Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Gewicht pup van 15 weken

Gewicht
profielfoto Chloé
0%
    Chloé

0
Hoi Cavalierliefhebbers!
In augustus hebben wij een cavalier pup aangeschaft. Het is een teefje en ze is geboren op 13 augustus 2014. Ze is al ruim 16 weken en weegt nu 3.5 kg. Ik vraag me af of dit gewicht goed is, ze lijkt nog zo klein en het lijkt wel alsof ze haast niet groeit qua formaat. Ik maak me hier druk over maar wil dat helemaal niet, ik wil gewoon genieten van mijn pup! Aan jullie de vraag als cavalierbezitters, hoe snel groeit een cavalier en is dit gewicht oké voor een pup van 4 maanden?

Alvast bedankt en groetjes!

Reacties

profielfoto petra en chloë
    Anoniem

0

het verschilt per pup en maak je vooral niet te druk,ik vindt het gewicht prima hoor chloë is nu een jaar en 3 maanden en weegt nu net 6 kg maar ze is een ukkiepukkie, ik denk dat jou cafje goed op gewicht zit.

Een pup zijn vergt energie met spelen dus je ziet ze niet zo snel groeien, geniet gewoon lekker van je schatje want voor je het weet zijn ze groot! hug.gif

profielfoto  💖 Sacha & Nicky 💖
    Anoniem

0

Ze is mooi op gewicht hoor. Meestal wegen ze met 2 maanden twee kilo, met 3 maanden 3 kilo, 4 maanden 4 kilo enz. Het is ook een teefje he; die zijn toch vaak iets lichter. Wees ook maar blij dat ze langzaam groeit; beter voor je hondje.
Onze Nicky is bijna 9 maanden en weegt 6 kilo. Is ook een klein, dun cavaliertje. happy.gif
Sacha is 3 jaar en weegt 7 kilo.

profielfoto Mieks
0%
    Mieks

0

Luna is ook een klein fijn cavje. Als je ze vergelijkt met haar 2 maanden oudere nichtje lijkt ze wel een dwergje hihi. Ze zit met haar gewicht ook onder het "gemiddelde" maar omdat ze ook niet groot is vormt dat geen probleem volgens onze dierenarts. Dus geen zorgen, wijzelf zijn ook allemaal niet even groot en zwaar he ;-)

profielfoto P Hannisse
0%
    P Hannisse

0

Heb hier ook een lichtgewichtje een reutje van ruim 4 maanden(29-7-2014).Hij weegt 3.7 nu en is ook een echt kleintje.Maar hij eet als een bouwvakker lol.gif

profielfoto paul38
0%
    paul38

0

Wij hebben een pup van 14 weken en hij weegt nu 2kg 600 .In het begin kwam hij heel weinig bij maar de laatste week is hij ineens 400gr bijgekomen.Ik denk dat jouw Chloe voor een teefje een goed gewicht heeft.Geen zorgen maken en genieten want een klein en gezond diertje is nog altijd beter dan alles waar onze cavjes gevoelig voor zijn.

profielfoto renesta
9%
    renesta

0

Ik heb even terug gekeken, Milo woog maar 0,9 kilo toen hij met 8 weken bij ons kwam. Met 16 weken 2,7 kilo. Nu is hij een knappe middelbare man van net 8 jaar en weegt ruim 8 kilo. Geen zorgen, komt goed hoor!

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Prima gewicht hoor! Een pup mag trouwens best wel mollig zijn, ze gebruiken veel energie. Dus als je toch twijfelt, gewoon wat extra voeren. Met een maand of 6 of 7 iets gaan minderen.
Je mag de ribben voelen, maar niet zien. Dat is de makkelijkste manier om te voelen hoe het met het gewicht zit.

profielfoto Mieks
0%
    Mieks

0

Ik zie net dat ik helemaal vergat Luna haar gewicht te zeggen. Ze is van eind juni dus een 5 maanden ongeveer en ze weegt 4.1 kg ;-)