Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Jaarlijkse controle en vaccinaties

Gewicht
profielfoto Davine
0%
    Davine

0
Gisteren moest onze meid naar de dierenarts voor haar jaarlijkse controle, en vaccinaties. Ze is volledig goedgekeurd, en ze kon haar hartgeruis die ze in september constateerde niet horen.. Dit omdat haar hartje enorm klopte. (Zita gaat niet zo graag naar de dierenarts) rol.gif. Ook zoals gewoonte de weegschaal op, en is 1jaar tijd 200gr bijgekomen. Nu weegt ze 6.800kg. De dierenarts zei ons dat ze nu op haar maximum staat.. Wij vinden dat ze nog altijd wel wat magerder is of andere cavaliers.. Kvertelde het ook aan mijn moeder en zij kon dit ook niet geloven smile.gif . Wat denken jullie? bigsmile.gif

Lieve groetjes!! hartje.gif

Reacties

profielfoto Mieks
0%
    Mieks

0

Super dat alles zo prima gaat!! Wat haar gewicht betreft, Luna is ook een fijn poppemieke maar ze is ook niet groot. Ik vind dat je niet echt kan vergelijken daar er toch wel best verschil is in grootte heb ik al gemerkt. Zolang je de ribbetjes nog kan voelen is het ok heb ik mij laten vertellen maar ze mogen niet zichtbaar zijn.

profielfoto billy
16%
    billy

0

davina fijn dat het hartgeruis weg is bij billy is al licht hartgeruis van zijn 5jaar en bij controle altijd gelijk hij is nog al bijna 8jaar
gewicht kan je moeilijk vergelijken hoe oud is uw hondje al groeten uit brugge

profielfoto Davine
0%
    Davine

0

Zita is nu 3,5jaar gepasseerd.

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Het lijkt me niet dat een hartruisje ook weer weg kan gaan, misschien is dan een ander onderzoek eens nodig? Fijn dat alles verder ok is. Tja en gewicht, er is geen standaard, het is per hondje verschillend ivm bouw. Je moet de ribben goed kunnen voelen maar niet echt zien. Voor mijn Daisy is 6,8 veeel te weinig lol.gif maar ze is wat forser qua bouw.

profielfoto Davine
0%
    Davine

0

Ze zei ons dat ze het niet hoorde omdat haar hartje zo enorm bonkte. Maar de vorige keer in september was ze er ook niet zeker van. Zita heeft geen klachten zoals veel hoesten ofzo, en is toch wel redelijk fit, kan nog goed rondrennen enzo. De ribbetjes kan ik nog goed voelen, maat je ziet ze wel niet. Ik vind dat ze nu maar begint 'mooi' te staan qua uitzicht, anders viel haar buik wel goed in. Nuja, ze is gezond, en meer wensen we niet! thumbup.gif

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
    Anoniem

0

Fijn dat hartruisje niet meer hoorbaar is!

Onze Nicky is ook zo'n klein, fijn, mager uitziend meisje ondanks dat ze ook bijna 7 kilo weegt. Toch kan ik haar ribben niet zien maar wel voelen dus ze is goed op gewicht.

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Nou super toch, geniet ervan en zo te horen ziet ze er goed uit. dog.gif

profielfoto jackie1970
0%
    jackie1970

0

lekker hoor dat alles oke was... thumbup.gif inderdaad als je haar ribben kan voelen is het goed volgens mij...Laika en Lizz wegen alletwee 7,8 kilo.... en zijn precies goed.

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

0

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

profielfoto Mieks
0%
    Mieks

0

Luna 5.3 kg in oktober vorig jaar 5.6 kg dus wat afgevallen :-( Echt wel een klein fijn poppetje hoor.

profielfoto pandoraluna
0%
    pandoraluna

0

Voor een hartruis zijn er verschillende gradaties. Als je hondje gradatie 1 heeft zal er niet zoveel te merken zijn. Ik denk ook niet dat een hartruis kan verdwijnen, wel dat het niet erger wordt en dat is natuurlijk wat je wilt hebben.
Qua gewicht is het ook afhankelijk van de grote van de hond. Onze eerste hond Luna was groter dan de hondjes die we nu hebben en ze was dan ook zwaarder. Ze woog altijd rond de 8 kilo. Toen ze erge hartklachten kreeg, werd ze zwaarder en afvallen lukte niet meer. Onze Amber weegt 6,7 kilo en dat is prima voor haar. Maar de dierenarts ziet wel of ze het juiste gewicht heeft. Op internet kan je mooie plaatsjes vinden over het gewicht van je hond en hoe die er dan van de bovenkant zou moeten uitzien.
Fijn dat verder alles goed was met Zita.