Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Gewoon even griepen

Gewicht
profielfoto Marga en Fleur
42%
    Marga en Fleur

0
De laatste tijd werd ik er nogal eens op aangesproken dat 'men' fleur weer dikker vond geworden. En eerlijk gezegd had ze ook wel een buikje en dat hoeft niet met 2 jaar. Dus fleur op dieet. Dit weekend op visite bij anderen. Fleur gewogen (mijn weegschaal doet raar. Haar buikje was weg dus ik vond nog een kilootje eraf eigenlijk goed. Van 10,5 naar 9,4. En ik werd min of meer uitgelachen dat ik toch zelf wel zou moeten zien dat fleur veel te dik was en dat ze hooguit 7 kilo zou mogen wegen. uitlachen doet pijn, is vervelend en zeker als iemand dat doet die er niets van af weet. Dus vandaag op naar de DA. 9,4 dus van van haar mag er nog maar een pondje van af en is ze nu zeker niet te dik. Zoooooooooooo lekker. En nu mezelf inhouden en die mensen niet opbellen, maar even griepen hier op het topic. Weet je.... je doet allemaal zo je best om goed voor je hondje te zorgen en als een ander je dan uitlacht en min of meer als dom bestempeld, dan doet dat pijn. Denk dat er wel meer zijn, die dat kennen.

Reacties

profielfoto Minke met Eliza en Joy
0%
    Minke met Eliza en Joy

0

Ach Marga wat vervelend sip.gif
Wij weten wel beter hoor, dat je super je best doet voor Fleur bigsmile.gif
Als de DA het goed vindt op een pondje na is het toch prima. Als de cavaliers wat groter zijn is 9 kilo toch prima?
Styll weegt ook rond de 9 kilo.
Ik vind het dom van die mensen dat ze jou als dom bestempelen.
Kom maar lekker mee hoor naar Amerongen als het lukt, gezellig.
Wij staan achter je,
dikke knuf van ons dog.gif en één voor Fleur dog.gif

profielfoto Jennifer (Django&Lizzie)
2%
    Jennifer (Django&Lizzie)

0

Ach joh. Ene oor in en de ander uit.
Laatst werd ik in mijn gesprek met mijn schoonzusje onderbroken door een vrouw met de opmerking: "Nou mijn cavaliertje woog altijd minder 8kg en was veel groter. Die van jou is gewoon wat dik".
Zielig hondje dan maar, lizzie is precies goed. Wat zal haar hondje altijd een honger hebben gehad rol.gif

profielfoto ♡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡
0%
    â™¡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡

0

Mensen moet altijd wat te zeggen/op en aan te merken hebben op een ander. Jammer dat ze er niet bij stil staan dat ze hiermee ook andere mensen kunnen kwetsen. Maar realiseer je je goed dat dit 1persoon zegt/vind he en niet de hele wereld...misschien zit er dan een kern v waarheid in, maar bij 1persoon...zegt meer over haar dan over jou! Je doet je best en meer kun je niet!

profielfoto Brigg
6%
    Brigg

0

Mijn reuzin is bijna 14 kg dus troost je...ze is niet dik maar ik hoor bijvb weer regelmatig ...
Ti's zeker geen echte hè want die zijn veel kleiner..idd Juul zal denk ik rond de 8,5 uitkomen das een kleintje...(voor mij dan)
Mensen zijn soms zo stom...lekker laten lullen happy.gif

profielfoto els peters
0%
    els peters

0

Hier ook 9.6 kg. En niets te dik hoor.Prima op gewicht volgens de DA

profielfoto Carina, Kyra⭐ & Indy
0%
    Carina, Kyra⭐ & Indy

0

Niks van aantrekken Marga! Fleur heeft het gewoon heel goed bij jou en dat is super toch thumbup.gif

Kyra weegt 9.5 kilo en moet van onze dierenarts een kilo afvallen vraagteken.gif Nou we lopen wel een rondje extra en een koekje minder per dag en voor de rest zien we het wel.. kan me er niet zo druk om maken zolang ze niet dikker word smile.gif

profielfoto gemma2
    Anoniem

0

Niets van aantrekken. Er zijn kleine en grote cavaliers, lichte en zware. Net als mensen, toch? Als ze het maar lekker naar haar zin heeft en jullie zijn tevreden, dat is het allerbelangrijkste.

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

O jee, ik dacht bij de titel dat je ook die vreselijke griep hebt gehad.
Gelukkig niet.
Marga, het ene cavaliertje weeg met 6 kg precies goed en de ander met 10 kg. Het ene is nu eenmaal fijner gebouwd dan de ander. Als je Fleur voelt en je kan haar ribben voelen, maar niet zien, dan is ze prima. Petal weeg normaal 7,8 kg en is dan precies goed. In de winter is ze altijd wat zwaarder, maar dat gaat er in het voorjaar en van de zomer weer af als ze vaak op het strand komt.
Jammer dat mensen anderen altijd moeten kleineren; trek je er niets van aan.
Probeer een goed gewicht voor haar te vinden, waarbij zij zichzelf en jij jezelf prettig voelt. Niet te dik, want je weet dat is slecht voor het hartje, maar zeker ook niet te mager. Gewoon een gulden middenweg.

profielfoto Lynn&Charlie
0%
    Lynn&Charlie

0

Ik hoor dan weer vaak dat Charlie te groot is voor een Cavalier.. Ja hij is een stevige reu van 13,5 kilo, maar hij is toch wel een échte Cavalier hoor, hij heeft een stamboom.. rol.gif
Ach laat de mensen maar praten, ik maak me er in ieder geval niet druk meer om. smile.gif

profielfoto carolien1967 Ollie & Tommy
0%
    carolien1967 Ollie & Tommy

0

Lekker laten lullen, blijkbaar weten domme mensen het altijd beter. Ik was vorige week ook bij de DA voor de jaarlijkse controle van Tommy (wordt dit jaar 8). Ik had ook het idee dat Tommy misschien te zwaar is omdat ik hier op het forum veel slankere cavjes zie. Mijn DA vindt dat Tommy er geweldig uitziet. Hij is vrolijk, goed hersteld van zijn knie-operatie van vorig jaar en hij glanst als een eikel.
Ik ging weer naar huis met een glimlach op mijn gezicht en mijn ventje zat superlief en heel rustig achterin de auto.
Doe wat jezelf wilt en laat anderen maar praten tong.gif

profielfoto Marieke en Toby
0%
    Marieke en Toby

0

Ik was altijd bang dat Toby te dik was. Mijn moeder zei regelmatig dat ze Toby dik vond. Toby is mijn eerste hond dus ik dacht dat het wel klopte wat mijn moeder zei. Kom ik bij de dierenarts: Is hij een kilo te licht!! Dus ik ben hem langzaam aan een beetje meer eten gaan geven. Want ik wilde het niet overhaasten. Ging ik op vakantie en meneertje ging logeren bij de fokker, komt ie goed op gewicht en met een klein buikje weer thuis!! De fokker vond hem ook te mager. Ik luister dus niet meer naar mijn moeder.

profielfoto pandoraluna
0%
    pandoraluna

0

Trek je er inderdaad niets van aan. Luna was ook een grotere cavalier en woog ook altijd rond de 10 kg. en na haar baarmoederontsteking en de verwijdering vervolgens, woog ze nog een kilootje meer.
Amber is veel fijner gebouwd dan Luna en zal nooit dat gewicht hebben. Iedere cavalier is anders en zo lang ze lief zijn is alles goed. Als de dierenarts het gewicht goed vindt is het toch prima.