Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Te zwaar

Gewicht
profielfoto Astrid,nina en lexy
0%
    Astrid,nina en lexy

0
Onze nina is te zwaar weet wel ze is deze zomer gesterriliseerd maar toch ze krijgt een 150gr lightvoeding van royal canin en misschien drie hondekoekjes per dag we kunnen haar toch niet uithongeren en het is een heel rustig cavaliertje ze slaapt heel veel je moet haar echt bezig houden of ze slaapt tegenover lexy maar ja dat is een jonge heer van 11maanden weten jullie soms raad ze weegt nu 11kg en is klein dus zou ik toch graag hebben voor haar gezondheid dat ze afviel tot 10kg vraagteken.gif

Reacties

profielfoto lieveke
    Anoniem

0

bewegen, wandelen is volgens mij de enige oplossing,good luck!

0%
    Astrid,nina en lexy

0

ja lieveke weet het maar dat helpt ook niet veel want conditie is niet groot en nemen dus kleine wandelingetjes maar het is zo een rustig hondje ongelooflijk smile.gif

profielfoto Cin
0%
    Cin

0

Bewegen inderdaad. Conditie kun je opbouwen, steeds wat meer en langer lopen. Misschien wil ze wel spelen buiten? Lekker laten rennen achter iets aan awt ze leuk vind bijv.

profielfoto nikèdog2000
    Anoniem

0

vers vlees voeren en veel wandelen

0%
    Astrid,nina en lexy

0

zoals jullie al weten is nina een herplaatsertje en we durven haar niet los laten lopen zijn bang dat ze zou weglopen

profielfoto Cin
0%
    Cin

0

Heb je dat wel eens geprobeerd?? Of met een lange lijn? Over het algemeen zijn ze echt wel redelijk volgzaam, hoor! En trouwer dan je denkt...
Hier kunnen er van de drie twee los (beide intacte reuen ook nog), de derde is oud en doof, en kan daarom niet meer los.

profielfoto renesta
9%
    renesta

0

Voor haar gezondheid is het zeker belangrijk dat Nina afvalt. Ik begrijp dat ze brokjes eet? Omdat ze zo weinig beweegd en dus weinig verbruikt zou 2x 50 gram per dag echt voldoende moeten zijn. Gaan jullie nooit naar een bos of veld waar de hondjes zonder gevaar los kunnen lopen? Dat is zo belangrijk, lekker los rennen. Zo kun je haar conditie opbouwen en zal Nina een veel vrolijker en actiever hondje worden. Nu is zo sloom omdat haar gewicht haar in de weg zit. Vers vlees met een laag vet gehalte is ook heel goed voor haar bv Duck Dynamiek. Succes ermee!

profielfoto Brigg
6%
    Brigg

0

En anders als je bang bent dat ze wegloopt op een loopband zetten...gaat hier goed..

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

0

Amber is ook gesteriliseerd, krijgt Dental Care van Royal Canin (meteen goed voor tandjes).
Maar ook erg weinig. Zij zit wel goed op gewicht. 7 kg, en zij is ook klein.
Als je haar niet minder eten kan geven, zal ze meer beweging nodig hebben. Onze Amber is ook heel rustig een slaapt bijna de hele dag. Succes met afvallen.

profielfoto mariannne
0%
    mariannne

0

ik heb voor willem satytie suport van royal canien gehad elke dag niet meer dan 95 gram verdeeld dan over een dag. Het is weinig ik weet maar het heeft goed geholpen, we lopen 4 maal perdag zon 20 a 30 minuten plus binnen in huis lekker ravotten. Misschien een idee voor je astrid

profielfoto Louisette
    Anoniem

0

Hallo Astrid, mijn cavje weegt 7 kg en is 11 maanden (komt uit hetzelfde nestje als jouw Lexy!). Ik geef momenteel 100 gr brokken, verdeeld over 2 maaltijden (morgen en avond). Intussen geef ik hem wel een 5-tal hondenkoekjes per dag maar ik moet wel zeggen dat Milo bijzonder aktief is bigsmile.gif .
Ik ga ook wel iedere dag 30 à 40 minuten stappen met hem (NIET langszaam wandelen) en ook nog een 15-tal minuten kan hij of vrij rondlopen in een honden weide, of aan een lange riem. Laat hem zeker niet zo maar loslopen, durf dit ook niet vraagteken.gif
De raad die je krijgt om de activiteit op te bouwen is echt goed hoor! Het is nu éénmaal zo dat ééns gesteriliseerd of gecastreerd, de hondjes in gewicht toenemen. Spijtig, maar de waarheid. Beginnen met 5 minuten goed doorstappen bv, enkele dagen later (of een week later) er 10 minuten van maken. Je ziet zelf wel wanneer ze moe wordt!
Nog een dingetje, het gewicht wordt ook bepaald door de grootte van je hondje en niet alle cavjes zijn even groot. Ben je zeker dat ze te zwaar is voor haar grootte?
Misschien even de raad vragen aan de dierearts?
Veel succes nog!

profielfoto littlewomen
0%
    littlewomen

0

Een gesterriliseerd teefje hoeft niet persé aan te komen hoor. Ik dacht hier Sifra na de sterrilisatie minder te voeren maar dan valt ze af.Zij weegt 7.9 kilo maar is totaal niet te dik.
Inderdaad lekker los laten hollen.

0%
    Astrid,nina en lexy

0

bedankt voor jullie reacties nu wil ik wel zeggen dat het niet mijn eerste hondjes zijn hoor weet wel iets over opvoeding en voeding van honden wij hebben al 37jaar honden,ik wil alleen maar zeggen dat het bij Nina niet zo goed lukt,heb ook al de lange lijn geprobeerd en dan blijft ze gewoon naast mij lopen en wij gaan ook naar het bos maar hier lopen veel jongeren met gevaarlijke honden en ben bang dat ze gebeten wordt wij stappen ook 30minuten per dag en iedere avond spelen maar het verschil is Lexy houdt het 2uur vol en zij 2minuten neemt ze de bal af en gaat erbij liggen ze is gewoon een heel rustig hondje

0%
    Astrid,nina en lexy

0

@Louisette als jouw hondje uit de nest komt van Lexy vind ik 11maanden en 7kg nogal weinig hoor als hij de groote heeft van Lexy die weegt 10kg en is zeker niet te dik zegt ook de dierenarts hij is heel mooi in vorm en hij is niet mijn eerste cavalier heb al 11jaar cavaliers smile.gif

profielfoto nikèdog2000
    Anoniem

0

37 jaar honden wil niet zeggen dat je het 37 jaar goed gedaan hebt
....ik krijg hier herplaatsers van 16 en 14 kilo binnen
na 1 week zijn ze 1 kilo af gevallen
omdat ze hier 250 gram vlees per dag krijgen en een flinke wandeling van 1,5 uur per keer
en s'avonds weer 1 uur
en dat elke dag

0%
    Astrid,nina en lexy

0

dat kan zijn maar mijn vorige honden zijn toch oud mogen worden en niet te zwaar met uitzondering mijn vorige cavaliers die zijn negen en tien jaar geworden hadden hartproblemen maar Nina kan op dit ogenblik geen uur wandelen dat hebben wij ondervonden aan zee en dan hadden we nog tweemaal een rust ingelast

profielfoto Minke met Eliza en Joy
0%
    Minke met Eliza en Joy

0

Dat vele slapen doet ze denk ik omdat ze te dik is. Ik zou het ook gewoon opbouwen en als het kan 4x per dag een half uur stevig doorwandelen .
Die hondenkoekjes zitten misschien ook wel vol met caloriën? Wij hebben van royal canin speciale hondensnoepjes van 2 calorieën per snoepje.
Styll is best een grote reu, gecasteerd afgelopen zomer en weegt 8.7 kg. Je voelt z'n ribben.
Ik geef hem 170 gram brok en 100 gram Duck. Soms hondenkoekje van 2 kcal.
Weeg hem iedere week en hij blijft op 8.7 ook door het vele wandelen.
Succes, ik hoop dat ze wat afvalt want 11 kg is te zwaar.

profielfoto Lauren
0%
    Lauren

0

Hmm, ik herken dit probleem knipoog.gif

Baziel woog 18 kg en was al erg goed op weg. Baziel sliep ook hele dag gewoon. Dit kwam door het overgewicht.
Op enkele maanden 2 kg afgevallen. happy.gif
Veel mee bewegen en letten op de voeding.
Dat is alles wat ik kan aanraden knipoog.gif

profielfoto Anneke en Lana (Petal†)
0%
    Anneke en Lana (Petal†)

0

Minder eten of meer bewegen en langzaam opvoeren. Een hond die niet gewend is aan beweging, kun je niet in 1x 1,5 uur laten wandelen. Maar elke keer een beetje meer.

profielfoto lucienne
    Anoniem

0

Hoi Astrid,

Hier hetzelfde probleem.
Luna valt ook niet af.
Ben inmiddels overgestapt op vers voer.
Voorheen kreeg ze de r/d brok van Hill's.
Wij wandelen ook 4 keer per dag 2x een korter rondje en 2x een lang rondje.
Toch valt ze niet af.
Het is een heel rustig hondje. Ook mag ze los als we gaan wandelen.
Maar rennen ho maar.
Dit kan natuurlijk ook met de syringo te maken hebben denk ik.
Ik heb mijn best gedaan ik weet het ook niet meer.
Succes en als er iemand tips heeft....altijd welkom.

Lucienne en Luna hartje.gif

profielfoto popje
0%
    popje

0

hallo
ik ken nina! dit is de moeder van ons Floortje ze komt bij Cor en Mariette vandaan.
Ons hondje wat op oudjaarsdg is overleden helaas had ook de neiging als zwaargewicht te boek te staan, wij gaven haar control weight van merk specific, daardoor bleef ze wel op 10,2 hangen, maar beweging is ook zeker belangrijk

profielfoto Louisette
    Anoniem

0

Hé Astrid, ivm met je berichtje over het gewicht van Milo, wel ik moet zeggen dat ik me ook regelmatig zorgen maak omdat ik ook vind dat hij nogal mager is. Ik heb dit al een 3-tal keren ter sprake gebracht bij de dierenarts maar zij beweert dat hij een normaal gewicht heeft. Milo is heel aktief, krijgt 2 maaltijden per dag (zijn droogbrokken) en als hij zijn eten niet wil (een dag of 2 bv) dan maak ik iets speciaal klaar zoals rijst/pasta met gekookte kip/kalkoen, hij krijgt yoghurt, hondensnacks, fruit en zelfs chips (weet dat dit laatste heel slecht is!!!). Hij krijgt wel niets van tafel....
De dierenarts zegt dat hij gewoon "over-aktief" is en dat hij nu eenmaal een hoge verbranding heeft. Wou dat dit bij mij ook zo was sip.gif

profielfoto ♡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡
0%
    â™¡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡

0

Ik herken het ook...toen sem bij ons kwam was hij ruim 11.5kg. We hebben zijn voedsel hetzelfde gelaten: 2 handjes per dag brokken (en bij ons krijgt ie ivm vaker bewegen nog vaak droog brood, hondenkoekje, kluifje oid als tussendoortje), maar zijn met hem gaan bewegen wat zijn vorige eigenaar zelden deed vanwege tijdgebrek. Rustig opbouwen. Sem is dol op ballen en rent daar nu, nu hij 3kg lichter is uren achteraan...eerst nog geen 5min. Fietsen doe ik ook regelmatig met Sem...langzaam fietsen en kleine stukjes ivm zijn knieen. Meer bewegen heeft hem vele kilo's lichter gemaakt!