Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Gewicht.

Gewicht
profielfoto loeby
0%
    loeby

0
Ging de vorige week met sam naar de dierenarts voor algemene controle, Sammy is nu 5 maanden.
En ze weegt 7 kilo de dieren arts vind haar wat aan de zware kant. Ik moet het voer met 10% vermideren knipoog.gif
Maar ze krijgt gewoon 3 x dgs 5/8 beker royal canin, dat heeft ze zo op,
Klopt het dat er nu een rare verhouding gaat ontaan ze ziet er schattig uit, maar heb ook al van verschillende mensen gehoord, wat heeft ze een klein koppie, haar lijf is zeg maar al volgroeid en er zit zo,n klein puppy koppie op : dog.gif

Reacties

profielfoto jackie1970
0%
    jackie1970

0

Volgens mij was onze lizz 5 kilo met 5 maanden... bigsmile.gif laika is bijna 5 jaar en weegt rond de 7 kilo en lizz is nu tussen 7 en een half en 8 in.Ik weet wel dat je beter met het oog kan voeren kijk en voel of je de ribben goed kan voelen... wat er op de verpakking staat is meestal teveel... thumbup.gif

profielfoto marcelingrid
10%
    marcelingrid

0

Onze Daphne is nu ruim 2,5 jaar, en weegt 8,9 kg. Ze mag van de dierenarts ook niet zwaarder worden. Krijgt Sammy nu puppy brokken van Royal Canin? Daphne krijgt ook brokken van Royal Canin (speciaal voor cavalier). Maar zij krijgt maar 6/8 voor de hele dag,verdeeld in 2x, tussendoor nog een dentalstick, stukje fruit en klein korstje brood.
Net wat Jackie zegt, met het oog voeren is beter.
Onze dierenarts gaf ook aan wat op de verpakking staat is veels te veel.
Maar ja, blijven snoepkontjes hè...tenminste Daphne wel smile.gif

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

0

Onze Amber wordt eind deze maand 7 jaar en heeft zolang wij haar hebben (vanaf anderhalf jaar) 7,5 kg gewogen. Door een flinke darminfectie is ze afgevallen tot 6,3 kg. Nu is ze erg slank tegen mager aan. We proberen haar weer naar de 7 kg te krijgen. Dat is voor haar een perfect gewicht. Amber is wel aan de "kleine" kant... knipoog.gif

profielfoto renesta
9%
    renesta

0

Even nagekeken, met 5 maanden woog Milo 4,3 kilo en Luca 6,1. Beide reutjes. Wel begrijpelijk dat de DA Sam aan de zware kant vindt. Ik let altijd erg op hun gewicht, te zwaar vergroot de kans op hartziekten. In jouw geval zou k het advies van de arts zeker opvolgen.

profielfoto Biekje
    Anoniem

0

Hier een reutje, 7,5 maand en 6,5 kilo.

profielfoto phoebe
0%
    phoebe

0

Noah was 4,5 kilo toen we haar kregen (6 maand was ze toen). Nu is ze 14 mnd en weegt 7 kilo.

Ik voer op gevoel. Als je over de ribbetjes heen gaat moet je een klein laagje vet voelen. Je moet ook een taille kunnen zien bij de achterhand.

Rhody was altijd 9,3 kilo. Na haar zwangerschap was ze nog 12 kilo. Nu is ze 10,5 en daar houd ik haar op. Meer afvallen zou haar nu te mager maken. Waar die 7 ons nu zit is mij een raadsel, maar toch is het zo.

7 kilo voor een pup van 5 mnd vind ik best fors. Quito en Quiana wegen nu een 3,5 kilo met 3 maand. Heb je anders een recente foto van Sammy?

profielfoto carolien1967 Ollie & Tommy
0%
    carolien1967 Ollie & Tommy

0

Mijn jongens wogen ongeveer 7 kilo toen ze een jaar waren. Voor Tommy was dat veel te licht omdat hij een grote reu is.
En wat de ene dierenarts prima vindt, vindt de andere te zwaar of te licht. Wat vindt je zelf?

profielfoto monique met snoet
0%
    monique met snoet

0

ik vind ook dat er geen kloppend gewicht is voor een leeftijd/hond.
het hangt van zoveel af en ook de da zijn wisselend is mijn ervaring.

mijn snoet was altijd 6 jaar te licht/ veel te licht.
nu is ze stabiel met epi en voer en wat tussendoor, en gisteren bij de da voor de beiderzijds oorontsteking werd snoet even gewogen, ik dacht zal wel goed zijn, want ze heeft meer body, en jawel voor het eerst 10 kilo, ze is nog nooit zo fit en goed in wat massa geweest, ik en de da zijn verheugd, ze heeft wat reserve opgebouwd en je voelt niet echt een vetrol,
van de zomer kan ze zo een halve kilo afvallen met zee/ geren en veel actie.
ik moet zeggen te zwaar is slecht denk ik , belastend voor het lijf, maar ik vind iets om beet te pakken wel zo prettig ipv een super slanke botjes- aanvoellnde hond.
dat is waarschijnlijk ook erg persoonlijk, maar ik vind dat dit beter toont, meer gezondheid uitstraalt.
wel kijk ik nu uit natuurlijk, dat ze niet tonnetje rond wordt wat ook weer een uiterste is,maar daar ben ik zelf bij// gr monique

profielfoto kelidurda
0%
    kelidurda

0

ligt ook aan de bouw, Keli is een grote reu en weegt rond de 12 kg maar is zeker niet dik.

profielfoto Brigg
6%
    Brigg

0

Ligt er ook aan hoor hier Twinkel die 13,5 kg weegt, heel groot is en niet te dik..
Juul is met haar 6 maanden nu rond de 5,5 kg en klein en fijn maar niet te mager...

profielfoto Jennifer (Django&Lizzie)
2%
    Jennifer (Django&Lizzie)

0

Oh ik zie dat Brigg al heeft gereageerd. Ik wou Twinkel als voorbeeld gebruiken schaam.gif
Dat het natuurlijk aan de bouw van het hondje ligt. Lizzie schommelt hier tussen de 8-9,5 kg (zomer-winter) en Django tussen de 10-13 kg(zomer-winter, op z'n mooist op 12kg).

Moet wel zeggen dat Lizzie als "pup" heel erg lang een scharminkel is geweest. Zat geen gram vet op en kreeg het er ook nauwelijks bij aan. Die was altijd zó druk.

profielfoto Corry (www.mypreciousmoments.n
0%
    Corry (www.mypreciousmoments.n

0

Persoonlijk vind ik 7 kg voor een pup van 5 maanden veel te zwaar. Ik begrijp ook meteen wat bedoeld wordt met "de verhoudingen kloppen niet" Het lichaam dat groeit wel natuurlijk. Het gewicht van 7 kg is zo voor rond het jaar voor een teef(gezien haar moeder zeker)
Gr Corry

profielfoto breigek
0%
    breigek

0

net terug van de da voor de jaarlijkse apk met inentingen. weer goedgekeurd voor een jaar. geen hartruis. wel vond de da dat kanjer niet zwaarder mocht worden. kanjer is een grote reu van 2 jaar met een gewicht rond de 12 kilo. maar ondanks dat hij wat aan de zware kant is, is hij vrolijk, enthousiast, levendig en altijd bereid tot spelen lol.gif

profielfoto loeby
0%
    loeby

0

Het is inderdaad waar wat corry schrijft, de moeder is ook maar fijntjes.
Ben nu overgestapt naar 3 maal daags een handje vol rol.gif .
Vind dit best wel zielig,ik heb het gevoel dat ze nog honger heeft, maar het is het beste voor haar gezondheid dog.gif

profielfoto Brigg
6%
    Brigg

0

Juul is met nu bijna 6 maanden ruim5 kg maar twinkel was toen al veel zwaarder...vind zelfs dat Juul verhoudingsgewijs een langer lijfje heeft of een erg klein koppie...Twinkel is in alles een beer!
Ook haar kop is bijvb heel groot, mijn DA zegt dat hijzelf liever heeft zoals Twinkel, minder kwetsbaar zeker met die grote kop...Twinkis net een knuffelbeer met heeeel veel haar ook..

profielfoto Brigg
6%
    Brigg

0

Heb er foto's opgezet maar heb geen foto waarbij je echt de bouw erg goed kan zien