Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Direct meer eetlust na sterilisatie of later ?

Gewicht
profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0
Ik wil graag van jullie weten, merkten jullie direct na de sterilisatie dat jullie hondje meer eetlust kreeg of duurde dit even? Ik verbeeld mij namelijk dat Daisy toch meer eetlust heeft sinds ze gesteriliseerd is maar kan dat zo snel?
Graag jullie ervaringen. rol.gif

Reacties

profielfoto Minke met Eliza en Joy
0%
    Minke met Eliza en Joy

0

Viel wel mee hoor bij Styll, die is ook gecasteerd afgelopen zomer.
Goed letten op het eten wat je geeft, ze komen zo een kilo aan. sip.gif
Dat valt mee als je het eten wat aanpast en iedere week weegt en veel wandelen als dat lukt.
Styll weegt nog net zo als voor de castratie. En ja eten wil hij altijd wel, maar krijgt hij niet dog.gif knipoog.gif

profielfoto Floris en Senna Ami vriendjes
0%
    Floris en Senna Ami vriendjes

0

Eigenlijk geen verschil hier willen altijd hun eten wel en ik bepaal hoeveel dus krijgen beide minder dan voor de castratie. Geen gewicht erbij.

Morgan ging een maand na castratie wel meer eten maar dat was heel wenselijk want madam was een drama met eten.

profielfoto Doortje & Silke⭐️
0%
    Doortje & Silke⭐️

0

Ik merkte direct verschil, in elk geval bij Doortje. Dat heeft zich wel weer gestabiliseerd, evenals gewicht en vacht.

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Bij Petal duurde het wel 3 maanden voordat ik iets merkte. Ik herinner me zelfs dat ik voor pilletjes naar de da ging en bij de assistente vroeg wanneer dat aankomen zou gaan gebeuren.
Maar na een maand of 3 merkten we toch dat ze aankwam van haar normale hoeveelheid eten. Dus geminderd. Toen begon ook haar vacht te ontploffen. Zo'n beetje gelijk dus.

profielfoto Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa
30%
    Thea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa

0

ok, dus het wisselt per hondje, nou ik ga het in ieder geval in de gaten houden. Af en toe laat ze blijken toch wel extra trek te hebben maar zoals gisteren weer niet. De weegschaal maar in de gaten houden dus.