Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Lamshart gekocht...en nu...

Gewicht
profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0
ok meiden het volgende ik heb voor jazzebell verse lamshart gekocht..(paard was op zat in de ballen van ikea haha) moet ik dit eerst koken, of kan ik het rauw geven vraagteken.gif vraagteken.gif vraagteken.gif

help.....

Reacties

profielfoto Sasja ( Famke & Floris)
16%
    Sasja ( Famke & Floris)

0

Gewoon rauw geven maar niet iedere hond lust het hoor

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

ja echt...ik vind dat altijd een beetje eng...

profielfoto Sasja ( Famke & Floris)
16%
    Sasja ( Famke & Floris)

0

is nie eng joh lol.gif Gewoon doen hahahahha

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

als ze maar niet gaat stinken vannacht onder het dekbed lol.gif lol.gif

profielfoto Floris en Senna Ami vriendjes
0%
    Floris en Senna Ami vriendjes

0

Floris en Senna vinden dat je het moet drogen tot snoepjes, is van kip en rund ook erg lekker.

Vinden de andere honden in het bos ook, ik lijk wel de rattenvanger alle honden zijn verliefd op mijn jaszak. bigsmile.gif

profielfoto Toos
0%
    Toos

0

verstand op nul, blik op oneindig, het hart in hapklare brokken snijden en lekker rauw geven....En ze gaat echt niet stinken, hooguit mekkeren vannacht..... happy.gif

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

het arme schaap hahahaaha

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Lekker rauw geven Agnes. Heel gezond!

profielfoto nikèdog2000
    Anoniem

0

lekker rauw
in hap klare brokken knippen
en smullen maar
en niet mekkeren bigsmile.gif bigsmile.gif bigsmile.gif bigsmile.gif bigsmile.gif

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

nou de prinses heeft het op hoor...

kan een cavalier glimlachen vraagteken.gif want volgens mij zit ze verzadigd naar me te glimlachen.. lol.gif lol.gif

dat gaan we vaker doen... bedankt meiden voor jullie tips..
ook vooral namens Jazzebell

profielfoto nikèdog2000
    Anoniem

0

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

profielfoto monique met snoet
0%
    monique met snoet

0

ohhh lekker , hoe denk je dat de poep is morgen, want is het de eerste keer.
snoet smulde er ook heerlijk van, ook van rauwe pens, dat vind ze zalig maar haar darmen moeten soms wat wennen, hopelijk word je niet vergast onder je euhh dekbed.
je moet het gewoon vaker doen, is toch heerlijk gezond!!!. snoet behttt bijna van GEIT lol.gif lol.gif kijken of het HART ook anders klopt? gr mo

profielfoto Kohtje
0%
    Kohtje

0

Ik doe er altijd de kook over en giet het kkokvocht over een paar boterhammen,vinden ze heerlijk.

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

niks geen last vannacht onder het dekbed, en vanmorgen keurige ontlasting, maar volgens mij glimlachte ze nog happy.gif happy.gif

profielfoto Toos
0%
    Toos

0

En hoe gaat het met het mekkeren? Ik geloof best dat ze nog glimlacht het schijnt ook heel lekker te zijn. Een tijdje geleden kon ik goedkoop aan geitenhartjes komen, ze stonden gewoon te janken toen ik aan het snijden was. Bij AH verkopen ze gesneden runderhart (gewoon bij het rundvlees), als ik daar kom neem ik altijd een pakje voor ze mee. lekker makkelijk, je hoeft er zelf niets meer aan te doen thumbup.gif gewoon in het bakje en eten maar.....

0%

0

Bij Deen vond ik afgelopen maandag runderhart blokjes in de diepvries van Smuldier in een zakje, een voordeligere prijs dan de runderhart die ik dit weekend kocht uit het versvak bij de Plus. De verse was € 6.99 per kilo en de diepvries van Smuldier was € 2.00 per pond. Heb een zak meegenomen om te drogen. Waar kopen jullie trouwens lamshart en geitenhart, wil ik ook wel eens om te drogen.

profielfoto Toos
0%
    Toos

0

Lamshart is te koop bij Lupa, daar had ik de geitenhartjes ook vandaan maar die zitten normaal niet in het assortiment, die waren in de reclame. Je kunt het ook proberen bij een Turkse of Marokkaanse slagerij. Als je ergens een slager weet die zelf slacht dan kan je ook vragen of hij runderhart verkoopt. Kippenhartjes en maagjes haal ik altijd bij de supermarkt in Duitsland, iets van €1,60 per kilo.

profielfoto jolandavanl
0%
    jolandavanl

0

lekker rauw geven.
langzaam opbouwen want het is orgaan vlees de ene hond is daar gevoeliger voor dan de andere.
hier vinden ze het heerlijk

0%

0

Toos dat zijn leuke prijzen, ik haal het nu bij de supermarkt en dan is het € 6.99 per kilo. Ga zo een skijken bij Lupa.

profielfoto Toos
0%
    Toos

0

Je moet gewoon eens rond gaan kijken Anita, op de markt staat misschien wel een poelier die ook tegen een redelijke prijs maagjes en hartjes verkoopt.Helaas is dat hier niet dus ik ga naar Duitsland, maar dat is hier niet zo ver vandaan, 20 minuutjes en ik ben er. Hier was een slachterij waar runderhart werd verkocht voor €1,50 de kilo. Helaas doen ze dat niet meer omdat er te weinig vraag naar was. gewoon op je gemak gaan zoeken, vragen en rondkijken.

0%

0

Ik ben bij Lupa aan het kijken nu, ik wordt hebberig, heb al voor bijna € 200 in mijn winkelmandje.

Ik heb de pech dat ik werk op de dag dat er hier in de buurt markt is, misschien maar eens op zaterdag naar Almere Centrum voor de markt, hou nooit zo van die drukte.

profielfoto Toos
0%
    Toos

0

Voordeel van een grote bestelling is dat het gratis wordt thuisbezorgd happy.gif happy.gif Ik bestel altijd met iemand van barfplaats mee die hier in de buurt woont. We delen de bezorgkosten...

0%

0

Ik heb ze net eenmailtje gestuurd met de vraag hoe dat gaat met bezorgen of ze een vaste dag hebben of dat ik bij mijn bestelling kan afspreken welke dag.

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

ik heb de lamshart bij een turkse slager gekocht..3 euro kilo... dus voorlopig heeft ze nog lekkers te goed..

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

dan heb je zeker een heel groot mandje anita lol.gif lol.gif lol.gif

0%

0

Ik heb sinds een maand een nieuwe vriezer een kist van 320 liter happy.gif .

Maar dan wordt je dus hebberig met bestellen als je genoeg ruimte hebt, ik zat net op 10 kilo kipfilet om te drogen iets van 30 kilo kvv en dan nog andere droogdingetjes zoals lamshart etc en ook nog wat snacks geloof ik. Erg he.

En dan wil ik eigenlijk zelf ook nog een verkooppunt van KVV beginnen, als deze bestelling doorgaat dan heb ik voor 4 maanden voorraad voor mijn 2 monsters. Mijn man wordt denk ik gek als ik dit vertel. schaam.gif

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

ach joh vries je die ook gelijk in lol.gif lol.gif lol.gif lol.gif

0%

0

Nee joh, het was zijn idee om de grootste maat te nemen bij de Mediamarkt bigsmile.gif En hij past er ook niet in, m'n schoonmoeder wel rol.gif

profielfoto monique met snoet
0%
    monique met snoet

0

lol.gif lol.gif als het mij te heet word met deze zomer kom ik langs en blijf ook wat langer ; je hoeft GEEN logeer kamer te maken, ik neem een andere plek, maak er vast maar ruimte voor, mijn omvang is ook niet gering boos.gif lol.gif

0%

0

Bij mijn man is het probleem de lengte gaat echt niet passen. En ik vind hem ook eigenlijk te leuk en te lief om er in te stoppen.

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Nee joh Anita, houd je man maar lekker buiten de vriezer; niks aan zo'n koud lichaam!

Ik bedenk me net dat ik bij de isl. slager ook wel eens lamshart kan gaan halen. Hun eendenekken zijn ook zo mooi.
Kippehartjes en maagjes halen we hier gewoon op de markt.

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

geven jullie die kippenmaagjes en hartjes ook rauw ???

profielfoto Marieke en Toby
0%
    Marieke en Toby

0

Jullie hadden mij nieuwsgierig gemaakt. Dus gisteren even bij AH gekeken. En kippenhartjes meegenomen. Een paar rauw gegeven en Toby vond het heerlijk. De rest heb ik in de vriezer gedaan.

0%

0

Ik droog ze als snoepjes, maar ik denk dat dat ook rauw kan hoor. Ik denk alleen dat je wel moet oppassen met gevoelige honden dat je niet te veel orgaan gaat voeren.

profielfoto Kohtje
0%
    Kohtje

0

Ik kook het allemaal. Het kookvocht vinden ze ook heerlijk.
Met alle schandalen van nu zou ik het ook liever even koken.

profielfoto Myrrka
13%
    Myrrka

0

Je kunt het rustig rauw geven Anneke. Ik kijk alleen even de maagjes na, daar wil wel eens een groen-gelig vlies in zitten en dat vind ik er zelf niet zo prettig uitzien. Er zijn inderdaad honden die van bepaald orgaanvlees aan de diarree gaan. Ik moet hier geen long geven, daar kunnen 2van de 4 niet goed tegen.