Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Aankoop puppy

Gewicht
profielfoto Jamiex
0%
    Anoniem

0
Wij hebben een puppy aangekocht in een kennel en volgens de inschrijving zou deze 4 maanden oud zijn wat wij zeer betwijfelen. Ze weegt maar 2,650 kg. Volgens de dierenarts zou ze effectief geen 4 maanden zijn. Weet er iemand hoe oud zo'n puppy van dat gewicht kan zijn. Ze komt uit het buitenland.

Reacties

profielfoto muriella
0%
    muriella

0

uit de broodfok?dat pupje zal waarschijnlijk bij de moeder weggehaald zijn,hoe oud zo'n pupje is weet ik ook niet,maar ik hoop voor jullie dat het gezond is,ik zou zeggen verzorg het maar goed,eet ze goed?

profielfoto jantien
7%
    jantien

0

Uit welk buitenland komt ze volgens haar paspoort?

Heb je wel eens van het fenomeen BROODFOK gehoord??

profielfoto Nelly
0%
    Nelly

0

Uit het buitenland? Kennel?
Als er iets is of wat dan ook dan kunnen ze wel het internet op.
Maar van te voren zich eens behoorlijk inlezen is er niet hij.
Een pup van 4 maanden moet rond de 4 kilo wegen.

profielfoto pitje
0%
    pitje

0

Buitenland...Polen, Roemenië ? Proficiat, met de aankoop heb je de broodfokkers weer een reden gegeven om hun praktijken vooral verder te zetten...Misschien hard, misschien heb je daar nu even geen oren naar...maar... als je een levend wezen aankoopt...waarom zoekt men dan niet even op internet wat je best doet en wat niet... ???? Voor een wasmachine gaan we vergelijken, opzoeken...voor een hond doet men dan weer geen moeite... Duimen dat jullie pup gezond mag blijven unsure.gif Blijf weg uit die kennels of winkels...een hond koop je bij een fokker !

profielfoto geralda
0%
    geralda

0

leren ze het dan nooit!!!!!! tears.gif : vraagteken.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif dog.gif

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

OOOOOOOOOOO ZUCHT hoe naïef ben je?????!!!!!

Nou gefeliciteerd, je hebt een broodfokker weer rijker gemaakt.
Om moedeloos van te worden.

idd, ga op internet eerst es info opzoeken, want nu, nu het te laat is, weet je deze page wél te vinden maar eerder niet??? Had je veel ellende bespaart!

profielfoto C J Wisse
14%
    C J Wisse

0

O boy daaar gaan we weer.....niet geinformeerd fijn een pup aanschaffen.
En die broodfokkers maar lachen. boos.gif

profielfoto @ronald en de roedel van 11
    Anoniem

0

@ jamiex, ze is wel licht voor een pup van vier maanden, maar er zijn ook kleine cavjes en die wegen niet zwaar, onze lizzy is nu 2 jaar en net 6kg terwijl onze nina nu bijna 3 is en 9,5kg weegt....er zijn tegenwoordig ook grote cavjes van meer dan 10kg, wat ook normaal is....veel plezier met het opvoeden van je pup happy.gif happy.gif

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Ro, bij het lezen vd topic gaan toch echt alle alarmbellen af , gekocht in een kennel, gewicht klopt niet en hondje komt uit buitenland.....

dat jij deze persoon het voordeel vd twijfel geeft, prima, maar ik niet, en gelukkig zijn we daar vrij in, nog steeds smile.gif

profielfoto Cooper2015
0%
    Cooper2015

0

Ik snap jullie reacties ivm broodfok hé maar de kans dat jamiex ook nog maar 1 woord durft te zeggen op dit forum is miniem volgens mij.

Jullie maken haar onmiddellijk gelijk met de grond.

Mensen zouden schrik krijgen om nog te reageren.

echt jammer want weet je ze heeft nu eenmaal het pupje. Te laat is het toch al. Of kan je er op deze manier toch nog voor zorgen dat die broodfokker zijn geld niet krijgt. Denk het niet hé.
Kunnen we haar dan niet beter helpen met op haar vraag te antwoorden.

@ Jamiex: onze pup woog op 4 maanden wel meer. Die van ons is nu 9 maanden maar weegt 6.5kg dus is ook geen zwaar hondje.
Veel plezier met je pup en hopelijk is hij gezond dog.gif

profielfoto Nelly
0%
    Nelly

0

@ : Ronald
Ik wil er mee zeggen, lees je eerst eens goed in voordat je een hond koopt. Vraag info aan over het ras.
Van de 3 puppy's die we hebben komen er ook 2 uit het buitenland. Want als je in Belgie woont is Nederland ook het buitenland.
Gaat het niet goed met de pup dan weten ze wel de page te vinden. Daar door krijg je nu van deze reacties.
Het ras is dood ziek, ook de pups die van "goede" fokkers komen.
Hier lopen 3 cavaliers rond van goede fokkers. Misty vrij van syring, zeer milde cm. Heeft wel een afwijking aan haar hartje (GEEN erfelijke afwijking), artrose aan een knietje ontstaan door een operatie.
Nouchka vrij van syring, cm gradatie 1, heeft voor de rest nog geen klachten.
Bij Joy hartruis, vermoedelijk syring/cm, terwijl ze net 3 jaar is.
Dan lopen er nog 3 rond zonder stamboom. De 2 oudjes hebben wel de gebruikelijke erfelijke aandoeningen. En dan Rango, ene uit een gelegenheidsnest, buiten oid merk ik niets aan hem.
Voordat ik wist van de klachten van Joy riep ik ook ga naar een goede fokker. En nu ben ik zover dat er geen pup meer in komt. De lijdensweg wat de hond moet doorstaan maar ook voor mezelf.

Dus nogmaals verdiep je eerst in het ras voordat je er eentje aanschaft.

profielfoto Gertruida
0%
    Gertruida

0

Bij ons woont Nina Cavje uit de broodfok is met 12 weken via via bij ons gekomen ,Rosa en Sylvia hebben kunnen achterhalen waar ze vandaan komt en hoe ze is behandelt ,te erg voor woorden .Nina is nu 3 jaar maar nog steeds heel veel problemen ivm haar gedrag .Ik durf soms ook niet te zeggen dat ze uit de broodfok komt ,maar dat is nu eenmaal zo ,zou het nooit doen maar Nina kwam op onze weg .
En ik merk goed het verschil met de andere meiden en ze is erg op mij gericht ,iedere dag leert ze wat bij .Nina heeft ook ontzettend veel gezondheids problemen en ik denk wel eens wat had er van haar terecht gekomen als ze niet hier ws gebracht , hei was en is nog steeds ons zorgenkind uit de broodfok !

profielfoto geralda
0%
    geralda

0

WAKE UP!!!

hoe duidelijk wil je het hebben????!!

boos.gif boos.gif boos.gif boos.gif dog.gif

Anoniem

0

.

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Maar Ro, jij bent er ook niet bij geweest..

En nogmaals we zijn er allemaal vrij in om een mening te geven, het is en blijft een forum.

Zolang Jamiex geen verdere info geeft, zullen we het nooit weten of het een broodfokhondje is ja of nee.

Anoniem

0

.

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Ik proef nu toch ook in jouw reactie dat je wel degelijk je twijfels hebt. Het stoort me nog het meest dat ze niet van te voren dit forum kunnen vinden, maar als het te laat is dan ineens wel.
En afzeiken, nou sorry dat vind ik wat te ver gaan, dan kan ik het er wel anders neerzetten hoor.
Als je je vraag zo neerzet, kun je dit soort reacties verwachten. Dan had ze beter gewoon kunnen vragen, hoeveel weegt normaliter een pup?

Maar ben er wel klaar mee, blijkbaar mag je hier niets meer zeggen en blijven ook daarom leden weg. En niet omdat iedereen afgezeken wordt. Als ik niet een reactie mag geven en alle woorden op een weegschaal moet leggen, dan stop ik ermee. En nee, ik heb idd DE VRAAG niet beantwoord, mijn fout blijkbaar. Excuses daarvoor Jamiex. En mocht ik je verkeerd beoordeeld hebben, ook zeker mijn excuses. Want zo ben ik dan ook wel weer. Maar nogmaals zoals het topic er staat, lees ik het minder rooskleurig.

profielfoto muriella
0%
    muriella

0

even ter info...mijn luca komt ook uit de broodfok
of je daarmee de fokker nu spijst of niet...die hondjes zijn er...moeten ze dan maar afgemaakt worden meteen?

ook broodfok hondjes verdienen een fijn leven!!!

29%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

Die discussie hebben we nu wel een keer uitgekauwd toch?

Jamie X, ik zou graag van je horen waar en hoe je je pup hebt aangekocht. Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, ik heb nooit een pup gehad.
Ik wens je hondje het allerbeste toe en hopelijk gaan jullie samen een fijne toekomst tegemoet.

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
    Anoniem

0

Waarschijnlijk is je pupje 8 tot 10 weken oud. Denk inderdaad dat er gesjoemeld is met haar geboortedatum. Zou hiervan, samen met je dierenarts, melding van maken bij 144. Niet alleen voor een niet correcte geboortedatum maar ook voor illegaal importeren van te jonge pups.

profielfoto Tamara (Cindy/Redmay/Tiara)
0%
    Tamara (Cindy/Redmay/Tiara)

0

Redmay was met 14 weken 2,48 kg en is nu rond de 6,5 kg en Tiara was met 13 weken 2,28 kg. Nu is zij 4,8 kg en 1 jaar oud. Het hangt ervan af hoe groot ze zijn. Tiara is een kleintje. liefde.gif