijkbaar reageren honden toch verschillend..... Beterschap voor je hondje.

profielfoto Siny
0%
    Siny

0

wij gebruiken het hier al 3 jaar! bij ons kregen juist hele erge reacties bij die druppels allebei.
dus wij blijven dit gebruiken! smile.gif

profielfoto C J Wisse
0%
    C J Wisse

0

Mijn da.zegt alleen bravecto aan grote honden rassen voor schrijft......maar ook dan zelden.
Hij schrijft activyl tickplus voor.
Chico had afgelopen zomer een ware vlooien plaag.
Ik kreeg die krengen maar niet weg hij kreeg advantix maar dat werkt hier niet meer.
Het komt erop neer dat de vlooien resistend zijn tegen deze middeltjes......een da. schrijft zwaarder soort middeltjes voor die de dierspeciaalzaken niet mogen aanbieden.
Bravecto is een middel dat veel kwaad kan doen bij hondjes die er fout op reageren volgens mijn da. is dat een bewezen zaak
HEEL VEEL STERKTE......FIJN DAT HET BETER GAAT. hug.gif

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
45%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Heb je de fabrikant ook bericht gegeven? kreeg vandaag via fb een bericht van een da praktijk dat er spookverhalen rondgaan over bravecto. Maar als ik jouw verhaal lees is het regelrecht een horrorverhaal! MSD animal health wil geloof ik graag de verhalen horen waar het gruwelijk mis is gegaan. Doen!

profielfoto Marieke en Toby
0%
    Marieke en Toby

0

Ik las op facebook dat er vanavond een uitzending van Eenvandaag is over Bravecto
18.15 NPO1