Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Puk te zwaar

Gewicht
profielfoto vrouwtje van puk
0%
    vrouwtje van puk

0
hallo iedereen,
ben al een paar maanden met puk op dieet,geef hem afgewogen hoeveelheid voer, hij krijg een snoepje per dag,ik wandel veel en nog val hij niet af. er moet zeker 3 kilo af. en als er een kilo af is is de blijheid voor even want in no time zit alles er weer aan knipoog.gif weet niet wat ik fout doe. januari ga ik met behendigheid beginnen om het onder controle te houden. heeft iemand tips voor me vraagteken.gif de da zei namelijk als hij dik is kan hij het aan zn hartje krijgen of suikerziekte wil ik eigenlijk niet laten gebeuren.
alvast bedankt iedereen hug.gif

Reacties

profielfoto Myrrka
13%
    Myrrka

0

Satiety van, ik dacht, Royal canin. Het is een speciale brok om af te vallen, verkrijgbaar bij de da. Er wordt precies berekent hoeveel je mag geven en het werkt prima. Het alternatief is minder van zijn gewone voer geven dan hij nu krijgt. Ik voer vlees en geef dan meestal de helft van wat ze normaal krijgen aangevuld met wat zoutloze en glutenvrije rijstwafels om het hongergevoel tegen te gaan. Als snack gedroogde kipfilet of visfilet. Ik heb er eentje zo 6 kilo laten afvallen happy.gif

profielfoto Sam Joy en Spike
0%
    Sam Joy en Spike

0

Hier goede ervaring met koolhydraat vrij KVV, geen granen (die vaak in brokken zitten) en snoepjes maar als beloning wat gedroogde pens of andere gedroogde vleesproducten.
Joy woog ruim 11 kilo, en ik gaf haar de kvv porties voor een hond van 8 kilo (160 gram per dag) met voor de vulling sperziebonen en overdag stukken komkommer (soms wel een halve per dag) en worteltjes.
En verder natuurlijk inderdaad wandelen.
Ze is nu weer goed op gewicht.

Succes dog.gif

profielfoto Kohtje
0%
    Kohtje

0

Dan geef je toch nog te veel.
Hoeveel geef je nu?
Is die gecastreerd?

profielfoto Minke met Eliza en Joy
0%
    Minke met Eliza en Joy

0

Als ze bij mij op gewicht zijn (meestal) dan weet ik wat ik kan geven...
Ik weeg Eliza minstens één keer per week, dan weet je of je voor jouw hondje de juiste hoeveelheid geeft, want de hoeveelheid op de verpakking klopt niet altijd. Voor de training heb ik hele kleine beloningssnoepjes die ik nog eens door drieën deel. Of RC pupsnoepjes= 2 kcal. knipoog.gif

0%
    vrouwtje van puk

0

ja hij is gecastreerd en geef hem 200gr brokjes per dag ook zonder granen en dat soort toevoegingen omdat hij voedselallergie heeft.maar het wil niet lukken sip.gif
als je hem minder geeft komt hij toch te kort lijkt mij vraagteken.gif

profielfoto jantien
7%
    jantien

0

Heb je die 200 gram van de verpakking gehaald, dan kun je gerust minder geven, fabrikanten meten meestal ruim.
Om het eten wat langer te laten duren kun je het verstoppen of een aanpassing aan zijn etensbak maken.

Je wandelt 'veel', maar ook wel een beetje tempo, en wat is veel?
Pepijn loopt per dag minstens 2 uur en hij loopt zelf erg hard te hollen.
thumbup.gif

0%
    vrouwtje van puk

0

ik meet het voer aan volgens de tabel van de verpakking, en loop aardig wat uurtjes met hem in de morgen zeker 45 minuten, smiddags ook en in de avond gaan we met meerdere mensen weg en ben je ook ruim anderhalf uur weg.en dan nog de korte rondjes die ik door de dag heen met hem wandel. we lopen best wel stevig door. en in het weekend gaan we varen en loop hij heel de dag los met andere hondjes kan tie rennen en doen

profielfoto Biekje
    Anoniem

0

200 gram?
Dat lijkt me wel heel erg veel.
Ik heb hier nu even de tabel van RC bij de hand en dan mag een hond van 8 kilo 114 gram...
Dus wil je je hond op 8 kilo houden dan geef je 114 gram.
De tabel gaat overigens maar tot gewicht 10 kilo en 134 gram voer.

0%
    vrouwtje van puk

0

puk is 15 kilo en hoort 12 kilo te wege hij is groot namelijk

profielfoto Sasja ( Famke & Floris)
16%
    Sasja ( Famke & Floris)

0

tis toch een kwestie van minder voeren hoor. Hier moesten ze ook afvallen en das heel goed gelukt. Ik gaf echt het minimale en in het begin heb je dan bedelende hondjes maar ze wennen er wel aan hoor. Ik kan je alleen niet adviseren hoeveel eten ze mogen want jij hebt duidelijk een grote cavalier en die van mij wegen maar rond de 7.5 kilo. De maattabellen van de fabrikant zijn veel te ruim genomen. Je kunt er wel 10 a 15 % van af halen hoor. Succes smile.gif

profielfoto Nelly
0%
    Nelly

0

Shuka weegt 12 kilo en krijgt ongeveer 120 gram brokken per dag en blijft mooi op gewicht.

profielfoto jackie1970
0%
    jackie1970

0

de meeste grammen die op verpakkingen staan zijn veel te veel... Toen Laika nog brokken kreeg gaf ik in de ochtend een handje en in de avond een handje.
Was volgens mij iets van 120 gram per dag.
Volgens de verpakking was dit 100 gram per dag te weinig rol.gif
En nu met kvv voel ik regelmatig of ik hun ribben nog goed kan voelen.
Ze wegen alletwee rond de 8 kilo en krijgen ongeveer 150 gram kvv en zijn mooi op gewicht.

0%
    vrouwtje van puk

0

Iedereen bedankt toch maar wat grammetjes voer dr af halen.hopelijk weer snel een slanke den in huis lopen thumbup.gif

profielfoto cavaliertjes3
11%
    cavaliertjes3

0

Onze char krijgt 2 x per dag 75 gr vlees en ze weegt bijna 9 kilo

profielfoto Lynn&Charlie
0%
    Lynn&Charlie

0

Ik zou toch echt minderen in hoeveelheid brok dan. Ter vergelijking, Charlie weegt 12,4 kg (vanmorgen nog gewogen knipoog.gif ) en krijgt een 120 á 130 gram brok per dag. Ik zou het eens proberen met 130 gram brok, eventueel aangevuld met gekookte sperzieboontjes moest hij een hongergevoel houden. Sperzieboontjes zetten niet aan. Krijgt hij tussendoortjes, snoepjes, koekjes? Ik merk dat dit erge dikmakers zijn.

0%
    vrouwtje van puk

0

ik ga het minderen ga dan 130 gram geven met sperziebonen die vind tie heerlijk bigsmile.gif hij krijgt 1x per dag een snoepje voor zn tanden van pedigree hij krijt dan de mini vorm ervan. hug.gif

profielfoto Kenji
0%
    Kenji

0

Ik weet niet of het werkt en of het gezond is, maar ik heb gehoord dat hondjes wel eens sperziebonen krijgen. Dat vult en daar zouden ze door afvallen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, kenji weegt 7 kg en dat is prima. Misschien kun je naar deze optie informeren bij je dierenarts.

profielfoto Kohtje
0%
    Kohtje

0

sperziebonen zijn zo slecht en zo niet nodig. Geef een lekkere kluif. Bv gedroogde pens of buffelhuid.
Voor een castraat is vaak al twee handjes voer per dag genoeg.

profielfoto Peter~Joke~Upsa Breems
2%
    Peter~Joke~Upsa Breems

0

Wat zou er slecht zijn aan sperciebonen ??
Volgens onze DA prima aan(op)vulling

gr. Peter cool.gif

profielfoto Kohtje
0%
    Kohtje

0

Nitraten zitten er in. Je zou ze dan stuk moeten koken.
Waarom moet de hond vulling in de vorm van bonen? Geef dan wat lekkers in de vorm van een bot.

profielfoto els peters
0%
    els peters

0

Als je sperciebonen gaat gebruiken bv uit blik wel eerst goed afspoelen onder de kraan.

profielfoto Sam Joy en Spike
0%
    Sam Joy en Spike

0

Joy had natuurlijk trek tijdens het afvallen en daarbij krijgt ze prednison waardoor ze echt vraatzucht heeft.
Rauwe komkommer als maagvulling levert ook minder honger op.
Senna had in het verleden na haar knieoperatie ook wat vet te veel op haar botten schaam.gif Toen ze ging zwemmen bij een hydrotherapeutisch bad vloog het gewicht er ook van af. En het was goed voor haar spierontwikkeling.

profielfoto Tina (Uboy & Wannes)
0%
    Tina (Uboy & Wannes)

0

Uboy was/is ook te zwaar. Hij is zoiezo een 'grote' cavalier. Uboy woog 14,1 kilo en de da wilde hem graag weer tussen de 12 en 13 kilo.
Hij is inmiddels 600 gram afgevallen, de da was super tevreden omdat het ook nog in een mooi kort tijdsbestek was en moest zo doorgaan.
Uboy krijgt elke dag 2x (smorgens en begin avond) ongeveer 50/55 gram brokken Royal Canin Medium light Hondenvoer (speciaal voor de gecastreerde hond, je hebt ook een mini versie voor honden lichter dan 10 kilo) en hij krijgt smiddags een halve eierkoek (tegen het poep eten bigsmile.gif ), twee keer in de week vervang ik de eierkoek voor gedroogde kip en savond als wij op bed gaan 1 klein hondenkoekje.

Hoop dat het je gaat lukken puk te laten afvallen.
Succes ermee! hug.gif