Een site over de Cavalier King Charles Spaniel

Topic

Gek op groente en fruit!!!

Gewicht
profielfoto Miriam en Lilli (en Izzy+)
0%
    Miriam en Lilli (en Izzy+)

0
Lilli krijgt elke dag een hele lading groente en fruit. Dat vindt ze heerlijk! Ze is zelfs te trainen op groente en fruit lol.gif Het is dat ze nog net haar vlees eerder uit de bak eet anders dacht ik dat ze vegetariër was. Ze eet appel, banaan, peer, aardbei, kiwi, meloen, perzik, sinaasappel, courgette, broccoli, bonen, komkommer, wortel en in de tuin hebben we een grote pot staan waarin we vogelzaad laten ontkiemen.Dat vindt de kanarie zo lekker en is super voedzaam. Tenminste...als de pas uitgekomen plantjes niet zijn opgegeten door Lilli bigsmile.gif . Ik strooi ook vogelzaad het hele jaar door en dat eet ze ook als er wat op de grond is gevallen (de zonnebloempitjes met schil en al)Zijn er nog meer hondjes zo gek op groente en fruit en wat geven jullie? Zijn er nog aanvullingen op deze tractaties die jullie hondjes lekker vinden?

Reacties

profielfoto Minke met Eliza en Joy
0%
    Minke met Eliza en Joy

0

Grappig Miriam hartje.gif Een gezonde Lilli heb jij. Ik geef Styll eigenlijk nooit fruit e.d, maar zou het ook eens kunnen proberen. Hij krijgt \\\'s-morgens brokken, soms tussen de middag halve denta stick en dan \\\'s-avonds vers \\\'diepvries\\\' Duck (ha ha vers....) Oh ja en af en toe nog een stukje spier, verder niks. Hij is wel keurig 8,6 kg. hartje.gif

profielfoto roxanne
0%
    roxanne

0

ja hoor, Chanelle hier ook gek op fruit! Groenten net iets minder maar als ik richting fruitschaal loop dan staat ze steevast paraat lol.gif \\r\\nTot nu toe kreeg ze echt maar een klein stukje want ik vroeg me af of het wel oke is voor honden om veel fruit te eten vraagteken.gif

profielfoto jackie1970
0%
    jackie1970

0

die Lilly,een echt fruitmonstertje...eigenlijk geef ik ze nooit fruit maar ik denk dat ik het ook maar ga proberen happy.gif

profielfoto Kohtje
0%
    Kohtje

0

Geef geen fruit aan mijn honden . Denk dat dat alles eten een aanwensel is. Ik zou er niet blij mee zijn als ze alles wat voor hun neus komt zouden eten.

profielfoto Mayke en Amber
14%
    Mayke en Amber

0

Amber is ook gek op appel en banaan. Daar krijgt ze echter maar een klein stukje van. Onze dierenarts adviseerde eerder een stukje appel als "snoepje" , dan bijv een stukje worst of kaas. Ook is Amber helemaal gek van rijst met sperzieboontjes en een klein beetje kip er tussen!

profielfoto Brigg
6%
    Brigg

0

Ik kan beter zeggen wat ze niet eet... bigsmile.gif ze eet bijna alles,vlees,vis,groente,fruit ( stapel op watermeloen) waterijsje ,droog brood en zelfs steentjes,takjes en alle soorten groen bigsmile.gif van alles geprobeerd om steentjes end niet eetbare dingen af te leren maar is geen doen in de tuin draai je je om heeft ze weer iets nieuws...helemaal verzot is ze op scheermesschelpen als we aan zee zijn die vreet ze echt...ach zo af en toe gaat het mis...zoals gisteren spugen en spuitpoep 1 dag dan is het weer over...verder nooit onlastingproblemen en ze is goed gegroeid lol.gif \\r\\nDat van gisteren komt door haar nieuwe uitvinding vrees ik....een slak knipoog.gif

profielfoto Jennifer (Django&Lizzie)
2%
    Jennifer (Django&Lizzie)

0

Django eet het liefst mandarijn en lizzie is dol op (verse) ananas. Dingen als aardbei, appel etc lusten ze ook beiden met plezier. Kwa groenten zijn ze vooral gek op aardappel schillen. Liz zou trainbaar zijn met ananas, maar of dat nou handig de jas/broekzak in gaat?

profielfoto jackie1970
0%
    jackie1970

0

Brigg,kijk uit met steentjes hoor...ik ken een hondje dat ook steentjes at en die moest op een gegeven moment met spoed geopereerd worden omdat de steentjes een grote verstopping gaven sip.gif

profielfoto Kohtje
0%
    Kohtje

0

NOOIT aardappelschillen geven,gif!\r\nAardappels komen van een plant die gerelateerd is aan de nachtschades. Die zijn wel giftig. Blauwe plekken en de \'oogjes\' een aardappel zitten vol met solanine, is een giftige stof.

0%

0

schaam.gif Ik zie dat het topic bij gewicht staat...het moest eigenlijk bij Gezellig Kletsen staan. Ik ben zo benieuwd of er nog meer honden groente en fruit eten. We geven het omdat ze anders echt last heeft haar darmen en maag. Ik denk dat ze op straat gewend was meer groente te eten dan vlees?? Ik weet het niet, maar als we het niet geven dan heeft ze altijd dunne brijerige ontlasting. Lilli krijgt overigens alleen de groente en fruit in haar etensbakje als het etenstijd is samen met het vlees, nooit als we zelf eten. Mijn eten is mijn eten! Tomaat is ook een type nachtschade als ik me niet vergis, net als aardappel. Dat geef ik dus ook nooit. Ananas heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Dat ga ik ook eens doen als we verse ananas hebben. Ik zie het al voor me...ananas in je broekzak thumbup.gif

profielfoto marodi
0%
    marodi

0

Hier loopt ook een groene klikobak rond , lol.gif lol.gif die lust echt alles . Odi krijgt alleen maaar honden voer maar een stukje fruit of groente slaat hij niet over . En als hij de kans krijgt vind hij op straat ook van alles , patat, ships , knoflooksaus, pepernoten en popcorn ( mensen laten nogal wat uit hun handen vallen ) Vooral in het begin toen hij bij me kwam was het heel erg met eten van de straat,bos en park zelfs kauwgon!!! Dat heb ik hem wel afgeleerd ondertussen. en als er iemand eendjes aan het voeren is hier in het park ruikt hij dat van een afstand en hup meneer is verdwenen en ik er achter aan want dat wil ik niet . Het lijkt soms net alsof meneer hier niet genoeg te eten krijgt liefde.gif maar heb nog nooit een hond gehad die echt alles lust . Ondanks dit alles en ik altijd alert moet blijven , hij leert snel, het is een heerlijk lieve en hartverwarmde caafje met veel humor dog.gif

profielfoto Gea (Malou&Diva)
0%
    Gea (Malou&Diva)

0

Diva en Malou zijn ook dol op groente en fruit.\\r\\nKomkommer,paprika,wortelen,en boontjes zijn favoriet onder de groenten.Fruit vinden ze heerlijk appel,druif,aardbeien,alle soorten meloen,ananas ik kan niet allemaal opnoemen volgens mij lusten ze alles thumbup.gif ook groene klikobakken dus haha

profielfoto Marieke en Toby
0%
    Marieke en Toby

0

@Gea Honden mogen geen druiven. Zit ook iets giftigs in, alleen is nog niet bekend wat. Ik moet altijd oppassen met Toby bij mijn ouders in de tuin. Want mijn vader heeft een grote druivenplant. Toby eet hier ook veel groente en fruit. Aardbei, appel en sperziebonen zijn toch wel het populairst.

profielfoto P Hannisse
0%
    P Hannisse

0

Dusty hier houdt helemaal niet van fruit en groente vraagteken.gif Soms neemt hij met moeite een stukje banaan aan en als ik wel eens spercieboontje door zijn eten meng dan eet ie om de boontjes heen lol.gif

profielfoto Gea (Malou&Diva)
0%
    Gea (Malou&Diva)

0

@marieke bedankt voor de tip thumbup.gif Ik wist niet dat druiven giftig kunnen zijn.

profielfoto Dorien
0%
    Dorien

0

Ook knoflook en ui zijn giftig, maar niet veel honden zullen dat lusten denk ik. Sommige mensen geven knoflook(poeder) tegen vlooien maar het is dus puur gif. Sep lust ook veel fruit en groente alleen krijgt hij het niet meer omdat hij behoorlijk allergisch is. Valt er een stukje appel op de grond is het zo weg lol.gif Paprika lust hij niet...viel pas ook namelijk lol.gif

profielfoto Ruby
2%
    Ruby

0

Hier komkommer en sla

profielfoto ♡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡
0%
    â™¡ Vrouwtje van Sem & Pip ♡

0

Zooo herkenbaar. Sem is dol op de kliekjes die overblijven vd warme maaltijd. Hij smult en smult en doet er veel langer over dan als hij zijn brokjes eet . Vanavond had hij de de kliekjes opgegeten vd spruitjes,smullen!

profielfoto Lynn&Charlie
0%
    Lynn&Charlie

0

Charlie eet ook wel graag groenten en fruit en dan vooral worteltjes, boontjes, broccoli, witloof, peer, appel, banaan, meloen en ananas. Het enige wat hij niet lust zijn aardbeien en citrusvruchten, al was hij als pup wel dol op mandarijntjes smile.gif

profielfoto Juuk
0%
    Juuk

0

Onze Juultje is ook zo\\\'n alleseter, ze eet echt alles groente, fruit, olijven, zilveruitjes, grond.Moortje eet geen citrusvruchten, voor de rest wel elk ander fruit. Dorien schrijft dat knoflook en ui giftig zijn. Juultje en Moortje krijgen iedere dag een klein stukje knoflook tegen de vlooien en teken. Eerst draaide ik dat in een stukje boterhammenvlees, maar nu eten ze het zo. De ervaring die Mirjam heeft met vogelzaad hebben wij ook met de vetbolletjes van de vogels, alles wat geknoeid wordt eten Juultje en Moortje wel op. Voor de rest krijgen ze iedere dag proplan light en hun dagelijkse koekje na de wandeling. In het weekend krijgen ze een gekookt ei voor de vacht. Wij doen dit al jaren zo en ze zijn volgens de DA in topconditie. thumbup.gif

profielfoto vrouwtje van Tinker
0%
    vrouwtje van Tinker

0

Misschien is het verhaal over ui en knoflook ook gerelateerd aan allergische reacties? Niet dat ons Tinker er interesse naar heeft.... \\r\\nWat ze wel spannend vindt is een rauw ei. \\r\\nEn verder eigenlijk (zoete) appel, mandarijnen en soepstengels en waterijsjes.\\r\\nMaar haar eigen voer, dat moet ze weer niet.

profielfoto Sasja ( Famke & Floris)
16%
    Sasja ( Famke & Floris)

0

Famke is dol op appel en Floris staat er dan ook meteen bij maar dat is meer omdat ie denkt dat hij anders te kort komt lol.gif Hij neemt de appel wel aan maar laat het 9 van de 10 x liggen. Mazzel voor Famke dus smile.gif

profielfoto Dorien
0%
    Dorien

0

Dat van ui en knoflook las ik op een site van een DA, ik wist het ook niet. Heb het nog even nagezocht en idd blijkt het giftig te zijn. Wel bij grotere hoeveelheden dus...

0%

0

Wat een fruitige hondjes allemaal!!! Leuk om te lezen dat er zo veel hondjes zijn die groente en fruit lekker vinden. Ik merk wel dat van sommige soorten Lilli wat gassig wordt bigsmile.gif , maar gelukkig niet voor lang! Vandaag weer perfect weer voor een stukje meloen

profielfoto tantetuin
0%
    tantetuin

0

hier een echte carnivoor..

profielfoto Jeannette
14%
    Jeannette

0

Miriam, ik zie het helemaal voor me... Lilli lekker aan het smullen. Heb je er ook foto\\\'s van? Tina en Kelly aten ook komkommer, sperziebonen, wortels, appel en mandarijn. Van mandarijn kregen ze helaas jeuk, dus gauw mee gestopt. Kimmie vindt de sperziebonen en komkommer uit onze eigen tuin ook erg lekker tong.gif Ze plukt ze nog net niet zelf van de plant af lol.gifOok lust ze graag wortel en appel. Is er ook een lijst met groente en fruit die honden mogen eten? Ik weet dat het wel verse groente en fruit moet zijn en niet uit blik of pot.

0%

0

Jeanette, er is geen sluitertijd opgewassen tegen de snelheid van eten lol.gif Ik zal eens proberen foto\\\'s te maken, maar Lilli eet zo razendsnel dat het moeilijk gaat worden. En dan eet ze al langzamer dan toen ze kwam!\\r\\nOp Barfplaats staat een uitgebreide lijst van groenten, fruit en noten die honden mogen hebben. Daar heb ik mijn ideëën vandaan! Laat me even weten als je het niet kunt vinden daar, dan stuur ik je de link.

0%

0

Inderdaad verse groenten en niet uit blik. Als je ze heel even kookt (hoeft niet zo lang als wij ze eten) kun je het zo geven, als je het rauw geeeft dan even pureren anders nemen ze het niet op. Net als bij ons liggen koolsoorten en prei wat zwaar dus die geef ik eigenlijk niet. Broccoli en bloemkool wel. Ik vond het een leuke zoektocht en als het dan met smaak wordt opgegeten, zo schattig

profielfoto Katelijne
0%
    Katelijne

0

Indy eet graag appel en kip.Soms krijgt ie krulletjespasta in kleine stukjes natuurlijk.En als we in de tuin aan 't werken zijn geef ik eens bosaardbeitjes.Voor de rest zou hij alles uit je handen rukken en verorberen maar dat gaat niet op.

profielfoto Saskia & Saar
0%
    Saskia & Saar

0

Saar had ook graag appel, aardbei en de mini aubergine en snack komkommer plukte ze vorige zomer zelf van de plant, deze zomer gaat er niet veel fruit en dergelijke in waarom?

profielfoto Jeannette
14%
    Jeannette

0

Miriam ik kijk nog steeds uit naar de foto's van jullie smikkelende Lilli bigsmile.gif Ik heb nog een vraag aan je. Is dit de lijst met groenten en fruit die jij bedoelde? Ik zie er alleen groenten bijstaan. Is er voor fruit een andere lijst? Ik kan het niet vinden op barfplaats sip.gif http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot ...

@Saskia, geen idee waarom Saar nu geen trek heeft in groenten en fruit. Heeft ze misschien last van haar darmen, dat ze het daarom niet wil eten?

profielfoto @ronald en de roedel van 11
    Anoniem

0

Bij ons eten ze ook alle soorten groente en fruit, ze vinden eigenlijk alles lekker...moet ik ook zeggen dat ze iedere avond groente bij hun brokken krijgen met een stukje kip/ kalkoen of rundvlees. Alleen lusten ze geen van alle sla lol.gif ....oh en charly lust geen rabarber, natuurlijk iedere keer proeven en dan echt zo'n bekkie trekken van bah wat vies hahaha, zo leuk om te zien ;
Ik had aardbeien, cherry tomaatjes enzo in de tuin staan maar helaas niet eentje van geproefd thumbup.gif

profielfoto Jill85
0%
    Jill85

0

Onze Whisky is verzot op wortel. Hij eet geregeld een hele wortel op als ik een asn de konijnen geef.

profielfoto petra en chloë
    Anoniem

0

Dit mogen honden wel eten
Groenten
Met uitzondering van de sperzieboontjes (die even gekookt worden) worden alle groentes rauw gegeven en gepureerd.
Bleekselderij
Peultjes
Aardappel, wel gekookt!
Bietjes
Paksoi
Waterkers
Tijm
Andijvie
Spinazie (niet te veel)
Postelein
Broccoli
Bloemkool
Boerenkool
Rooie kool
Groene Kool
Chinese Kool
Sla
Komkommer
Sperziebonen
Snijbonen
Verse doperwtjes met schil
Courgette
Spruitjes
Witlof (zonder het bittere gedeelte onderaan)
Gemberwortel
Alfalfa
Peterselie
Pompoen
Wortels
Koolraap met blad
Bietjes
Selderie knol met blad.

Fruit
Appel
Peer
Banaan
Kiwi
Sinaasappel
Grapefruit
Mandarijn
Aardbei
Bessen
Frambozen
Abrikozen
Perziken
Pruimen
Mango
Papaya
Ananas
Meloen.

Zaden en noten
Let op met het geven van noten, ze kunnen leiden tot nierproblemen en blaasgruis.
Sesamzaad
Pompoenzaad
Zonnebloempitten
Pijnboom
Pepita's
Walnoten
Hazelnoten
Amandel
Paranoten
Pecannoten.

Dit mogen honden niet eten
Groenten
Prei,
Ui
Knoflook, dit is giftig en kan bloedarmoede veroorzaken.
Tomaten kunnen hartritme stoornis veroorzaken.
Rauwe aardappel / kartoffeln dit is heel erg giftig.
Champignons zijn erg giftig.
Groenten uit de nachtschadefamilie (tomaat, paprika), deze groenten zorgen soms voor jeuk of diarree. Ook als een hond een ontsteking heeft kan de ontsteking verergeren wanneer de hond dit eet.

Fruit
Druiven
Krenten
Rozijnen
Avocado’s
Klokhuis van een appel, hierdoor kan blauwzuur ontstaan.
Pitten van steenvruchten (onder andere abrikoos, perziken).
Er kan gasvorming ontstaan wanneer er fruit gegeven wordt met andere voeding zoals brokken of vlees.

Zaden en noten
Macadamianoten
Pinda's zijn moeilijk te verteren.
Geef alle noten rauw, bak ze niet, frituur ze niet en rook ze niet.
Geef alleen noten zonder zout.

Overige voeding
Melk
Kaas
Yoghurt, en andere voeding waar lactose in zit.
Bifiworstjes, hier zit varkensvlees in
Varkensvlees, honden kunnen de ziekte van Aujeszky krijgen.
Granen en brood, veel honden hebben een granen allergie.
Vlees wat zout is (runderrookvlees, leverworst).
Chocolade en ander snoep.
Paracetamol en andere menselijke medicijnen.
De meeste planten zijn giftig.
Paardenpoep is giftig als het paard ontwormd is.

Voor jeanette maar ook voor iedereen die het niet zeker weet smile.gif

profielfoto Jeannette
14%
    Jeannette

0

Super die lijst. Bedankt Petra thumbup.gif
Waar heb je deze lijst vandaan? Op Barfplaats of ergens anders? Ik wil de lijst namelijk printen en bewaren, altijd handig om bij de hand te hebben smile.gif

Anoniem

0

onze hondjes krijgen alle groentes gekookt, ze eten hetzelfde als wij doen...en pitloze druiven mogen ze wel hebben, alles met mate natuurlijk. En ze vinden het heerlijk. Ook zijn ze gek op rijst en de paar stukjes pasta die ze krijgen als wij pasta eten happy.gif happy.gif Onze hondjes zijn tot zover 12+ geworden dus zal het wel goed zijn knipoog.gif

profielfoto irene
0%
    irene

0

De cavaliertjes vinden groentes en fruit bleh. De groters lusten alles.

profielfoto petra en chloë
    Anoniem

0

@ jeanette http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdier ...

Anoniem

0

ik krijg altijd de kriebels van zulke sites...twijfel aan de oprechtheid door de reclames die er bij staan. Als je leest mag een hond geen kaas terwijl bijna alle trainingen gedaan worden met kaas ( dus zou 95% van de instructeurs het fout doen), in een reactie herstellen ze dat ze wel tomaat mogen....lijkt mij meer een ervaring van deze persoon dan dat het daadwerkelijk zo is. En meer een promotie voor KVV en hun producten....dit door de verwijzingen naar andere sites... vraagteken.gif vraagteken.gif

profielfoto Lilycheeks
0%
    Lilycheeks

0

Waarom zouden ze geen melk, kaas of yoghurt mogen?

profielfoto Jeannette
14%
    Jeannette

0

Petra bedankt voor de link bigsmile.gif

Ik hoop dat Miriam haar link nog door wil geven bigsmile.gif